2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
نمی‌توانیم موش‌های تهران را منقرض کنیم

نمی‌توانیم موش‌های تهران را منقرض کنیم

همان طور که احتمال ویرانی خانه‌ها هست احتمال ویرانی چاه‌های مختلف ایجاد شده نیز وجود دارد که پس از آن فرونشست اتفاق می‌افتد اما نگرانی درباره این موضوع صحیح نیست چرا که تعداد این چاه‌ها خیلی زیاد نیست.

دوات آنلاین-عضو شورای شهر تهران گفت:معاونت خدمات شهری برنامه‌هایی برای کنترل موش‌ها دارد اما نمی‌توانیم هیچ موجودی را از چرخه اکوسیستم حذف کنیم چرا که حذف آنها مشکلات دیگری را ایجاد می کند.

در روزهای گذشته و با تشدید بحث زلزله در بین شهروندان، شاهد اخباری در فضای مجازی درباره هجوم موش‌های زنده‌‌خوار به سطح شهر پس از زلزله بودیم و همین امر باعث شد به این موضوع بپردازیم.

در این راستا تلاش‌های بسیاری برای برقراری ارتباط با مسئولان شهرداری شد که متاسفانه این تلاش‌ها نتیجه ای نداشت و با سکوت مسئولان شهرداری روبرو شدیم.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه زلزله امری اجتناب‌ناپذیر است اما نمی‌دانیم چه زمانی و با چه قدرتی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: باید بدانیم همه ما با رعایت خونسردی و مدیریت مناسب می‌توانیم آسیب‌های وارده را به حداقل برسانیم.

وی افزود:برخی رسانه‌های نامعتبر در مردم ترس و تشویش ایجاد می‌کنند و این استرس زندگی مردم را مختل خواهد کرد.

صدراعظم نوری درباره چاه‌های موجود در پایتخت گفت: همان طور که احتمال ویرانی خانه‌ها هست احتمال ویرانی چاه‌های مختلف ایجاد شده نیز وجود دارد که پس از آن فرونشست اتفاق می‌افتد اما نگرانی درباره این موضوع صحیح نیست چرا که تعداد این چاه‌ها خیلی زیاد نیست.

عضو شورای شهر تهران درباره موش‌های تهران گفت: موش جانور موذی است که در همه شهرهای دنیا وجود دارد، این جانوران رشد تصاعدی  دارند و متاسفانه در تهران در گذر زمان به دلیل مقاوم شدن در برابر برخی سموم و نبودن برنامه‌ها کنترل رشد این جانوران کاهش یافته است.

وی افزود: عواملی مثل میزان زباله تولیدی و زباله تر و تفکیک نشدن زباله‌ها و همچنین وجود چاه‌ها و راه‌های زیرزمینی که تبدیل به مامنی امن برای موش‌ها شده است به این اتفاق دامن زده است.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست برنامه‌هایی برای کنترل موش‌ها دارد اما نمی‌توانیم هیچ موجودی را در چرخه اکوسیستم حذف کنیم چرا که حذف اینها مشکلات دیگری را ایجاد می کند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: برنامه شهرداری در این راستا سم پاشی و فراهم کردن تمهیداتی برای معابر و نهرها و گودال‌ها است تا مکان  مناسبی برای رشد موش‌ها ایجاد نشود.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.