2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
شهرستان رابر؛ محلی جذاب برای سفر شاد

شهرستان رابر؛ محلی جذاب برای سفر شاد

زیبایی چشمه عروس باعث شده در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی برای گشت و گذار به این منطقه بیایند. به طوری رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است.

دوات آنلاین-در جنوب غربی استان کرمان واقع است و از شهرستان‌های لر نشین محسوب می‌شود. این معرفی اجمالی شهرستان رابر است، شهرستانی مناسب برای سفر شاد. با جاذبه‌های این شهرستان و مشخصات آن آشنا شوید:

  • محله‌های شهر رابُر با نام‌های قلعه، توده و علیا، دیوران، باغ خواجه حسن، کشکوئیه و موردوئیه شناخته می‌شوند. از نام‌های قدیمی شهر رابُر می‌توان به شهر خیر اشاره کرد.
  • تل کوشک، چشمه عروس و روستای دیدنی سیه بنوئیه جاذبه‌های گردشگری شهر رابُر هستند. از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر رابُر می‌توان از رودخانه باغ خواجه حسن، گردو دره کار، بندر هنزا و تخت سر تشتک، تنگل هونی و تنگ کررو نام برد.

برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری طالقان این مطلب را بخوانید.

  • یکی از مکان‌های فراموش نشدنی رابر، چشمه عروس آن است. جذابیت و زیبایی چشمه عروس باعث شده است که در فصل های بهار و تابستان افراد زیادی از شهرهای دور و نزدیک روستاها برای گشت و گذار به این منطقه بیایند. به طوری  رامسر جنوب ایران نامگذاری شده است.

  • جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است. چشمه عروس نام رودی است در سه کیلومتری شهرستان رابر واقع در استان کرمان است و این رود به طول ۸۷ کیلومتر سومین رود بلند کرمان است.
  • از ره‌آورد‌های شهر رابُر می‌توان به گردو، زیره، عسل، میوه‌های سردسیری، سیب، زعفران و بادام اشاره کرد.  آب و هوای شهر رابُر معتدل و کوهستانی است.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.