2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پیشنهادهای یک طراح جواهر برای انتخاب حلقه نامزدی

پیشنهادهای یک طراح جواهر برای انتخاب حلقه نامزدی

این روزها انگشتر‌های سولیتر خیلی طرفدار پیدا کرده که تک نگین است و به عنوان انگشتر نشان هم استفاده می‌شود.

دوات آنلاین- یکی از دغدغه‌های دختر و پسران جوانی که در آستانه ازدواج هستند انتخاب و خرید حلقه مناسب برای نامزدی است. سالار پورایمانی، طراح جواهر و مدرس در این‌باره پیشنهادهایی داده و راهنمایی‌هایی کرده است که می‌خوانید:

 

 حلقه‌های نامزدی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود. حلقه‌های با سنگ ( این سنگ‌ها متفاوت است) و حلقه‌های بدون سنگ.

 

  دومین تقسیم‌بندی مربوط به رنگ انگشتری است که طلای سفید باشد یا طلای زرد. در 95 درصد موارد، حلقه‌های ازدواج به رنگ سفید است. چون رنگ سفید جلوه بیشتری روی انگشت دارد و بنابراین سعی می‌شود از طلای سفید یا از طلای زرد با آبکاری سفید برای انگشتر‌های نامزدی استفاده شود البته انتخاب مردم تاثیر زیادی روی انگشتری‌های موجود در بازار دارد.

 

  به لحاظ طرح انگشتری‌های ساده که جواهر روی آن کار شده یا یک تخمه در وسط آن قرار دارد و اطرافش با نگین‌های ریز برلیان تزئین شده باشد، مورد توجه هستند. این نوع انگشترها با قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارد. البته متاسفانه سنگ‌های غیر اصل هم در بازار موجود است و مردم باید نسبت به این قضیه توجه لازم را داشته باشند و از برندهایی خرید کنند که معتبر هستند و شناسنامه برای انگشتر صادر می‌کنند. مخصوصا در سنگ الماس شناسنامه کار خیلی مهم است.

 

  حلقه‌های ازدواج باید طوری ساخته شوند که در مرور زمان با کاهش یا افزایش وزن به‌راحتی بتوان آن را سایز کرد. به همین دلیل در اغلب کارها زیر رکاب را خالی نمی‌نکنند یا نگین نمی‌زنند تا برای سایز‌بندی در طول زمان مشکلی وجود نداشته باشد و فرد با افزایش سایز یا کاهش وزن مجبور نشود انگشتری را که برایش یادگاری است و ارزش مادی و معنوی زیادی هم دارد، تعویض کند.

  برای اینکه یک انگشتری نامزدی داشته باشید که از مد نیفتد و همیشه مورد توجه باشد بهتر است کاری فوق العاده ساده انتخاب کنید. کارهای ساده همیشه روی مد است . البته این روزها انگشتر‌های سولیتر خیلی طرفدار پیدا کرده که تک نگین است و به عنوان انگشتر نشان هم استفاده می‌شود. ویژگی‌های مثبت این سبک انگشتر این است که  اولا سبک است و به‌عنوان اولین هدیه مناسب است. دوم این‌که سنگ بزرگی که در میان آن قرار می‌گیرد، درخشان و زیبا است و آن را به همان عروس تشبیه می‌کنند.

 

  پیشنهاد من این است سنگی که برای انگشتر سولیتر استفاده می‌شود چه اتمی باشد و چه الماس حتما سفید باشد. الماس رنگ‌های مختلفی دارد که همگی بسیار زیبا هستند اما انگشتری نشان که سفید باشد جلوه بیشتری به انگشت و خود انگشتری می‌دهد.

 

  یک نوع دیگر از انگشتر‌ی‌ها به انگشتری فلاور معروف هستند(نمونه آن را در عکس پایین می‌بینید).در این نوع جواهرات به‌جای اینکه طراح از یک سنگ الماس یا تخمه بزرگ استفاده کند که هزینه بالایی دارد، چند سنگ  را با تکنیک‌های خاص طوری می‌چیند که هرچند به نظر می‌رسد یک سنگ است اما از چند سنگ ریز استفاده شده که هزینه را بسیار پایین می آورد. به این نوع کارها فلاور یا طرح الماس گل گفته می‌شود.

   بیشتر افرادی که می‌خواهند حلقه نشان یا نامزدی بخرند، حلقه را از پشت ویترین جواهر فروشی‌ها انتخاب می‌کنند  این انگشتری‌ها را طراحان از قبل تهیه کرده‌اند و به تعداد زیادی تولید شده‌ است. ممکن است این انگشتری‌های از پیش طراحی شده سلیقه فرد را تامین نکند. از آنجایی که انگشتری نامزدی بسیار ویژه و خاص است و افراد در زندگی فقط یکبار از این انگشتری می‌خرند بنابراین بهتر است افراد آنچه در ذهن دارند را به یک طراح بگویند و نگران نباشند که ممکن است طراح نتواند آنچه آنها می‌خواهند را انجام دهد  چون با ادیت کردن طرح می‌توانند به خواسته‌شان برسند. ضمن اینکه طراح با نگین‌کاری‌های خاص آن را زیباتر و چشم‌گیرتر می‌کند. در نهایت این انگشتری خاص در مغازه‌های دیگر وجود ندارد و فقط مختص یک نفر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.