2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
تصمیم به خودکشی زن جوان به خاطر خواسته های زشت شوهر

تصمیم به خودکشی زن جوان به خاطر خواسته های زشت شوهر

زن جوان می گوید شوهرش می خواست از طریق او از دیگران اخاذی کند.

دوات آنلاین - دیگر راهی جز خودکشی به ذهنم نمی رسید از این شرایط اسفبار خسته شده بودم و نمی خواستم به روابط غیرمتعارف با دیگران ادامه بدهم، از همه نفرت داشتم به همین علت هم به طبقه سوم منزلمان رفتم تا خودم را از این زندگی فلاکت بار رها کنم اما خوشبختانه ...

 

روزنامه خراسان نوشت، ایها بخشی از اظهارات زن 36 ساله ای است که با تلاش ماموران انتظامی از خودکشی منصرف شده و حالا با جعبه شیرینی دوباره به کلانتری بازگشته بود تا از نجات دهندگان خود قدردانی کند. این زن جوان با بیان این که رفتارهای شوهرش بعد از انجام مشاوره های خانوادگی در مسیر تغییر قرار دارد درباره سرگذشت خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری طبرسی شمالی مشهد گفت: در خانواده ای متولد شدم که از نظر مالی در سطح پایین جامعه بودیم.

 

پدرم قطعه زمینی در یکی از روستاهای مرزی داشت که با آن مخارج زندگی مان را تامین می کرد اما متاسفانه با بروز خشکسالی در سال های اخیر دیگر زمین کشاورزی را رها کرد و به چوپانی روی آورد ولی باز هم بسیاری از اهالی روستا دام های خود را فروختند و به شهر مهاجرت کردند.

 

ازدواج با مرد فاسد

در این شرایط پدرم نیز بیکار شد و به ناچار برادرم را برای دستفروشی به مشهد فرستاد اما درآمد ناچیز او هم کفاف مخارج خانواده 7 نفره را نمی داد. این گونه بود که پدرم من و خواهرانم را به اولین خواستگارمان شوهر داد تا به قول معروف یکی از نان خورهای سفره اش کم شود.

 

در این میان من که به ظاهر دختری زیبارو بودم در 13 سالگی پای سفره عقد نشستم و با «کرامت» ازدواج کردم که از آشنایان دور پدرم بود. با آن که خواستگارم رفتاری خشن و پرخاشگرانه داشت اما جوانی پولدار بود و پدرم علاوه بر شیربها پول زیادی هم از او گرفت و مرا بدون یک تکه جهیزیه به خانه بخت فرستاد.

 

زمانی که زندگی مشترکمان را در مشهد آغاز کردیم تازه فهمیدم که «کرامت» فردی بی بند و بار است و فساد اخلاقی دارد به گونه ای که مرا نیز وادار به انجام کارهای غیرمتعارف و خلاف اخلاق می کرد. از سوی دیگر من که دختری با اصل و نسب بودم در مقابل خواسته ها و رفتارهای شرم آور شوهرم مقاومت کردم که او هم با عصبانیت به شدت کتکم زد و مرا از خانه بیرون انداخت چند روزی را در خیابان ها و پارک های شهر سرگردان بودم و نمی توانستم تصمیم درستی بگیرم در این وضعیت به خانه پدرم بازگشتم اما او حتی در حیاط را هم باز نکرد چرا که پول های کرامت را به من ترجیح می داد. حتی وقتی نزد خواهران و برادرانم رفتم آن ها نیز مرا نپذیرفتند. دیگر از همه جا رانده شده بودم که به ناچار دوباره نزد کرامت بازگشتم و از او عذرخواهی کردم.

 

خلاصه دو سال بعد صاحب پسری زیبا شدم و احتمال می دادم که رفتارهای زشت همسرم تغییر می کند ولی همه این ها فقط یک رویا بود و «کرامت» نه تنها از خشونت و پرخاشگری هایش دست برنداشت بلکه به رفتارها و خواسته های زشت خود نیز شدت بخشید و قصد داشت از طریق من به اخاذی و درآمدزایی دست یابد. در این وضعیت بود که من هم با پسر جوانی آشنا شدم و آرام آرام به او دل باختم .«پویا» که خود را خاطرخواه من معرفی می کرد در آغاز این رابطه تلفنی مدعی شد که مرا از این زندگی نکبت بار نجات می دهد. به همین دلیل من هم با او درد دل می کردم و مشکلاتی را که با همسرم داشتم برایش بازگو می کردم تا این که «کرامت» متوجه این رابطه تلفنی شد و دوباره مرا زیر مشت و لگد گرفت تا جایی که دیگر نتوانستم این وضعیت اسفبار را تحمل کنم و بدین ترتیب با یک تصمیم احمقانه به طبقه سوم ساختمان رفتم تا خودم را به پایین پرت کنم و از این شرایط رها شوم که با حضور نیروهای انتظامی از خودکشی منصرف شدم و به همراه گشت انتظامی به کلانتری آمدم ...

 

در پی وقوع این ماجرای تلخ، بررسی های روان شناختی و اقدامات مشاوره ای با صدور دستوری از سوی سرهنگ قاسم همت آبادی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی مشهد) در دایره مددکاری اجتماعی آغاز شد و مشاوران زبده انتظامی پس از انجام 6 ساعت مشاوره های تخصصی با زن جوان و همسرش، آنان را به زندگی مشترک امیدوار کردند. این گونه بود که زن جوان پس از گذشت چند روز از این ماجرا و در حالی که جعبه شیرینی در دست داشت به قدردانی از عوامل انتظامی پرداخت و گفت: همسرش نیز قصد دارد در رفتارهای ناشایست خودش تجدیدنظر کند و مسیر درست زندگی را در پیش بگیرد.

 

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.