2024/11/22
۱۴۰۳ جمعه ۲ آذر
پیشنهادات ما
هفتاد درصد تولیدکنندگان ایرانی پوشاک ورشکسته هستند
رئیس اتحادیه پوشاک:

هفتاد درصد تولیدکنندگان ایرانی پوشاک ورشکسته هستند

در تولید پوشاک با کیفیت ایرانی مشکلی وجود ندارد اما به دلیل نبود بازار پوشاک و عرضه پوشاک خارجی، تولید داخلی انبار می‌شود.
  • دوات آنلاین-صنعت پوشاک کشور وضع خوبی ندارد به‌گونه‌ای که ابوالقاسم شیرازی،  رئیس اتحادیه پوشاک می‌گوید 70 درصد تولیدکنندگان ورشکسته هستند. او همچنین درباره کمپین حمایت از پوشاک ایرانی گفت: با توجه به اعلام آمادگی اصناف، تعداد فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی از 100 فروشگاه به هزار فروشگاه تا نیمه اسفند افزایش می‌یابد. خلاصه‌ای از اظهارات شیرازی را بخوانید:
  • براساس مشاهدات میدانی اتحادیه پوشاک تهران،‌رویکرد مردم نسبت به خرید و مصرف پوشاک ایرانی به ویژه در بین بانوان بیشتر شده و علاقه مندی بیشتری به خرید پوشاک ایرانی در بین مردم ایجاد شده است.
  • ظرفیت تولید و عرضه پوشاک ایرانی به وفور وجود دارد. با کمک اتحادیه پوشاک، اتاق اصناف تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت از سه ماه پیش برای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی کمپین حمایت از پوشاک داخلی تشکیل شد که هدف از تشکیل آن ترغیب مرم به خرید پوشاک ایرانی بود.
  • با همکاری کارگروه مد و لباس و اتحادیه پوشاک لوگویی (آرمی) تحت عنوان (با افتخار ساخت ایران) طراحی شد که این لوگو بر روی ویترین فروشگاه‌هایی که عرضه کننده 100 درصدی پوشاک ایرانی هستند، نصب می‌شود.

  • تاکنون 100 فروشگاه عرضه پوشاک در تهران این لوگو را بر روی ویترین مغازه خود نصب کرده‌اند. این فروشگاه‌ها به صورت مطلق کالای تولید داخلی را عرضه می‌کنند و با اعلام آمادگی فروشگاه‌های برای عرضه پوشاک ایرانی در تلاش هستیم، تا تعداد این فروشگاه‌ها را تا نیمه اسفند 96 به هزار فروشگاه برسانیم.
  • دولت با قراردادن برخی مشوق‌ها به عنوان مثال اعمال تخفیف در مالیات‌ این مغازه‌ها می‌تواند فروشندگان را به عرضه کالا و پوشاک ایرانی ترغیب کند.
  • در طول سال مصرف پوشاک ایرانی حدود 35 درصد و مصرف پوشاک خارجی حدود 65 درصد است اما این نسبت پایان سال به دلیل ورود قشر کم درآمد به بازار خرید، تغییر می‌کند.
  • اقشار آسیب‌پذیر و افرادی که سطح درآمدی پایین دارند، معمولا در اواخر سال پوشاک و البسه مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند و اقدام به خرید این قشر، در ایام پایانی سال درصد مصرف پوشاک ایرانی را می‌تواند تا 50 درصد افزایش دهد.
  • افراد متمول‌تر در تمام طول سال پوشاک خریداری می‌کنند و تمایل آنها اغلب به خرید پوشاک خارجی است.
  • براساس مشاهدات میدانی اتحادیه پوشاک، هرچقدر افراد درآمد پایین‌تری داشته باشند، تعصب بیشتری نسبت به خرید کالای ایرانی دارند، ضمن اینکه به دلیل قیمت نازل پوشاک ایرانی این افراد خرید پوشاک ایرانی به پوشاک خارجی را ترجیح می‌دهند.
  • در تولید پوشاک با کیفیت ایرانی مشکلی وجود ندارد اما به دلیل نبود بازار پوشاک و عرضه پوشاک خارجی، تولید داخلی انبار می‌شود.
  • اگر صنف تولید و عرضه پوشاک  حمایت نشود و دولت و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی گام برندارند می‌توان گفت که خطر ورشکستگی 70 درصد از فعالان این عرصه وجود دارد.

 

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.