2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بی آبی در 355 دشت کشور

بی آبی در 355 دشت کشور

وضعیت دریاچه ارومیه ناگوار است باید همه دست به دست هم دهیم تا با احیا و حفظ منابع آب، از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنیم

دوات آنلاین- مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: از 600 دشت موجود در کشور، سطح آب های زیرزمینی در 245 دشت افت قابل توجه دارد و 355 دشت با بی آبی مواجه است.

'نگهدار اسکندری شیری' افزود: میزان افت آب های زیرزمینی در کشور به علت برداشت های بی رویه حدود 6 میلیارد مترمکعب در سال بوده و این روند موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان حوزه آب و خاک شده است.

وی اظهار کرد: برداشت بی رویه با وجود کم آبی در بخش وسیعی از کشور همچنان ادامه دارد و منابع محدود آب بدون حساسیت به موضوع بی آبی، هدر می رود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: علاوه بر مصرف بی رویه، تخریب منابع حفظ کننده آب نظیر جنگل ها و مراتع نیز از جمله مواردی است که مشکلات بی آبی در آینده را تشدید می کند.

اسکندری بیان کرد: روند تشکیل آب در سفره های زیرزمینی بسیار کند بوده و سال های طولانی زمان نیاز داریم تا میزان هدررفت یک ساله آب را به طبیعت بازگردانیم و این امر نشان از لزوم پیشگیری در حوزه مصرف آب دارد.

وی وضعیت دریاچه ارومیه را ناگوار دانست و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا با احیا و حفظ منابع آب، از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.