2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
زندگی نامه ماهور الوند هنرپیشه نوظهور سینمای ایران

زندگی نامه ماهور الوند هنرپیشه نوظهور سینمای ایران

ماهور خواهری به نام آهو دارد که کاری بجز سینما دارد. گفته می‌شود سیروس الوند نام ماهور را به خاطر معنایش که دشت است برای دخترش انتخاب کرده اما ماهور معنای دیگری هم دارد نام یکی از دستگاههای موسیقی مانند شور و همایون و ... نیز هست.

دوات آنلاین-ماهور الوند متولد 22تیرماه 1373 در تهران و فرزند سیروس الوند است. او یکی از هنرپیشه‌های آینده‌دار ایران است که به تازگی وارد عرصه سینما شده‌است. ماهور هرچند تا کنون سه فیلم بازی کرده اما فیلم ملی و راههای نرفته‌اش که نقش مقابل او را میلاد کی مرام بازی می‌کرد بیشتر از دیگر فیلم‌هایش مورد توجه قرار گرفته‌است.

 

ماهور الوند لیسانس تائتر و فوق‌لیسانس کارگردانی دارد و به واسطه حضور پدرش یعنی سیروس الوند در سینما توانسته انتخابهای مناسبی در نقش‌ها داشته‌ باشد.

 

هرچند ماهور می گوید دوست ندارد زیر سایه پدر قرار گیرد و می‌خواهد مانند هنرپیشه‌های موفق دیگر روی پای خودش بایستد اما همچنان نام پدر بر فعالیت هنری او سایه افکنده‌است.

ماهور خواهری به نام آهو دارد که کاری بجز سینما دارد. گفته می‌شود سیروس الوند نام ماهور را به خاطر معنایش که دشت است برای دخترش انتخاب کرده اما ماهور معنای دیگری هم دارد نام یکی از دستگاههای موسیقی مانند شور و همایون و ... نیز هست.

 

ماهور فعالیت هایی در حوزه تاتئر هم داشته‌ است اما او بیشتر با کارهای سینمایی‌اش شناخته می‌شود.

 

ماهور درباره بازی در فیلم دختر به کارگردانی میرکریمی می‌گوید:به دلیل حضورم در مجامع هنری در جریان اخبار قرار می‌گیرم. از همین رو باخبر شدم که آقای میرکریمی برای فیلم جدیدشان از دخترهایی که هم سن و سال من هستند، تست می گیرد. به همین دلیل تماس گرفتم و به دفتر ایشان رفتم، تست اول را که شامل موقعیت های مختلفی می شد، از من گرفتند، بعد از تست به من گفتند که از بازی من راضی بودند و قرار شد تماس بگیرند.

بعد از یک هفته دستیار آقای میرکریمی تماس گرفتند و گفتند که می خواهند یک بار دیگر مرا ببینند. رفتم و این بار تست های دیگری با حضور عوامل دیگری از فیلم از من گرفتند و باز هم عنوان کردند تماس خواهند گرفت، یک شب خود آقای میرکریمی زنگ زدند و گفتند من را برای نقش اول دختر انتخاب کردند.

 

فیلم دختر با بازی ماهور الوند برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت سیمرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

 

دختر جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) در جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو ۲۰۱۶ را به دست آورد.

 

ماهور الوند می‌گوید بزرگترین آرزویش این است که با همه کارگردان ها کار کند: رویای من این است که با کارگردان سخت گیر، منعطف، جوان، زن، باتجربه، فیلم اولی کار کنم که بعد از این بتوانم به شکل مشخص بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید. الان هیچ ایده ای ندارم.

به نظر می‌رسد او با بازی در فیلم ملی و راههای نرفته‌اش به یکی از این آروزها رسیده‌ است ،او در «ملی و راه‌های نرفته‌اش» نقش دختری را بازی می‌ کند که در مسیر کلاس خیاطی عاشق سیامک می‌ شود و علی رغم مخالفت خانواده با او ازدواج می‌ کند. ماهور الوند در این فیلم هم‌بازی میلاد کی مرام است. چندی پیش عکس هایی از او با میلاد کی مرام منتشر شد که شایعه ارتباط نزدیک این دو و ازدواجشان را قوت داد اما هر دو هنرپیشه آن را تکذیب کرده و عکسها را مربوط به فیلم "ملی و راههای نرفته اش " معرفی کردند. 

 

ماهور الوند در سومین تجربه خود در  فیلم هت‌ تریک به کارگردانی رامتین لوافی بازی کرده است.

 

چهره ماهور الوند به دلیل اینکه دختری با چشم‌های مشکی درشت و پوستی سفید است بسیار معصوم به نظر می‌رسد و همین باعث شده بیشتر کارگردانها او را برای بازی در نقش دختری معصوم انتخاب کنند اما نزدیکان ماهور می‌گویند شخصیت واقعی او چندان هم آرام و بی‌سرو صدا نیست. ماهور دختری اهل تفریح و سفر و البته مطالعه است. او انتخابهای جسورانه‌ای دارد و تجربه کردن را دوست دارد.

 

ماهور الوند از جمله بازیگرانی است که در مجامع رسمی با آرایشی کم و استایلی ساده ظاهر شده و کمتر از او تیپ‌های خاص می‌بینیم. برخی هنرمندان استایل او را شبیه به لیلا حاتمی می‌دانند و می گویند ماهور تلاش زیادی دارد تا لیلا را الگوی خود قرار دهد.

 

رنگ مورد علاقه ماهور قرمز و مشکی است و بسیار از این دو رنگ استفاده می‌کند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.