2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
چه کنیم تا در جلسه کنکور ارشد بیمار نشویم؟

چه کنیم تا در جلسه کنکور ارشد بیمار نشویم؟

سالهای پر تب و تاب کرونا تمام شده است اما هنوز شیوع بیماری‌های مختلف تنفسی جلسات کنکور را به تهدیدی جدی برای سلامتی تبدیل کرده است. چه باید کرد تا صحیح و سالم از جلسه کنکور برگردیم؟

سالهای پر تب و تاب کرونا تمام شده است اما هنوز شیوع بیماری‌های مختلف تنفسی جلسات کنکور را به تهدیدی جدی برای سلامتی تبدیل کرده است. چه باید کرد تا صحیح و سالم از جلسه کنکور برگردیم؟

 

قطعا برای انتخاب افراد برگزیده برای حضور در مقطع بالاتر، چاره‌ای جز برگزاری کنکور نیست؛ اما آنچه مهم است رعایت کامل نکات بهداشتی برای حفظ سلامت داوطلبان است.

 

برخی از نکاتی که برای حفظ سلامتی داوطلبان در جلسه کنکور کارشناسی ارشد باید رعایت شود مربوط به برگزارکنندگان این آزمون است و برخی نکات هم خود شرکت‌کنندگان آزمون باید رعایت کنند. در ادامه هر دو این بخش‌ها را مد نظر قرار خواهیم داد.

 

نکات بهداشتی مورد توجه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد

استفاده از ماسک: حتماً از ماسک صورت استفاده کنید و ماسک را به درستی بپوشانید تا دهان و بینی شما را بپوشاند.

 

حفظ فاصله‌ اجتماعی: در هنگام حضور در جلسه کنکور، فاصله حداقل یک متری از دیگران را رعایت کنید. از تماس نزدیک با افراد دیگر خودداری کنید.

 

شستشوی دست‌ها: تا جای ممکن به چیزی دست نزنید و تا حد امکان دست‌های خود را بشویید.

 

استفاده از مواد ضدعفونی کننده: از مواد ضدعفونی کننده با الکل برای تمیز کردن دست‌های خود استفاده کنید.

 

 استفاده از اشیاء شخصی خود: از اشیاء شخصی دیگران استفاده نکنید و اشیاء شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

 

توجه به تهویه مکان: گرچه در اسفندماه هوا نسبتا سرد است اما از برگزارکنندگان بخواهید تا حد امکان در و پنجره‌ها را باز بگذراند تا هوا تهویه شود.

 

تمهیدات برگزارکنندگان کنکور کارشناسی ارشد برای سلامت داوطلبان

برگزار کنندگان کنکور نیز مسئولیت‌های مهمی در رابطه با بهداشت شرکت‌کنندگان دارند. در ادامه، مهمترین نکاتی که باید برگزارکنندگان آزمون کارشناسی ارشد رعایت کنند آورده شده است:

 

اطلاع‌رسانی: برگزار کنندگان باید شرکت‌کنندگان را به طور مداوم و به طور صحیح در مورد پروتکل‌های بهداشتی آگاه کنند و از آن‌ها بخواهند که این پروتکل‌ها را رعایت کنند.

 

فاصله‌گذاری اجتماعی: باید فضاهای مخصوص جلسه کنکور به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که شرکت‌کنندگان بتوانند فاصله حداقل یک متری از یکدیگر را رعایت کنند.

 

اجتناب از تماس نزدیک: برگزار کنندگان باید از تماس نزدیک با شرکت‌کنندگان خودداری کنند و فرآیندهای خود را به گونه‌ای طراحی کنند که تماس نزدیک حاصل نشود.

 

ماسک‌ها: در صورتی که جامعه در حالت فراگیری باشد برگزارکنندگان باید از شرکت‌کنندگان درخواست کنند که ماسک بزنند و در صورت نیاز به آن‌ها ماسک ارائه دهند.

 

تهویه مکان: تهویه مناسب مکان جلسه کنکور بسیار مهم است تا هوا تازه باشد و مستعد انتقال ویروس‌ها نشود.

 

تمیزی و ضدعفونی: برگزار کنندگان باید از تمیزی مناسب مکان‌ها و اشیاء استفاده کنند و مکان‌های مشترک و اشیاء را به طور دوره‌ای ضدعفونی کنند.

 

طراحی فرآیند: فرآیند برگزاری کنکور باید به گونه‌ای طراحی شود که حداقل تماس نزدیک و حرکت از محل به محل ممکن باشد.

 

با توجه به برنامه فشرده سال جاری سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در یک روز، احتمالا تعداد داوطلبان حاضر در هر حوزه امتحانی بیشتر از سالهای قبل خواهد بود. اما بابد توجه داشت که رعایت نکات بهداشتی در برگزاری کنکور بسیار مهم است تا از انتقال ویروس‌ها و بیماری‌ها پیشگیری شود و سلامت داوطلبان حفظ شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.