2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
درمان افتادگی پلک با روش های جراحی و غیرجراحی [سال 2023] ✔

درمان افتادگی پلک با روش های جراحی و غیرجراحی [سال 2023] ✔

ما در این مقاله همه بایدها و نبایدهای جراحی بلفاروپلاستی را به طور کامل شرح دادیم.

با گذشت زمان، تغییرات زیادی در چهره افراد ظاهر می شود. افتادگی پلک بالا و یا پف کردن پلک پایین از جمله مشکلات ظاهری هستند که با افزایش سن، افراد دچار آن می شوند. چشم حساس ترین عضو بدن محسوب می شود و نواحی اطراف آن باید تحت مراقبت های زیادی جراحی شود تا آسیبی به چشم ها وارد نشود. افرادی که دچار افتادگی پلک می شوند، معمولا چهره شان عصبی، خسته، خشن یا غمگین به نظر می رسد و در این مواقع عمل بلفاروپلاستی می تواند درمان مناسبی برای عوارضی همچون پف چشم و افتادگی پلک باشد.

 

رفع این ایرادات می تواند علاوه بر زیبایی و جوانسازی صورت، باعث افزایش اعتماد به نفس فرد هم شود. حساسیت و ظرافت این جراحی هم لزوم مراجعه به بهترین جراح بلفاروپلاستی را دو چندان می کند. ما در این مقاله همه بایدها و نبایدهای جراحی بلفاروپلاستی را به طور کامل شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز دارید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر جراحا و جراحتو کمک بگیرید.

 

بلفاروپلاستی چیست؟

این روزها جراحی بلفاروپلاستی یکی از پرطرفدار ترین عمل های زیبایی به حساب می آید. در این جراحی پلک های افتاده و یا پف کرده را که در زیبایی شخص اثر منفی بالایی دارد درمان می شود و باعث رفع این بد فرمی ها شده و حالت خستگی چشم ها را از بین خواهد برد. طی جراحی بلفاروپلاستی، پزشک جراح پلاستیک بخشی از ماهیچه ها، پوست و چربی های اضافی که باعث ایجاد پف یا افتادگی پلک شده را تخلیه می کند و در نتیجه پلک ها حالت بهتری را به دست می آورند.

 

البته عمل زیبایی پلک ها می تواند عوارضی هم داشته باشد و این شما هستید که باید در مرحله دوم سراغ این جراحی بروید و در ابتدا روش موثر و کم تهاجمی تری را انجام داده و اگر از آن نتیجه ای نگرفتید، سراغ جراحی بلفاروپلاستی بروید. در هر حال، شدت عوارض جراحی بلفاروپلاستی بستگی زیادی به عملکرد و مهارت جراح زیبایی نیز خواهد داشت. بنابراین، لازم است فرد همواره به دنبال بهترین پزشک جراح بلفاروپلاستی باشد تا نتیجه ای رضایت بخش حاصل گردد.

 

انواع جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

عمل زیبایی چشم به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

 

  • عمل جراحی زیبایی پلک بالا
  • عمل جراحی زیبایی پلک پایین

گاهی این دو جراحی جدا از هم و گاهی در کنار هم و به صورت ترکیبی انجام می شوند. همچنین ممکن است با سایر اقدامات مانند لیفت ابرو یا لیفت صورت به عنوان بخشی از جوانسازی صورت نیز انجام شود. بلفاروپلاستی پلک پایین معمولا برای از بین بردن پف زیر چشم و بلفاروپلاستی پلک بالا برای افتادگی پلک های فوقانی انجام می شود و حتی می تواند بینایی طبیعی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

بلفاروپلاستی پلک بالا

این عمل جراحی برای از بین بردن افتادگی و اصلاح پوست پلک بالا صورت می گیرد. گاها در این عمل جراحی نیاز است تا قسمتی از بافت چربی حذف شود. در برخی موارد شدت افتادگی پوست پلک بالا به قدری است که فرد دچار اختلال در بینایی می شود. عمل بلفاروپلاستی پلک بالا می تواند این اختلال را برطرف کند و گستره بینایی فرد را تقویت نماید.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین به منظور حذف کیسه های چربی که منجر به پف زیر چشم شده اند، صورت می پذیرد. اگر بعد از برداشت بافت چربی اضافی، پوست پلک پایین دچار افتادگی شود، می توان پوست اضافی را در حین جراحی حذف نمود.

بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی پلک برای چه کسانی مناسب نیست؟

برای انجام این جراحی، حتما باید فرد دارای یک سری شرایط باشد تا بتواند این عمل را انجام دهد و از کاندیدای انجام این جراحی باشد. سلامت کامل جسمانی اصلی ترین و مهم ترین عامل برای انجام عمل زیبایی پلک های بالا و پایین به شمار می رود. برخی از مهم ترین نکاتی که در مورد کاندیدای عمل بلفاروپلاستی باید رعایت شوند عبارت اند از:

 

  • برای کسانی که پلک افتاده دارند و اختلالات بینایی در اثر وجود مشکلات پلک دارند و همچنین اگر این مشکلات به صورت مادرزادی ایجاد شده، جراحی پلک می تواند بعد از 18 سالگی هم انجام شود.
  • فرد زیر 35 سال سن داشته باشد.
  • افراد دارای بیماری مزمن و بیماری زمینه ای، حتما با پزشک خود در میان بگذارد.
  • افرادی که دخانیات مصرف می کنند.

 

دوره نقاهت بعد از عمل

بعد از جراحی، حدود 15 روز زمان برای بهبود کامل و از بین رفتن زخم، کبودی، ورم و التهاب نیاز است. در طول این مدت باید مرتبا به پزشک خود مراجعه کرده تا چشمان شما را معاینه کرده و بخیه آن ها را بکشد. به طور کلی دوران نقاهت سخت و اذیت کننده ای ندارد و به راحتی می توان آن را سپری کرد. نتیجه زیبای این تا چند ماه بعد کامل شده و فرم چشم ها مشخص می شود.

 

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

  • استفاده از کمپرس سرد روند بهبود را سرعت می‏ بخشد.
  • معمولا در محل برش باندهای نازک قرار می‏ گیرند و پس از چند روز برداشته می‏ شوند، تقریبا یک هفته بخیه ها باقی می ‏مانند.
  • کبودی و تورم پلک‏ ها پس از چند روز کاهش می‏ یابد.
  • حساسیت به نور و تاری دید تا دو روز طبیعی است. اما اگر بیشتر از آن ادامه پیدا کرد حتما باید به جراح خود اطلاع دهید.
  • فعالیت‏ های سبک مانند راه رفتن نیز به بهبود زخم کمک می‏ کند.
  • 7 الی 10 روز بعد از بلفاروپلاستی فرد می‏ تواند به فعالیت روزانه خود بپردازد.
  • به همراه داشتن عینک آفتابی را فراموش نکنید.
  • بعد از جراحی پلک نمی توان از لنزهای تماسی استفاده کرد و حتما باید از عینک استفاده کنید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

کلام آخر

با افزایش سن، عضلات ضعف زیادی پیدا کرده و باعث از بین رفتن انعطاف پذیری پوست می شود و چربی پلک شروع به افتادگی می کند. هدف کلی از جراحی بلفاروپلاستی، تغییر محل چربی صورت و از بین بردن پوست اضافی پلک می باشد. به دلیل اینکه این عمل در اطراف چشم ها صورت می پذیرد، از حساسیت بالایی برخوردار است و هر گونه سهل انگاری در این عمل جراحی، می تواند عواقب جبران ناپذیر و ناگواری مانند کاهش بینایی و... را به دنبال داشته باشد و همواره توصیه بر این است که در یافتن و انتخاب پزشک مورد نظر خود دقت لازم را داشته باشید تا عوارض ناشی از این جراحی تا حد امکان کاهش پیدا کند.

 

ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پزشکا (Pezeshka.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر جراحا و جراحتو کمک بگیرید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.