2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
آنچه درباره آفت دهان باید بدانید

آنچه درباره آفت دهان باید بدانید

آفت دهانی به سه دسته از قبیل آفت مینور (کوچک)، آفت بزرگ و هرپتی فرم تقسیم می‌شود. آفت‌های دهانی زائده‌هایی هستند که عمدتا در مخاط گونه، مخاط پشت لب، کام و زبان ایجاد می‌شود.

دوات آنلاین-خیلی‌ها از آفت دهان رنج می‌برند و هر کاری هم که می‌کنند این مشکل برطرف نمی‌شود. یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت می‌گوید: آفت‌های دهانی زائده‌هایی هستند که عمدتا در مخاط گونه، مخاط پشت لب، کام و زبان ایجاد می‌شود.

 

نصرت الله عشقیار درباره انواع آفت‌های دهانی و ضرورت درمان آن، بیان کرد: آفت دهانی به سه دسته از قبیل آفت مینور (کوچک)، آفت بزرگ و هرپتی فرم تقسیم می‌شود. آفت‌های دهانی زائده‌هایی هستند که عمدتا در مخاط گونه، مخاط پشت لب، کام و زبان ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: آفت مینور زائدهایی هستند که به مدت 14 روز فرد را درگیر می‌کند و پس از آن بهبود می‌یابد افراد باید به خاطر داشته باشند اگر بهبودی بیش از این مدت به طول انجامید، مجدد باید به پزشک مراجعه کنند.

 

این متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت با بیان اینکه آفت‌های مینور با درد همراه هستند، یادآور شد: درد ناشی از بروز آفت مینور به قدری شدید است که منجر می‌شود بیمار به پزشک مراجعه کند البته برخی افراد درد ناشی از آن را تحمل می‌کنند تا 14 روز به پایان برسد.

 

عشقیار ادامه داد: اندازه آفت‌های مینور کم‌تر از یک سانتی‌متر است و از شیوع بالایی برخوردار است.

 

این استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آفت‌های بزرگ، بیان کرد: اندازه زائدهای این نوع آفت بیش از یک سانتی‌متر است و مدت بهبودی آن بیش از 14 روز به طول می‌انجامد به گونه‌ای که گاه ممکن است فرد 2 الی 3 ماه درگیر زائدها باشد. این آفت‌ها از شیوع کم‌تری برخوردار است.

 

وی ادامه داد: آفت هرپتی فرم بسیار نادر است و به صورت بسیار محدود در برخی افراد مشاهده می‌شود.

 

این متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت درباره راه‌های درمان آفت‌های دهانی، خاطرنشان کرد: افراد باید با مراجعه به پزشک تحت درمان‌های دارویی قرار بگیرند؛ زیرا احتمال عود مجدد زائدها وجود دارد.

 

منبع: آنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.