2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بچه پولدارهایی که دنیا را تغییر می‌دهند

بچه پولدارهایی که دنیا را تغییر می‌دهند

نسل جوان برخی از پولدارترین و ثروتمندترین خانواده‌های دنیا با امضای یک پیمان، تعهد دادند تا بخشی از ثروت بزرگشان را طوری سرمایه‌گذاری کنند تا زندگی دیگر انسان‌های روی کره‌زمین نیز از این طریق تغییر کند.

دوات آنلایننسل جوان برخی از پولدارترین و ثروتمندترین خانواده‌های دنیا با امضای یک پیمان، تعهد دادند تا بخشی از ثروت بزرگشان را طوری سرمایه‌گذاری کنند تا زندگی دیگر انسان‌های روی کره‌زمین نیز از این طریق تغییر کند. 

اعضای این گروه‌های خانوادگی که نام «تاثیر» (The ImPact) را برای کارشان انتخاب کرده‌اند عموما نسل چهارم و پنجم ثروتمندترین خانواده‌های پولدار و مشهور جهان هستند. این گروه در حقیقت زاییده افکار جاستین راکفلر، نبیره جان راکفلر بزرگ و جاش کوهن، بنیانگذار شرکت سیتی‌لایت است.

در هیات مدیره این گروه لیزل پریتزکر سیمونز(وارث هتل‌های زنجیره‌ای هیات H) جیسون اینگل (نبیره دختری هنری فورد) و جیم سورنسون (پسر تاجر بزرگ جیمز لیووی سورنسون) به‌عنوان اعضای اصلی حضور دارند.

 ایده این کار بسیار شبیه آن چیزی است که بیل گیتس و وارن بافِت برای بخشش بیش از نیمی از ثروت خود انجام دادند. تنها تفاوت آن در این است که این افراد می‌خواهند ثروتشان را در مسیری موثر سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ابیگِل نوبل، مدیر اجرایی گروه در این‌باره گفت: «میزان مشخصی از کمک‌های بشردوستانه وجود ندارد تا بتواند تمامی مشکلات جهان را حل کند. ما نیاز داریم برای اهدای این پول از سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه استفاده کنیم.»

به گفته نوبل، تمرکز او بر همکاری با خانواده‌های موثر گذاشته شده است. استفاده از نسل‌های جوان این خانواده‌ها می‌تواند ادامه خوبی برای کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های آنها باشد.

گروه The ImPact نه یک سند قانونی که در حقیقت یک «تعهد اخلاقی» است. در این گروه حداقل میزان کمک تعیین نشده و میزان اهدای کمک‌ها برای سرمایه‌گذاری نیز فاش نخواهد شد. عضویت در گروه تنها از طریق دعوتنامه امکانپذیر است و عموما افرادی در این مجموعه عضو خواهند شد که ثروت خانوادگی‌ آنها به 700 میلیون دلار برسد.

گروه تاثیر، عملکرد مالی و تاثیر اجتماعی سرمایه‌های اعضای خود را دنبال می‌کند و اطلاعات به دست آمده از آن را از طریق شبکه‌های مرتبط به اطلاع دیگر اعضا می‌رساند. در این شیوه اطلاع‌رسانی خانواده‌های عضو علاوه بر عملکرد خودشان، می‌توانند مسیر سرمایه‌گذاری دیگر خانواده‌ها را نیز دنبال کنند تا بتوانند از طریق مقایسه، مسیر بهتری را برای سرمایه‌گذاری موثر به این گروه ارائه دهند. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.