2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
یک کشته و 46 مصدوم در زلزله 4.2 ریشتری البرز

یک کشته و 46 مصدوم در زلزله 4.2 ریشتری البرز

این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشکین‌دشت - اشتهارد است و در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد.

دوات آنلاین- زلزله خفیف 4 و دو دهم ریشتری بامداد دیروز در استان البرز یکبار دیگر مردم هراسان را به خیابان کشاند و موجب مرگ یک نفر و زخمی‌شدن دهها نفر شد.

به گزارش خبرنگار ما، حوالی ساعت 55 دقیقه بامداد چهارشنبه لرزش خفیفی در برخی نقاط تهران احساس شد. رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران بلافاصله بعد از وقوع زلزله اعلام کرد این لرزش ربطی به گسل تهران ندارد و همچنان گسل مشکین دشت لرزیده ‌است

دقایقی بعد مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد که در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد زلزله‌ای به بزرگای ۴.۲ ریشتر استان‌های تهران و البرز را لرزاند.

کانون این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و در ۴ کیلومتری ملارد (استان تهران)، ۷ کیلومتری مشکین دشت (استان البرز) و ۷ کیلومتری صفا دشت (استان تهران) بود.این زلزله در ۱۷ کیلومتری کرج و ۴۲ کیلومتری شهر تهران رخ داد.بر اساس گزارش‌های مردمی، این لرزش در اسلامشهر و کرج هم احساس شده است.

در پی این زمین‌لرزه، ستاد مدیریت بحران استان تهران به ریاست استاندار تهران در محل این استانداری تشکیل جلسه داد و محمدحسین مقیمی، استاندار تهران، در تماس تلفنی با فرمانداران ملارد و شهریار، ضمن اعلام آماده‌باش نیروهای امدادی، بر ضرورت حضور عوامل مدیریت بحران در منطقه تأکید کرد.وی همچنین از آماده‌باش کلیه نیروهای امدادی و انتظامی و خدماتی تهران خبر داد.

همچنین، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشکین‌دشت - اشتهارد است و در ساعت ۵۴ دقیقه بامداد امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد.

مرتضی اکبرپور اظهار کرد: این زلزله از جمله پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری هفته گذشته در تهران و البرز بود و : جای نگرانی بابت این زلزله وجود ندارد و مردم نگران نباشند. هرچند گزارشها حاکی از اماده باش در تهران بود اما از البرز خبر رسید 46 از اهالی این منطقه در پی زلزله مجروح شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی در آماده باش کامل هستند و همچنین پس از زلزله هفته پیش این آمادگی تقویت شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مهدی مهرور ادامه داد: 46 مصدوم بر اثر فرار و خروج اضطراری از ساختمان‌ها گزارش شده که ۳ تن در بیمارستان بستری شده‌اند و این امر صدمه ناشی از تخریب و آسیب مستقیم زلزله محسوب نمی‌شود.

همچنین یک نفر در این حادثه بر اثر ایست قلبی جان باخت.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کنند و با رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.