2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
واکنش سلبریتی‌ها به کرونا؛ از الناز شاکردوست و رامبد جوان تا بهنوش بختیاری

واکنش سلبریتی‌ها به کرونا؛ از الناز شاکردوست و رامبد جوان تا بهنوش بختیاری

واکنش 11 سلبریتی را به شیوع کرونا در ایران بخوانید. برخی از این هنرمندان برای اطلع‌رسانی تلاش کرده‌اند، برخی ترجیح داده‌اند شوخی کنند و برخی...

دوات آنلاین-فرصت فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد؛ برای چه کاری؟ پول درآوردن، شوخی کردن، انتقاد کردن، تشویش اذهان عمومی، اطلاع‌رسانی، آموزش، همدلی و خیلی کارهای دیگر. هزاران نفر و در مواردی میلیون‌ها نفر یک چهره مشهور را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و این همان فرصت فوق‌العاده است که چهره‌های مشهور در اختیار دارند و می‌توانند هر طور که دلشان بخواهد از آن استفاده کنند. به ندرت می‌توان اسم برد از هنرمند، ورزشکار یا فرد شناخته‌شده‌ای که از این بستر برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ و ارزشمند سود جسته باشد، اما در عین حال کم نبوده‌اند کسانی که در همین صفحات مجازی، اتفاقات واقعی را به ثمر رسانده و کاری کرده باشند به حال مردم و جامعه‌شان.

 

روزنامه جام جم با مقدمه بالا نوشت: حالا که کرونا رسیده، باز هم رفتار چهره‌ها با همان شیوه و با همان تناسب تداوم پیدا کرده است. چطور؟ وقتی خبر رسید کرونا وارد ایران شده، چهره‌های مشهور باز هم دست به گوشی شدند و از همین فرصت طلایی ارتباط با میلیون‌ها یا هزاران نفر استفاده کردند. ما هم دست به گوشی شدیم و رفتار برخی از آنها و نوع مواجهه هر کدامشان با این بحران را مورد بررسی قرار دادیم. برخی از چهره‌ها ترجیح داده‌اند از اظهارنظر و واکنش در این باره پرهیز کنند و از آنجا که دیکته نانوشته غلط ندارد، خرده‌ای بر آنها وارد نیست و چه‌بسا در مقایسه با برخی دیگر باید از این دسته که سکوت کرده‌اند، سپاسگزاری کرد. از میان چهره‌‌های مشهور که به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده‌اند، 11 نفر را انتخاب کرده‌ایم و آنچه در این صفحه می‌بینید نوع مواجهه این افراد با بحران کروناست که برخی قابل تحسین اما برخی قابل تامل هستند!

 

ارتباط مستقیم با هزاران یا میلیون‌ها هوادار، فرصت ارزشمندی است و حتی بسیار حساس که انگار به اندازه‌ای که باید مورد توجه افراد مشهور ما نبوده و حتی در یک مورد خاص از سویه سودمندانه‌اش بروز کرده است. ارائه اطلاعات درست و دقیق، شاید اولین و مهم‌ترین کارکرد مفیدی باشد که یک چهره‌ مشهور می‌تواند در صفحه‌اش ایجاد کند، اما حتی در این باره هم ظرافت‌هایی وجود دارد که بی‌توجهی به آنها می‌تواند مسیر نتیجه را از نیت و هدف اصلی منحرف کند چه رسد به این‌که برخی از چهره‌های معروف ما حتی به این مرحله هم نرسیده‌اند!

واکنش سام درخشانی به کرونا چه بود

سام درخشانی، خوب، بانمک، جلف

واکنش: لطیفه

نکته: شاید از بازیگر فیلم‌های کمدی باید توقع واکنش‌های کمدی داشت و نه چیز دیگری. در هر صورت سام درخشانی درباره کرونا لطیفه‌ای را منتشر کرد که مشکلات کشور را به مراحل مختلف یک بازی رایانه‌ای تشبیه کرده و بعد از کرونا نوبت به دشواری‌هایی مانند فوران آتشفشان و مصایبی از این دست می‌رسد.

