2024/05/17
۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
تغییر شخصیت جیران، از عاشق تا سوگلی حیله گر

تغییر شخصیت جیران، از عاشق تا سوگلی حیله گر

شخصیت جیران در طول سریال جیران دچار تغییرات زیادی شده است. او چگونه به زنی حیله گر تبدیل شد؟

دوات آنلاین -شاهد حلاج- جیران تجریشی واقعی عاقبت خوشی نداشت اما آنچه از او در سریال جیران به تصویر کشیده شده است با واقعیت همخوانی دقیق ندارد و در واقع داستان تلفیقی از تخیل و واقعیت است. در این مجموعه شاهد هستیم شخصیت این زن جوان چگونه تغییر می کند.

عکسی از سریال جیران

جیران، از عشق به سیاوش تا خلوت سلطان

جیران در ابتدای این سریال دختر ساده روستایی بود که دل در گرو سیاوش داشت و قرار بود به زودی سیاوش به خواستگاری اش بیاید اما ملاقات اتفاقی ناصرالدین شاه با او تمام رویاهای این دختر و پسر را بر باد داد. جیران با زور خانواده و به ناچار راهی کاخ گلستان شد اما در ابتدا از حضور در خلوت ناصرالدین شاه سر باز می زد و همچنان امیدوار بود راهی برای رسیدن به عشق واقعی خودش پیدا کند.

 

دستگیری سیاوش و شکنجه او جیران را وادار کرد با پوشیدن روسری قرمز به ناصرالدین شاه پیام بدهد که دست از لجبازی برداشته است. از همان زمان زندگی او تغییرات زیادی کرد. سوگلی ناصرالدین شاه به ارج و قرب زیادی دست یافت البته این موضوع برای زنان حرم و مهدعلیا بسیار سنگین و گران بود و به همین دلیل علیه اش توطئه ها کردند. کار تا آنجا پیش رفت که جیران توسط ماد رنر ناصر از حرم اخراج شد اما آن زمان که او دیگر همسر ناصرالدین نبود و می توانست با سیاوش ازدواج کند از این کار خودداری کرد. حالا این جیران بود که می خواست همچنان زن سلطان باقی بماند. در واقع جیران جدیدی متولد شد که سرشار از خشم و البته آرزوهای بزرگ بود. زندگی او تغییر کرد بود. او دیگر یک روستایی ساده نبود. جلال و جبروت شاه قاجار رادیده، از امکانات قصر باخبر شده، طعم زندگی اشرافی را چشیده بود و نمی خواست از همه اینها دل بکند.

عکسی از سریال جیران

طمع رسیدن به مقام مهدعلیا

از اینجا به بعد هر آنچه برای جیران اتفاق می افتد دیگر از سر جبر و زور نیست بلکه این تصمیم خودش بود که نزد شاه برگردد و دوباره روزنه ای برای ورود به حرم پیدا کند. او رویای بزرگی را در سر پروراند. رویای اینکه فرزندش ولیعهد ناصرالدین شاه شود و او به مقام مهدعلیا برسد.

 

جیران می دانست به دیلیل صیغه ای بودن نمی تواند مادر جانشین شاه باشد و به همین دلیل تلاش کرد ناصرالدین را وسوسه کند تا یکی از زنان عقدی اش را طلاق بدهد و او را به عقد دائم خود دربیاورد اما تلاش او با بست نشستن زنان عقدی در حرم شاه عبدالعظیم و کوشش های مهدعلیا خنثی شد. حالا جیران زنی است که دسیسه می چیند و او نیز مانند دیگر زنان دربار برای رسیدن به خواست هایش توطئه می کند. او که زمانی صادقانه به خواهر ناصرالدین شاه کمک کره و تاوانش را نیز پرداخته بود حالا خود به شخصیتی حیله گر تبدیل شده تا آنجا که حتی از سیاوش نیز سوء استفاده می کند و او را برای سرقت نشان مهر سراغ سارای گرجی می فرستد.

 

نباید فراموش کرد راز عشق پنهان او در دوران مجردی اش فاش شده است و همین موضوع جایگاهش را متزلزل تر می کند اما آیا او نیز به راز مهدعلیا و ازدواج پنهانی وی با قراول خاصه پی خواهد برد و آن را برملا خواهد کرد؟

 

در هر صورت نباید بازی خود پریناز ایزدیار در نقش سوگلی ناصرالدین شاه را نادیده گرفت. او توانسته به خوبی این تغییر شخصیت را در کلام و رفتارش نشان بدهد و به تدریج ما را با رویه دیگر شخصیت جیران آشنا کند.

 

طمع جیران بار دیگر زندگی اش را دگرگون کرده و این دفعه عاقبت خوشی در انتظارش نخواهد بود. نه فرزندش ولیعهد می شود و نه خودش روزگار خوش و آرامی خواهد داشت.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.