2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
شرط وزیر برای عبور از حلقه‌ بسته‌ توسعه‌نیافتگی آموزش‌وپرورش

شرط وزیر برای عبور از حلقه‌ بسته‌ توسعه‌نیافتگی آموزش‌وپرورش

ما زمانی می‌توانیم نظام آموزش و پرورش را به رستگاری برسانیم که نگاهمان را به مسائل تغییر دهیم، اگر بخواهیم مشکلات آموزش و پرورش را بر اساس این 40 سالی که رفع کردیم، حل کنیم، 30 سال آینده هم این فهرست مشکلات باقی خواهد ماند.

دوات آنلاینآموزش و پرورش از سال‌ها پیش یک روند ثابت و بدون فراز و فرود را پشت سر گذاشته و همه وزیران وزارتخانه آموزش و پرورش نیز نخواسته یا نتوانسته‌اند تغییری در نظام آموزشی کشور بدهند؛ نظامی که به‌گفته محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، «متلاشی» است. 

او گفته آنچه در مدرسه آموزش می‌دهیم با آنچه در جامعه وجود دارد متفاوت است و این مسیر، به مقصد نمی‌رسد. 

البته این‌ها سخنان کسی است که نزدیک به سی سال در همین نظام آموزشی پست‌های مدیریتی داشته است. 

او حالا گفته به عنوان یک مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش، زمانی نمره‌ موفقیت خواهم گرفت که بتوانم راه جدیدی برای عبور از موانع پیدا کنم در غیر این‌صورت، عملکرد من با وزیر قبلی و بعدی فرقی نخواهم نداشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فهرستی که از مشکلات آموزش و پرورش وجود دارد، فهرست جدیدی برای ما نیست. از زمانی که وارد سازمان آموزش و پرورش شدیم تقریبا این مشکلات  وجود داشته و همواره نظام آموزش و پرورش ما از این مشکلات رنج برده است، به همین دلایل نتوانستیم آن‌گونه که می‌خواهیم آموزش و پرورش مطلوبی داشته باشیم

بطحایی اظهار کرد: من در این باب پرسشی  را مطرح می‌کنم، که چرا پس از گذشت 40 سال هنوز این  مسائل وجود دارد؟ نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ما پرچمدار آموزش و پرورش در سطوح مختلف مدیریتی هستیم و هرکدام مسئولیت حل مسأله داریم.

او با بیان این‌که باید نگاهمان را به مسائل تغییر دهیم گفت: ما زمانی می‌توانیم نظام آموزش و پرورش را به رستگاری برسانیم که نگاهمان را به مسائل تغییر دهیم، اگر بخواهیم مشکلات آموزش و پرورش را بر اساس این 40 سالی که رفع کردیم، حل کنیم، 30 سال آینده هم این فهرست مشکلات باقی خواهد ماند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا  از موانعی که در آموزش و پرورش ریشه دوانده بگذریم. 40 سال است که این مشکلات بر روی هم انباشته شده و ما پشت این مشکلات متوقف شده‌ایم. زاویه‌ نگاه ما، به سمت جلو و پیشرفت کور شده است. ما می‌توانیم راه‌های جدیدی برای عبور از این موانع پیدا کنیم اما، تا زمانی که به راه‌های گذشته توجه داریم، نمی‌توانیم به راه‌های جدید بیندیشیم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.