 

‌هانیه توسلی، نامطمئن

واکنش: ابهام آمیز

نکته: بیشتر از یک میلیون نفر‌ هانیه توسلی را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و او برای آنها، تصویری از مونالیزای معروف منتشر کرده که البته ماسک به صورت دارد و با آخرین مدل گوشی آیفون دارد عکس می‌گیرد که احتمالا هم باید سلفی باشد؛ از این بابت می‌گوییم احتمالا سلفی چون مونالیزا به گوشی نگاه نمی‌کند. شاید این پست به نقشی که در فیلم جهان با من برقص ایفا کرده بی‌ارتباط نباشد و حکایت از سطحی‌نگری برخی از ما در مواجهه با دردها و مشکلات دارد!

 

الناز شاکردوست، خوشامد به کرونا

واکنش: روشن نیست

نکته: همین طور که می‌بینید یک ماسک روی صورت این چهره‌مشهور است و در تصویر اصلی، او را در یک گلخانه سرسبز می‌بینیم. متنی که با این تصویر منتشر کرده از این قرار است: و اینک کرونا! صبح جمعه همگی ما به خیر!

 

البته الناز شاکردوست چند استیکر هم به متنش اضافه کرده که یکی از آنها بازوی قهرمانی است و لابد حکایت از پیروزی در برابر کرونا دارد. به هر حال بیشتر به نظر می‌رسد او در حال خوش و بش با کروناست یا دست کم خیلی مواجهه، برخورد یا حتی امید به پیروزی را تداعی نمی‌کند. بد نیست بدانید شاکردوست بیشتر از هفت میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

رامبد جوان نسبت به کرونا چه واکنشی نشان داد

رامبد جوان، موثق و دقیق

واکنش: اطلاع‌رسانی

نکته: یک اینفوگرافی کامل و درست که آرم هلال احمر دارد توسط رامبد جوان پست شده و اطلاعات درست و دقیقی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا در اختیار دنبال‌کنندگان این چهره مشهور قرار می‌دهد. کوتاه، مفید، مختصر و البته موثق.

 

تهمینه میلانی، اطلاعات با چاشنی نگرانی

واکنش: اطلاع‌رسانی

نکته: یکی از اولین هنرمندانی که به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داده، تهمینه میلانی است. او با این جمله اطلاع‌رسانی را آغاز کرد: خطر جدی است و بعد چند ویدئو منتشر کرد که اطلاعات قابل توجهی در اختیار می‌گذاشت و می‌توانست بسیار مفید باشند اما کمی فتیله تشویش و نگرانی در این ویدئوها بالاتر از اندازه نیاز بود.

 

پوریا پورسرخ، جذاب و موثر

واکنش: اطلاع‌رسانی

نکته: موشن گرافیک زیبا و جذابی درباره کرونا در صفحه پوریا پورسرخ منتشر شده که اطلاعات جالبی درباره ویروس کرونا در اختیار دنبال‌کنندگان این صفحه قرار می‌دهد. این ویدئو علاوه بر این‌که اطلاعات خوبی دارد جذاب، زیبا و خوش آب و رنگ هم هست. دو واکنش دیگر هم از پورسرخ در صفحه‌اش درباره کرونا وجود دارد که یکی نبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده و وضعیت داروخانه‌های کشور است و دیگری تقدیر و تشکر از پزشکان و پرستارانی که این روزها به داد مردم می‌رسند.

 

جواد رضویان، کرونا واس‌‌ماس

واکنش: یادآوری

نکته: احتمالا بیشتر از سایر سلبریتی‌ها باید نگران باشد و شاید می‌توانست حسابی گلایه کند، اما تاکنون دوبار درباره کرونا اظهارنظر کرده است؛ یک بار با یادآوری گذشت و ایثار رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و در مناطق شیمیایی، ماسک‌شان را به سایر رزمندگان و مجروحان می‌بخشیدند. دومین واکنش او هم تصویری بود از دو امدادگر و نیروی خدوم اورژانس در روزهای مبارزه با کرونا.

