2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
معرفی رمان/ رهش؛ رمانی درباره شهر تهران

معرفی رمان/ رهش؛ رمانی درباره شهر تهران

یکی از رمان‌های خوب و خواندنی ایرانی که با جرات می‌توان آن را به دیگران توصیه کرد رمانی از رضا امیرخانی است به نام رهش.

دوات آنلاین-یکی از رمان‌های خوب و خواندنی ایرانی که با جرات می‌توان آن را به دیگران توصیه کرد رمانی از رضا امیرخانی است به نام رهش.

 

در این روزگار که شهر تهران از شکل افتاده و برج‌ها و آسمان‌خراش‌ها آن را به روزگار بدی دچار کرده‌اند امیرخانی سراغ چنین موضوعی رفته است.

 

شخصیت‌های این داستان زن و شوهری هستند که شوهر معاون شهردار است و طرفدار توسعه شهری به معنی ساخت‌وسازهای بیشتر و زن مخالف آن است. کشمکش‌های این دو داستانی زیبا را خلق کرده است که بسیار قابل تامل است.

 

امیرخانی در این رمان نثری بسیار قوی و روان دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «تهران - با این نماهای رومی- شده است برشی از معادن سنگ! معدنِ سنگِ عمودی‌شده‌ی بی‌ریختی است منطقه‌ی یک تهران. حالا هگمتانه چه حرفی برای دانش‌جوی معماری دارد؟ بگذریم؛ اتوبوس که بین راه در لالجین ایستاد، رفتم و زیباترین بشقاب‌ها را انتخاب کردم. برای دوره‌ی دانش‌جویی کمی گران بود و کسی از بچه‌ها طرف‌شان نرفته بود. دو تا برداشتم. یکی از دخترها که همیشه مانتوی جین می‌پوشید، گفت: به‌به! شاه‌زاده‌ی قصه‌ی ما هم وقتی اسب سفیدش را پارک کرد دم در خانه‌ی ویلاییِ لیا، برای کیک عصرانه بشقاب سفالی هم دارد!»

 

این کتاب را نشر افق روانه بازار کرده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.