2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
فروش بلور و کریستال‌های ایرانی با مارک خارجی

فروش بلور و کریستال‌های ایرانی با مارک خارجی

رئیس اتحادیه چینی و بلور :برخی‌ها با چسباندن برچسب خارجی به کالا‌های ایرانی آن را به قیمت دو تا سه برابر و با عنوان خارجی به فروش می‌رسانند

دوات آنلاین-انواع چینی و بلور از جمله لوازمی هستند که می‌توانند خانه ما را زیباتر و ما را به‌ویژه در پذیرایی از مهمانان قدرتمندتر کنند اما آیا می‌دانید بسیاری از بلوریجات و چینی‌هایی که با مارک خارجی در بازار به فروش می‌رسند، در واقع ایرانی هستند؟ این را احمد رحمانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان چینی، بلور و لوستر گفته است. خلاصه‌ای از حرف‌های او را درباره شرایط بازار بلوریجات بخوانید:

برای حمایت از کالای ایرانی باید بستر سازی صورت گیرد که به مردم، تولیدکنندگان و فرهنگ سازی مربوط می‌شود.در حال حاضر کارخانه‌ها با یک سوم نیرو در حال کار هستند که می‌توان این تعداد را به ظرفیت صد درصدی رساند اما، اینکار نیاز به بازار مصرف دارد و بار اصلی این موضوع بر دوش دولت است.

نمی‌توان به طور کامل جلوی واردات را گرفت.  مصرف کالا‌های تولید داخل نیاز به فرهنگ سازی دارد و به دلیل اینکه مصرف کالای داخلی جای نیفتاده برخی‌ها با چسباندن برچسب خارجی به کالا‌های ایرانی آن را به قیمت دو تا سه برابر و با عنوان خارجی به فروش می‌رسانند.

محصولات تولیدی کریستال و چینی تولید داخل از نظر کیفیت با تولیدات خارجی رقابت می‌کنند . در حال حاضر توانایی صادرات به کشور‌های CIS، پاکستان، افغانستان و حتی ترکیه را داریم اما، اینکار مستلزم این است که رایزنان اقتصادی کشور در سفارتخانه‌ها در این زمینه بازاریابی و بسترسازی کنند کاری که کشور چین در این زمینه انجام می‌دهد.

سهم خارجی‌ها در بازار چینی، کریستال و لوستر کشور ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد مابقی توسط تولیدات داخلی تامین می‌شود. متاسفانه تولیدات ایرانی با کیفیت چینی، بلور و کریستال کشور با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسد.

تولیدکنندگان نقش مهمی در گرایش مردم به سمت کالا‌های ایرانی دارند اما، به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند هنگامی که نرخ ارز هر روز در حال تغییر است تولیدکننده چه کاری می‌تواند انجام دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.