 

کیهان ملکی، آقای محترم، آقای عاقل، آقای باشعور!

واکنش: تشویش و توهین

نکته: شاید یکی از ویدئوهای کیهان ملکی را دیده باشید درباره کرونا که یک باره همه مسؤولان را زیر سؤال برد و به حدی قیمه‌ها را توی ماست‌ها ریخت که خودش هم فراموش کرد، دارد درباره کرونا حرف می‌زند. از انتقاد به مسؤولان درباره شیوع کرونا و ضرورت مهار کردنش رسید به قتل عام مردم و این‌که قرار است همه بمیریم و چنان انگشت اشاره در هوا تکان داد که گویی بزرگ‌تر این سرزمین است و از او داناتر و عاقل‌تر و خردمندتر و محترم‌تر وجود ندارد و جالب‌تر این‌که بعد از این ویدئوی معروف یکی دیگر منتشر کرد که این بار در نقش یک فوق‌تخصص کروناشناسی، مردم را راهنمایی می‌کرد چگونه خودشان بفهمند که به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، آن هم به شیوه حبس کردن نفس در سینه!

 

فکر نکنید خود بزرگ‌تر پنداری کیهان ملکی به همین‌جا ختم شد؛ در آخرین پست اینستاگرامی این بازیگر می‌توانید یک تصویر ببینید از مقایسه عملکرد سلبریتی‌های ایرانی و کره‌ای در مواجهه با کرونا که بخش اصلی این قیاس به عملکرد خودش مرتبط است که کاملا بی‌رقیب تصویر شده است.

ارژنگ امیرفضلی در برابر کرونا چه واکنشی نشان داد

ارژنگ امیرفضلی، سردرگم

واکنش: انتقادی

نکته: ارژنگ امیرفضلی معمولا معترض است و معمولا هم سعی دارد طنز و شوخی را چاشنی انتقادش کند، اما درباره کرونا به قول منتقد معروف، شوخی‌هایش درنیامده و اصلا به دل نمی‌نشیند. او پستی منتشر کرد از خبر درگذشت دو فرد مبتلا به کرونا در قم و بعد متن احتمالا طنزی نوشته که از بس به این و آن زده که بیشتر سردرگم به نظر می‌رسد و حتی رمزگشایی از آن هم لذتی ندارد.

واکنش لیلا اوتادی به کرونا چه بود

لیلا اوتادی، کرونا شوخی نیست

واکنش: انتقاد

نکته: کم نبودند هنرمندانی که در این روزها پست‌های واقعا انتقادی منتشر کردند و بخصوص از احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گلایه کرده‌اند. به نمایندگی از این افراد به پست لیلا اوتادی اشاره می‌کنیم که در بخشی از آن نوشته: «بعد از دوروز که از مشهد وارد تهران شدم و چندین داروخانه رو گشتم و ماسک پیدا نکردم، این رو خواهرم پیدا کرده به مبلغ ۴۵هزارتومن! کرونا دیگه شوخی نیست...»

 

بهنوش بختیاری، تحت تعقیب

واکنش: تبلیغ شربت کرونا

نکته: سلفی این هنرمند را با بهنوش طباطبایی به خاطر دارید؟ این بار به خاطر تبلیغ شربت پیشگیری از کرونا از آن سلفی معروفش، بیشتر مورد انتقاد قرار گرفت و این‌بار مورد پیگرد قانونی هم قرار گرفته. در لحظات نوشته شدن این گزارش همچنان انتقادها به سمتش ادامه دارد، چرا که بسیاری معتقدند او سلامت مردم کشورش را معامله کرده است. خیلی‌ها از او پرسید‌ه‌اند چقدر گرفته که حاضر شده یک شربت را به عنوان داروی گیاهی برای پیشگیری از کرونا به مردم معرفی کند! گفتنی است بیش از هشت میلیون نفر بهنوش بختیاری را در اینستاگرامش دنبال می‌کنند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.