2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
موهایمان چرا شوره می‌زند؟
یک متخصص طب ایرانی توضیح داد:

موهایمان چرا شوره می‌زند؟

یکی از عوامل موثر در بروز شوره سر مشکلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست و عدم هضم غذا است.

دوات آنلاین-شوره سر کلافه‌تان کرده است؟ شوره‌ها باعث خجالت و آبروریزی می‌شوند؟ دکتر نعمت الله مسعودی، متخصص طب ایرانی با شما حرف‌هایی دارد که اگر خواستید، بخوانید:

 

  • شوره سر با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش می‌توان آن را روی سر مشاهده کرد.

 

  • پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها که گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است. پوست سر بطور طبیعی در اثر لایه لایه شدن طبقه شاخی آن لایه‌های شاخی قدیمی را ازدست داده و لایه‌های جدید جایگزین می‌شوند. درصورتیکه این روند به شکل غیرعادی تسریع گردد، تعداد سلول‌های مرده افزایش یافته و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست تشکیل «شوره سر» را می‌دهند.

 

  • یکی از عوامل موثر در بروز شوره سر مشکلات گوارشی مثل چاقی زیاد، یبوست و عدم هضم غذا است همچنین عدم داشتن تغذیه صحیح و کمبود‌های تغذیه‌ای (کمبود ویتامین ها و...) از دیگر عوامل موثر در بروز شوره سر است. همچنین خستگی‌های بیش از حد روزانه و کمبود خواب را یکی دیگر از علل بروز اختلالات پوستی و ریزش مو است.

 

  • استرس‌های روحی و اختلالات عصبی می‌توانند در ریزش مو و شوره سر نقش بسزایی ایفا کنند. این مشکلات با اثراتی که روی خون افراد می‌گذارند می‌توانند باعث ریزش موی افراد شوند.

 

  • شناسایی و برطرف کردن مشکلات گوارشی و عصبی و همچنین تغذیه مناسب می‌تواند نقش بسزایی در درمان این عارضه داشته باشد، همچنین باید توجه داشت استفاده از شامپوها و لوسیون‌ها باید بر اساس تشخیص پزشک انجام شود.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.