2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
مرگ مادر 10 کودک بر اثر نیش زنبور  در سیستان‌و‌بلوچستان
نبود امکانات درمانی اولیه جان یک زن دیگر را گرفت

مرگ مادر 10 کودک بر اثر نیش زنبور در سیستان‌و‌بلوچستان

این بار مادر 10 کودک، در روستای بندران منطقه کوه سفید در سیستان و بلوچستان، بر اثر نیش زنبور جان باخت. این زن نیز در حالی از دنیا رفت که مرکز درمانی در منطقه وجود ندارد و مسیر دور و صعب‌العبور تا شهر، باعث شد زن میانسال در راه جانش را از دست بدهد.

دوات آنلاینهفته پیش بود که دختری 19 ساله در منطقه ایرندگان سیستان و بلوچستان جان خود را بر اثر نیش زنبور سیاه از دست داد. او در حالی از دنیا رفت که مرکز درمانی منطقه امکانات اولیه برای مداوای او را نداشت و سمانه در راه خاش جان سپرد.

با گذشت یک هفته از این حادثه، این بار مادر 10 کودک، در روستای بندران منطقه کوه سفید در سیستان و بلوچستان، بر اثر نیش زنبور جان باخت. این زن نیز در حالی از دنیا رفت که مرکز درمانی در منطقه وجود ندارد و مسیر دور و صعب‌العبور تا شهر، باعث شد زن میانسال در راه جانش را از دست بدهد.

شوهر این مرد معلول بوده و یکی از 10 فرزند او نیز ناشنوا است و با مرگ او، خانواده‌ای یازده نفره با مشکلات جدی رو به رو شده‌اند.

محمدشریف میرخان زهی دهیار بندران در این باره به دوات گفت: نبود امکانات اولیه برای درمان سرپائی و دوری از مرکز با وجود جاده های خاکی و کوهستانی، جان این زن را گرفت.

او افزود: این مشکل بارها و بارها بر اثر نیش زنبور و عقرب برای اهالی منطقه پیش آمده است که شاهد مرگ عزیزان زیادی بوده‌ایم.  

میرخان ادامه داد: خطر جدی دیگر مسافت 60 کیلومتری خاکی و کوهستانی روستاهای منطقه است که زنان باردار برای زایمان را همواره تهدید می‌کند که در بعضی مواقع مادر و فرزند به دلیل جادهای خاکی و کوهستانی قربانی این راه‌ها می‌شوند.

او با اشاره به اینکه سیصد خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند، اظهار کرد: هرروز به فکر مهاجرت به شهرها و روستاههای بزرگتر هستند که این خود معضلات اجتماعی و امنیتی دیگر در بر خواهد داشت. مردم این منطقه از خانه بهداشت، آب آشامیدنی لوله‌کشی و راه آسفالت محرومند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.