2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
سفر حج برای حاجیان جهان چقدر هزینه دارد؟

سفر حج برای حاجیان جهان چقدر هزینه دارد؟

دوات آنلاین-هر ساله میلیون‌ها نفر از مسلمانان راهی مکه می‌شوند تا فریضه حج را به جا بیاورند. سفر به عربستان، علاوه بر پول سفر با هواپیما و هتل محل اقامت می‌تواند هزینه‌های دیگری برای حاجیان داشته‌باشد. اکثر دولت‌هایی که تعداد حجاجش زیاد است سعی می‌کنند با تهیه یک پکیج  علاوه بر کاهش هزینه‌ها شرایط را برای سفر افراد با درآمدهای مختلف فراهم کنند. 
حج برای مردم کشورهای مالزی، نسبت به سایر نقاط جهان به نسبت ارزان‌تر تمام می‌شود. دلیل این امر بالا بودن متوسط درآمد مالزی‌ها به نسبت سایر کشورها مسلمان است. رفتن به حج برای یک مالزیایی به منزله آن است که باید تنها نیمی از درآمد یک سالش را  خرج کند. اما در بنگلادش مسلمانان برای آنکه بتوانند آماده سفر بشوند باید پول زیادی را پس‌انداز کنند تا بتوانند آماده سفر به عربستان بشوند. هزینه سفر حج برای بنگلادشی‌ها یعنی اینکه آنها باید تمامی درآمد حقوقشان را برای سه سال پس‌انداز کنند تا بتوانند به عربستان سفر کنند. 
نمودار زیر که الجزیره آن را منتشر کرده‌است میزان درآمد و سطح هزینه‌های حج برای کشورها مختلف مسلمان را نشان می‌دهد.  

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.