2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آشپزی/ دستور پخت بیف استراگانف با اسپاگتی

آشپزی/ دستور پخت بیف استراگانف با اسپاگتی

آماده کردن بیف‌استراگانف نزدیک به یک ساعت زمان می‌برد اما این زمان ارزش درست کردن یک غذای خاص و ویژه را دارد. این غذای خارجی یکی از محبوب‌ترین غذاها میان ایرانیان است چرا که مانند اکثر غذاهای ایرانیان گوشت ماده اصلی آن است.

دوات آنلاین-هرچند غذاهای ایرانی غذاهایی لذیذ و بی‌نظیر است اما گاهی تنوع غذایی برای اعضای خانواده بسیار مهم است و می‌تواند لذت یک دورهمی با وعده غذایی را برای شما دوچندان کند.

 

سولماز خیاطی، متخصص تشریفات طرز تهیه بیف‌استراگانف با اسپاگتی را آموزش می‌دهد. او به دوات آنلاین می‌گوید:

 

آماده کردن بیف‌استراگانف نزدیک به یک ساعت زمان می‌برد اما این زمان ارزش درست کردن یک غذای خاص و ویژه را دارد این غذای خارجی یکی از محبوب‌ترین غذاها میان ایرانیان است چرا که مانند اکثر غذاهای ایرانیان گوشت ماده اصلی آن است.

 

برای تهیه بیف‌استراگانف برای چهار نفر به نیم کیلو گوشت، 300 گرم قارچ خرد شده یک پیمانه شیر، یک قاشق غذاخوری آردسفید، یک پیاز بزرگ نگینی شده، یک قاشق غذاخوری پر خامه، 50 گرم کره، نمک و فلفل به مقدار لازم، نیاز دارید.

 

ابتدا گوشت‌ها را به قطعات ریز خرد کنید. بهتر است این کار را از شب قبل انجام دهید. آن را در آب لیمو و پیاز بخوابانید و اجازه دهید یک شب تا صبح در یخچال بماند. این کار برای نرم شدن گوشت است. البته توجه کنید گوشت شما نباید چربی داشته‌ باشد و کاملا باید لخم باشد.

وقتی گوشت‌ها آماده شده آن را به گوشه‌ای بگذارید و بعد مقداری روغن در یک تابه بریزید و پیاز‌های نگینی شده را داخل تابه داغ شده بریزید و اجازه دهید طلایی شود بعد قارچ‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید قارچ هم کمی تفت بخورد.

 

حالا نوبت اضافه کردن گوشت است. گوشت را داخل تابه بریزید کمی نمک به آن اضافه کنید و تفت دهید. وقتی که خوب تفت خورد به آن آب و فلفل را هم اضافه کنید شعله اجاق را ملایم کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت گوشت بپزد.

 

در این مدت می‌توانید سس را آماده کنید. کره را داخل تابه بریزید کمی از قارچ را که نگه‌ داشتید داخل کره بریزید و تفت دهید. سپس شیر را داخل آن بریزید، قبل از جوش آمدن شیر آرد را هم به آن اضافه کنید و در تمام مدت هم بزنید تا آرد گره گره نشود.

 

اجازه دهید آرد و شیر خوب مخلوط شود و یک مایع یک دست به دست آورید. بعد خامه را به آن اضافه کنید و همچنان هم بزنید. بعد به آن نمک و فلفل اضافه کنید. سسی که به دست می آید باید غلظت ماست را داشته باشد.

 

وقتی گوشت و سس آماده شد حالا بیف شما آماده‌ است. اما باید توجه کنید آبی در گوشت شما باقی نمانده باشد.

 

شما می‌توانید با اسپاگتی نواری بیف خود را سرو کنید. به این شکل که بعد از پخت اسپاگتی آن را در بشقابی ریخته و بعد بیف را روی آن بریزید و سس را اضافه کنید. برای تزئین روی آن می‌تواند از سبزی‌های معطر و سیب‌زمینی سرخ شده استفاده کنید.

 

بیف استاراگانف یک غذای روسی است که بسیار لذیذ و دلچسب است. اگر آن را با اسپاگتی سرو کنید مخصوصا برای بچه‌ها بسیار لذیذ است. هرچند این غذا با نان سرو نمی‌شود اما برای اینکه برای مهمان‌های ایرانی شما جذاب‌تر باشد می‌توانید با نان تست آن را سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.