2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
«هنر و تجربه» ارتباط سیستماتیک با فجر ندارد

«هنر و تجربه» ارتباط سیستماتیک با فجر ندارد

در این دوره از جشنواره هیات داوران از مجموع ۲۲ فیلم یک سیمرغ به سینمای «هنر و تجربه» اهدا می کنند اما مسئولان سینمای «هنر و تجربه» هیچ دخالتی در جشنواره امسال ندارند

دوات آنلاین-به گفته مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه»، این گروه سینمایی ارتباط سیستماتیکی با سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ندارد.

امیرحسین علم الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در گفتگو با مهر درباره حضور «هنر و تجربه» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: در این دوره از جشنواره هیات داوران از مجموع ۲۲ فیلم یک سیمرغ به سینمای «هنر و تجربه» اهدا می کنند اما مسئولان سینمای «هنر و تجربه» هیچ دخالتی در جشنواره امسال ندارند.

وی افزود: دلیلی ندارد در جشنواره امسال دخالتی داشته باشیم چون یادمان باشد مکانیزم جشنواره امسال مکانیزم ورود به فیلم های دارای پروانه ساخت سینمایی بود و دوستان سازمان سینمایی برخلاف سال گذشته برای فیلم های ویدیویی اعتباری قایل نشدند که وارد جشنواره شوند این در حالی است که سال گذشته چیزی حدود ۸۰ فیلم توسط شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» دیده و ۶ فیلم به هیات بازبینی جشنواره معرفی شد که در نهایت «کوپال» ساخته کاظم ملایی و «خانه» ساخته اصغر یوسفی نژاد به بخش مسابقه راه یافتند.

علم الهدی بیان کرد: امسال شورای سیاستگذاری جشنواره تشخیص داد که به هیچ عنوان وارد مساله فیلم های ویدیویی نشود و به همین ترتیب فیلم هایی که عمدتا آثار خوبی هستند از چرخه بازبینی هیات انتخاب خارج شدند. در واقع این تصمیمی بود که دوستان گرفتند و ما به این مساله ورود پیدا نکردیم و سینمای «هنر و تجربه» هیچ ارتباط سیستماتیکی با سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ندارد.

دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» اظهار کرد: امسال صاحبان حدود ۱۵ تا ۲۰ فیلم برای تغییر پروانه ساخت ویدیویی به پروانه ساخت سینمایی نزد ما آمدند که ما گفتیم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند تا تغییر پروانه دهند ولی هیچکس موفق به این کار نشد و دلایل این امر را باید از دوستان ارشاد جویا شد چون من در جریان نیستم که چرا آن کمیته ای که باید این فیلم ها را می دید، ندید. این را هم باید عنوان کنم که امسال بیش از ۶۸ فیلم دیده شد در حالی که سال گذشته تنها از گروه سینمایی «هنر و تجربه» ۸۰ فیلم مورد بازبینی قرار گرفت.

وی  اظهار کرد: خیلی از فیلم هایی که در خارج از کشور دیده می شوند عمدتا پروانه ساخت ویدیویی دارند اما امیدوارم این پارادوکسی که هم دوستان سازمان سینمایی و هم دیگر صنوف با آن درگیر هستند رفع شود و روزی به این جمع بندی برسیم که یک فیلم فارغ از اینکه پروانه ساخت ویدیویی یا پروانه ساخت سینمایی دارد امکان دیده شدن داشته باشند. متاسفانه همچنان این پارادوکس آزاردهنده برای دوستان اهمیت دارد و نمی دانم تا کی می خواهند بر این اساس رفتار کنند.

علم الهدی در پایان عنوان کرد: به نظر می رسد این رفتارها، رفتارهایی فارغ از ذات سینما و بیشتر سلیقه ای هستند. امیدوارم متولیان سینما به یک جمع بندی برسند و بحث فرسوده و نخ نماشده پروانه ساخت را حذف کنند و آثار را بر اساس محتوا و کیفیت مورد ارزیابی قرار بدهند تا پروانه ساخت آنها.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.