2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
محقق سنگاپوری: تروریست‌ها از واتس آپ و تلگرام برای ارتباطات خود استفاده می‌کنند

محقق سنگاپوری: تروریست‌ها از واتس آپ و تلگرام برای ارتباطات خود استفاده می‌کنند

دوات آنلاین-بررسی های یک محقق سنگاپوری نشان می دهد :گروه‌های تروریستی برای پیدا کردن اعضای خود و ارتباط با آن‌ها از پیام‌رسان‌های کدگزاری شده (encrypted) مانند تلگرام و واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

به گزارش روزنامه «نیو استریت تایمز»، «نور ازلین محمد یاسین» استاد و محقق دانشگاه «سنت راجاراتنام» سنگاپور اعلام کرد :استفاده تروریست‌ها از این پیام‌رسان‌ها زمانی آغاز شد که دولت‌ها برای بستن وبلاگ‌ها و صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام کردند.

به گفته وی، تربیت‌ کنندگان گروه‌های تروریستی در فضای اینترنت بسیار محتاطانه عمل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند فعالیت‌هایشان به راحتی ردگیری شود.

وی همچنین در سخنرانی خود در این دانشگاه اظهار داشت: بسیاری از تروریست‌ها ارتباطات فعالیت های خود را در محیط پیام رسان‌های کدگزاری شده مانند تلگرام و واتس‌آپ اجرا می کنند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت :در مقالات قبلی‌ام گفته بودم که دولت‌ها باید راههای نوینی را برای مقابله با فعالیت های تروریستی در عرصه فضای مجازی پیدا کنند زیرا اکنون این تهدیدات روز افزون شده است.

این استاد دانشگاه که 10 سال در زمینه فعالیت‌های افراط گرایی وتهدیدات تروریستی در فضای اینترنتی تحقیق کرده است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که تروریست‌ها در فضای مجازی به دنبال ایجاد گسست در جامعه هستند.

«نور ازلین» همچنین اظهار کرد:تروریست‌ها تمرین کرده‌اند تا یادبگیرند چگونه با اعضای جامعه ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را متقاعد به همکاری با خود کنند. در همین خصوص برای مبارزه با تروریسم باید ویدیو و مطالب آموزنده ساخته شود تا از لحاظ ایدئولوژیکی و ذهنی با تروریسم‌ در جامعه مقابله شود.

استاد دانشگاه سنگاپوری همچنین پیشنهاد کرد : شرکت‌های ارائه کننده خدمات پیام‌رسان و مخابراتی باید با یکدیگر همکاری‌هایی کنند تا با پدیده تروریسم در فضای مجازی مقابله شود.

برخی از کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا مانند اندونزی و مالزی اعلام کردند که صدها نفر از شهروندان این دو کشور در جذب گروه تروریستی داعش هستند و صدها نفر از این افراد نیز در عراق و سوریه اقدامات تروریستی داشته اند.

براساس گزارش نهادهای ذیربط در مالزی ،دستگیری بیش از 300 نفر از حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور از سال 2013 تاکنون و انتشار اخبار متعدد دستگیری تروریست ها در این کشور، حساسیت خاصی در ارتباط با اخبار فعالیت های تروریستی ایجاد کرده است.

علاوه بر این دو کشور، سنگاپور، فیلیپین و میانمار نیز از دیگر کشورهای منطقه هستند که تحت تاثیر پیامدهای تروریسم قرار گرفته و مسئولان آنها در تلاش هستند تا با تهدیدات تروریستی که به طور جدی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند، مقابله کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.