2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
غذاهای آماده آسم می‌آورند
هشدار سلامتی

غذاهای آماده آسم می‌آورند

غذاهای آماده و یا فست فودها به دلیل اینکه مواد افزودنی و نگهدارنده در آنها استفاده می شود آسم را تشدید می کند.

دوات آنلاین-خوشمزه هستند و خیلی سریع و راحت آماده می‌شوند. ما هم قبول داریم اما روزی نیست که درباره ضررهای غذاهای آماده هشداری داده نشود. این بار یک فوق تخصص آسم و آلرژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد: غذاهای آماده که این روزها تبلیغات گسترده ای برای مصرف آنها انجام می شود، در بروز بیماری آسم تاثیر گذار است.

 

آرش کلانتری افزود: غذاهای آماده و یا فست فودها به دلیل اینکه مواد افزودنی و نگهدارنده در آنها استفاده می شود آسم را تشدید می کند.

 

وی با بیان اینکه به دلیل مشغله های کاری و زندگی، استفاده از غذاهای آماده در خانواده های ایرانی رواج زیادی دارد، اظهار داشت: امروزه مردم رغبت بیشتری برای مصرف این غذاها دارند، در حالیکه باید بدانند مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده شده در غذاهای آماده می تواند منجر به عوارضی برای سلامت بدن از جمله بروز آسم شود.

 

کلانتری ادامه داد: آسم بیماری مزمنی است که راهها و مجاری تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل متورم شدن مجاری تنفسی و ایجاد التهاب، با کوچکترین تماس با عامل محرک مواد حساسیت زا این مجاری تنفسی و شش ها دچار انقباض می شوند.

 

در همین زمینه: خوردن فست‌فود، احتمال سرطان روده را بالا می‌برد

 

این فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه 30 درصد تهرانی ها آسم دارند، تصریح کرد: شیوع آسم معمولا از سنین کودکی رخ می دهد و ژنتیک و محیط دو عامل تاثیر گذار در تشدید این بیماری هستند.

 

کلانتری به مردم توصیه کرد از غذاهای آماده کمتر استفاده کنند و میوه های خشک نیز زیاد نخورند زیرا ماده ای به نام سولفیت در این میوه ها، آسم را تشدید می کند.

 

بیشتر بخوانید: الگوی غذایی نامناسب؛ عامل اصلی انواع بیماری‌ها

 

وی با اشاره به اینکه درمان آسم با کمتر مصرف کردن فست فودها و داروهای شیمیایی قابل کنترل است، گفت: طب سنتی تاثیری در درمان آسم ندارد.

 

منبع: ایرنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.