2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
چه‌طور چک‌هایمان را مسدود کنیم؟

چه‌طور چک‌هایمان را مسدود کنیم؟

دارنده چک می‌تواند علیه کسی که دستور عدم پرداخت داده، شکایت کند و هر گاه خلاف ادعایی که موجب عدم پرداخت شده ثابت شود، دستور دهنده علاوه بر مجازات مقرر در ماده ۷ این قانون به پرداخت کلیه خسارات وارده به دارنده چک محکوم خواهد شد.

دوات آنلاین-چک‌های بانکی به یکی از دردسرهای این روزهای بسیاری از شهروندان تبدیل شده است. یکی از دلایل این‌که بسیاری از ما گرفتاری‌های چکی پیدا می‌کنیم آشنا نبودن با قوانین مرتبط با آن است. یکی از این قوانین مربوط به مسدودکردن چک می شود. برخی از صادرکنندگان چک گاه به هر دلیلی تصمیم می‌گیرند جلوی چک خود را بگیرند و اجازه ندهند نقد شود اما آیا قانون چنین اجازه‌ای می‌دهد؟

مطابق ماده ۱۴ قانون صدور چک صادر کننده چک یا ذینفع یا قائم مقام قانونی آن‌ها با تصریح به این که چک مفقود یا سرقت یا جعل شده و یا از طریق کلاهبرداری یا خیانت در امانت یا جرائم دیگری به دست آمده، می‌تواند کتبا دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد؛ بنابراین امکان انسداد حساب به دلایل دیگر وجود ندارد.

مطابق این ماده، دارنده چک می‌تواند علیه کسی که دستور عدم پرداخت داده، شکایت کند و هر گاه خلاف ادعایی که موجب عدم پرداخت شده ثابت شود، دستور دهنده علاوه بر مجازات مقرر در ماده ۷ این قانون به پرداخت کلیه خسارات وارده به دارنده چک محکوم خواهد شد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.