2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
صرفه‌جویی در شهرداری باید نهادینه شود

صرفه‌جویی در شهرداری باید نهادینه شود

شهرداری ماهانه ۶۰۰ میلیارد هزینه دارد اما به دلیل مشکلی که بیان شد نهایتا می‌توانیم ۱۷۵ میلیارد را از دولت دریافت کنیم در صورتی‌که سال‌های گذشته شهرداری به صورت ماهانه ۴۵۰ میلیارد هزینه داشت که ۳۵۰ میلیارد از دولت دریافت می‌شد.

دوات آنلاین-معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران چهار سیاست اصلی شهرداری تهران راشفافیت و انضباط، پاسخگویی به مردم، تنظیم فرایند های صحیح، تمرکز بر قوانین و مقررات و ضوابط عنوان کرد.

سمیع الله حسینی مکارم در نشست فصلی با طرح این موضوع که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع شهر تهران به دلیل عدم ارتباط گیری درست با دولت از دست شهرداری رفته است؛ افزود: امروز فردی شهردار تهران است که به راحتی با دولت ارتباط دارد و ما باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.  پیشنهادات شهرداری هم اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت و مجلس مورد نقد و ارزیابی قرار می‌‌گیرد.

وی افزود: شهرداری ماهانه ۶۰۰ میلیارد هزینه دارد اما به دلیل مشکلی که بیان شد نهایتا می‌توانیم ۱۷۵ میلیارد را از دولت دریافت کنیم در صورتی‌که سال‌های گذشته شهرداری به صورت ماهانه ۴۵۰ میلیارد هزینه داشت که ۳۵۰ میلیارد از دولت دریافت می‌شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران چهار سیاست اصلی شهرداری تهران را شفافیت و انضباط، پاسخگویی به مردم، تنظیم فرایند های صحیح ،تمرکز بر قوانین و مقررات و ضوابط عنوان کرد و گفت: تمام تمرکز ما باید بر نظارت و پیشگیری باشد، ما با پول و حق مردم کار می کنیم بنابراین باید صرفه جویی در شهرداری نهادینه شود و نوع و روش های ارائه خدمات رسانی به شهروندان را مورد بازبینی قرار دهیم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.