2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
بیوگرافی سمیرا حسن پور بازیگر نقش گلین خاتون زن ناصرالدین شاه در سریال جیران

بیوگرافی سمیرا حسن پور بازیگر نقش گلین خاتون زن ناصرالدین شاه در سریال جیران

زندگینامه سمیرا حسن پور را که در سریال جیران نقش گلین خاتون را بازی کرده است بخوانید.

دوات آنلاین -گلین خاتون همسر ناصرالدین شاه بود؛ البته یکی از همسران او که در سریال جیران به بخش هایی از زندگی او نیز پرداخته شده و این نقش را سمیرا حسن پور بازی کرده است. بیوگرافی این بانوی هنرمند در ادامه آمده است.

سمیرا حسن پور بازیگر نقش گلین خاتون زن ناصرالدین شاه در سریال جیران

شروع بازیگری سمیرا حسن پور

سمیرا حسن پور که متولد ۱۶ آذر سال ۱۳۶۳ است در دانشگاه سوره در رشته نمایش درس خوانده و بازیگری را به صورت جدی و حرفه ای از سال 1385 با بازی در نمایشی از بهرام بیضایی با نام مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین آغاز کرد البته قبل از آن یک تجربه سینمایی داشت.

 

اولین فیلم سینمایی که سمیرا حسن پور در آن بازی کرده تولید سال 1384 است و چند کیلو خرما برای مراسم تدفین نام دارد. این کمدی اجتماعی را سامان سالور کارگردانی کرده است. در این فیلم صدی و یدی، کارگران پمپ بنزینی قدیمی اند که به علت عوض شدن مسیر جاده اصلی، چندی است که متروک مانده. «یدی» که دل در گرو دختری در شهر مجاور دارد، در قبال پرداخت مبلغی به عباس اسماعیلی، پستچی ساده دل منطقه، نامه های عاشقانه اش را به عشق نادیده اش می رساند و منتظر ورود صاحبان پمپ بنزین و دریافت طلب های معوقه کارش است تا بتواند زندگی مشترکش را آغاز کند، غافل از اینکه پستچی، دلباخته دختر است.

سمیرا حسن پور بازیگر نقش گلین خاتون زن ناصرالدین شاه در سریال جیران

سمیرا حسن پور در سینما

حسن پور بعد از تجربه اول تا سال 1392 در سینما بازی کرد و در این سال در فیلم تمشک که باز هم سالور کارگدان آن بود حضور یافت. نیکی کریمی، مهدی پاکدل و مهران احمدی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

او دو سال بعد همراه شهاب حسینی در فیلم سایه های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی بازی کرد و در سال 95 در فیلم آنها به کارگردانی احسان سلطانیان با شبنم مقدمی هم بازی شد.

 

کلوپ همسران یک فیلم کمدی است که بازیگران مطرحی مانند محمدرضا شریفی‌ نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، علی انصاریان، محمدرضا هدایتی، گوهر خیراندیش، بیژن بنفشه خواه و رضا بنفشه خواه در آن حضور دارند. سمیرا حسن ‌پور نیز در سال 97 در این فیلم جلوی دوربین رفت.

 

این بازیگر در ادامه مسیر هنری خود در ساخته دیگری از سامان سالور با نام سه کام حبس حاضر شد و در سال 99 نیز در فیلم لب خط به کارگردانی علی جبارزاده بازی کرد.

 

حضور در سریال های تلویزیونی

سمیرا حسن پور بازی در سریال های تلویزیونی را از سال 1388 با سریال مطرح دلنوازن به کارگردانی حسین سهیلی زاده شروع کرد و بعد از آن در مجموعه های زیر حضور یافت:

پایتخت۱

چاردیواری

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

هفت سین

دلدادگان

 

بازی حسن پور در نقش مرضیه در فصل دوم سریال دلدادگان که منوچهر هادی آن را برای شبکه سه ساخت بسیار به چشم آمد و به شهرت بیشتر این بازیگر کمک کرد.

سمیرا حسن پور بازیگر نقش گلین خاتون زن ناصرالدین شاه در سریال جیران

بازی در نقش گلین خاتون در سریال جیران

سمیرا حسن پور قبل از این که در سریال جیران بازی کند شبکه نمایش خانگی را با حضور در رئالیتی شو پرطرفدار شب های مافیا تجربه کرده بود اما نقش گلین خاتون که زن ناصرالدین شاه است برای این بازیگر نقشی متفاوت محسوب می شود.

 

حسن پور تاکنون در کارهای تاریخی حضور نداشته و گلین خاتون فرصت خوبی برای او است تا توانایی هایش را بیش از پیش نشان بدهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.