2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
چطور موهای ابریشمی و لطیف داشته باشید؟

چطور موهای ابریشمی و لطیف داشته باشید؟

موهای ابریشمی و خوش‌حالت تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت شما دارد. علاوه بر این به‌راحتی شانه می‌شود و فرم می‌گیرد.

موهای ابریشمی و خوش‌حالت تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت شما دارد. علاوه بر این به‌راحتی شانه می‌شود و فرم می‌گیرد.

موهای خشک و شکننده، مستعد موخوره و مجعد شدن هستند؛ گره می‌خورند و نمی‌توانید به‌آسانی آنها را شانه کنید.

در این مطلب سعی می‌کنیم به چند راهکار ساده برای داشتن موهای زیبا و لطیف اشاره کنیم.

 

تغذیه مناسب روی سلامتی موها تاثیرگذار است

  • در رژیم غذایی‌تان از مواد حاوی ویتامینها و مواد معدنی و امگا سه به‌اندازه کافی استفاده کنید.
  • میوه و سبزی تازه و ماهی میل کنید.
  • برای داشتن موهای ابریشمی و لطیف، آب کافی بنوشید.

 

شستشوی اصولی موها

  • با توجه به جنس و میزان چربی موهایتان، شامپوی مناسبی را انتخاب کنید تا موها زیاد خشک و مجعد نشود.
  • دفعات شستشوی مو در طول هفته را با توجه به میزان خشکی و چربی مو تعیین کنید. اگر موی خشکی دارید و باید هر روز حمام کنید، نیازی نیست هر بار از شامپو استفاده کنید. می‌توانید بعضی از روزها موها را فقط با آب بشویید یا محصولات روزانه را که ملایم‌تر هستند به‌کار ببرید.
  • اگر موهایتان در اثر مراقبت نادرست دچار شکنندگی و خشکی شده است، از شامپوی مخصوص موهای آسیب‌دیده استفاده کنید.
  • در انتهای شستشو در حمام از نرم‌کننده و ماسک موی مناسب استفاده کنید تا موهای ابریشمی داشته باشید.
  • موها را با آب سرد آبکشی کنید تا درخشندگی آن حفظ شود. شستشو با آب داغ هم موها را خشک و وز می‌کند و هم به آنها آسیب می‌رساند.

 

مراقبت از مو پس از حمام

  • موها را در حمام شانه نکنید. صبر کنید تا کمی خشک شود و سپس با یک شانه ترجیحا چوبی یا شانه‌ای که نوک تیزی ندارد، به‌آرامی ساقه مو را شانه کنید.
  • تا وقتی مویتان نم دارد، محصولات مراقبتی به‌خوبی جذب ساقه آن می‌شوند. پس از حمام و قبل از شانه کردن می‌توانید از روغن طبیعی تیفا یا سرم مو برای ترمیم ساقه‌های خشک و شکننده موها استفاده کنید.

چطور موهای ابریشمی و لطیف داشته باشید؟

استفاده زیاد و نامناسب از سشوار و اتوی مو باعث آسیب آنها می‌شود

  • سعی کنید زیاد از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید؛ چون ساقه مو شکننده می‌شود.
  • بعد از حمام اجازه دهید موهایتان به‌آرامی و در دمای اتاق خشک شود. با یک حوله نرم، با ملایمت آب اضافی موهایتان را خشک کنید. وقتی از حوله زبر استفاده و یا مو را با شدت خشک می‌کنید؛ در اثر اصطکاک به‌وجود آمده، ساقه مو آسیب می‌بیند.
  • قبل از سشوار کشیدن، از محصولات مراقبت مو مثل سرم مخصوص استفاده کنید.

زیاد از رنگها و مواد شیمیایی استفاده نکنید تا موهای ابریشمی و نرم داشته باشید

  • اگر می خواهید موهای لطیفی داشته باشید، زیاد از رنگهای شیمیایی استفاده نکنید؛ چون لطافت موهایتان را ازبین می‌برد و آنها را ضعیف می‌کند. رنگ موردعلاقه و متناسب با چهره‌تان را با دقت انتخاب کنید تا مجبور نشوید در فواصل زمانی کم، رنگ موهایتان را عوض کنید.
  • به جای اینکه همیشه از محصولات شیمیایی استفاده کنید، می‌توانید از رنگهای طبیعی ترکیبی مثل حنا و قهوه استفاده کنید.

 

استفاده از روغنهای گیاهی برای داشتن موهای ابریشمی

روغن زیتون

این روغن موها را به خوبی آبرسانی می‌کند و باعث تقویت و درخشش بیشتر آنها می‌شود. برای تاثیرگذاری و نفوذ بهتر روغن زیتون به داخل مو، کمی آن را گرم کنید و سپس به ساقه موها بمالید.

ماساژ دادن پوست سر با روغن زیتون، باعث بهبود گردش خون در آن می‌شود و ریشه موها را تقویت می‌کند. همچنین از بروز شوره‌سر جلوگیری می‌کند. خشکی و ضعف ساقه مو باعث شکنندگی آن و ایجاد موخوره می‌شود. آبرسانی و تامین رطوبت مو و تقویت آن، کمک می‌کند تا موهای ابریشمی و خوش‌حالتی داشته باشید.

 

روغن بادام

برای اینکه از ایجاد موخوره و شکنندگی در موهایتان پیشگیری کنید، یک ساعت قبل از حمام موها را با روغن بادام آغشته کنید. برای اینکه روغن بهتر به داخل موها نفوذ کند، آنها را با یک کلاه بپوشانید. بعد از یک ساعت موها را بشویید. روغن بادام تیفا فولیکول مو را تقویت و به رشد آن کمک می‌کند.

 

روغن نارگیل

کمی از روغن نارگیل را در دستهایتان گرم کنید و موها را با آن ماساژ دهید. سپس با یک کلاه روی مو را بپوشانید. بعد از چند ساعت آنها را شستشو دهید و از شانه کردن موهایتان لذت ببرید.

روغن نارگیل یک محافظت‌کننده عالی برای موهای شماست که از ایجاد شوره‌سر و ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین با تحریک فولیکول موها، باعث رشد سریعتر آنها می‌شود.

 

روغن هسته انار

این روغن سرشار از اسیدهای چرب و انواع ویتامین است و یک تغذیه‌کننده خوب برای مو و پوست است. اگر موهای ضعیف و نازکی دارید می‌توانید روغن زیتون یا روغن بادام را با روغن هسته انار تیفا رقیق کنید و با ملایمت، موهایتان را ماساژ دهید. سپس توسط کلاه یا حوله‌ای موهایتان را بپوشانید و پس از یک ساعت آنها را شستشو دهید.

 

نکاتی در استفاده از روغنهای طبیعی برای تقویت موها

  • ترکیب این روغنها یک ماسک طبیعی مو ایجاد می‌کند که می‌توانید به جای محصولات گران‌قیمت شیمیایی از آنها برای داشتن موهای ابریشمی و تقویت‌شده استفاده کنید.
  • به مرور زمان با استفاده از روغنهای گیاهی، موهایتان خوش‌حالت می‌شود و نیاز کمتری به اتوی مو و صاف‌کننده‌های شیمیایی خواهید داشت.
  • از روغنهای سرد روی موهایتان استفاده نکنید. برای جذب بهتر آنها را کمی در دمای اتاق قرار دهید تا گرم شوند یا با گرمای دستتان کمی دمای آنها را بالا ببرید.

 

چگونه موهای خود را خیلی زود و سریع بلند کنیم

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.