2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
هتک حیثیت دختری با سرقت موبایل

هتک حیثیت دختری با سرقت موبایل

شخصی که با سرقت گوشی تلفن‌همراه اقدام به انتشار تصاویر خصوصی موجود در آن کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کشف پرونده سرقت تلفن‌ همراه و انتشار تصاویر یك خانم کرمانشاهی خبر داد و گفت: شخصی که با سرقت گوشی تلفن‌همراه اقدام به انتشار تصاویر خصوصی موجود در آن کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ ‌علی کریمی گفت: دختر جوانی با ارائه مرجوعه قضایی با مراجعه به پلیس فتا استان کرمانشاه اعلام می‌کند مدتی پیش نلفن‌همراه وی به سرقت رفته و به تازگی فردی ناشناس با سوءاستفاده اطلاعات موجود در گوشی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی در شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ کرده که این موضوع موجب هتک حیثیت ایشان شده است لذا موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را آغاز و موفق به شناسایی مجرم شدند.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم که آشنایان شاکیه بود پس از احضار وی به پلیس فتا در ابتدا منکر اعمال خود شده اما در ادامه با رو به‌رو شدن با مستندات و ادله‌های دیجیتال لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت به دلیل مشکلات شخصی که با خانواده شاکی داشته و از روی عصبانیت و کینه شخصی تلفن‌ همراه شاکی را به سرقت برده و سپس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ اقدام به انتشار تصاویر موجود در گوشی کرده است.

 

سرهنگ کریمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: قشرجوان و به خصوص دختران به لحاظ این‌که در جامعه آسیب‌پذیرتر هستند باید مراقب تصاویر و فیلم‌های خصوصی خود باشند و از نگهداری آن‌ها بر روی گوشی تلفن‌همراه خودداری نمایند تا در صورت دسترسی غیرمجاز فردی به اطلاعات کاربر، نتواند از آن اطلاعات سوءاستفاده کرده و به دنبال اخاذی و باج خواهی از کاربر باشد.

 

وی به شهروندان توصیه کرد: نرم‌افزارهایی وجود دارد که می‌تواند اطلاعات گوشی را رمز کرده و دسترسی به قسمت‌های مختلف از جمله گالری تصاویر، دفترچه شماره تلفن و یا برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را محدود نماید و فقط به صاحب دستگاه اجازه دسترسی به آن‌را بدهد همچنین کاربران دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی، تبلت و یا لپ‌تاپ می‌بایست اطلاعات محرمانه خود را در بازه‌های زمانی مختلف به دستگاهی امن منتقل کرده و حافظه دستگاه خود را پاک کنند.

 

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.