2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
تلاش چچن برای ازدواج دوباره زوج‌های طلاق گرفته

تلاش چچن برای ازدواج دوباره زوج‌های طلاق گرفته

کمیسیون دولتی که با عنوان شورای هماهنگی ازدواج و خدمات خانوادگی مشغول به کار است ادعا می‌کند توانسته در دو ماه گذشته 948 زوج طلاق گرفته را پس از سال‌ها جدایی بار دیگر زیر یک سقف بازگرداند. قدرت قانونی این کمیسیون به اعضای آن این مجوز را داده تا از پلیس بخواهد در باز دید‌های سر زده خود از ادامه زندگی زوج‌های مطمئن شوند و از آنها بخواهند در کنار آمدن با اختلافات یکدیگر سعی بیشتری انجام دهند.

دوات آنلاین-مقامات جمهوری چچن در روسیه با شروع برنامه‌ای تازه از زوج‌های طلاق گرفته درخواست می‌کنند تا به خاطر بچه‌ها و برای کمک به مبارزه با تروریسم بار دیگر زندگی مشترک با یکدیگر را از سر بگیرند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در طول تابستان شبکه‌های محلی تلویزیون چچن در چند برنامه‌، بخش‌هایی از زندگی زوج‌های دوباره ازدواج‌کرده‌ای را نشان می‌داد که تحت نظارت اعضای شورای ملی زندگی می‌کردند. پخش چنین برنامه‌هایی از تلویزیون، یکی از رویه‌های عادی در شبکه‌های محلی چچن است.

کمیسیون دولتی که با عنوان شورای هماهنگی ازدواج و خدمات خانوادگی مشغول به کار است ادعا می‌کند  توانسته در  دو ماه گذشته 948 زوج طلاق‌گرفته را پس از سال‌ها جدایی، بار دیگر به زیر یک سقف بازگرداند. قدرت قانونی این کمیسیون به اعضای آن این مجوز را داده تا از پلیس بخواهد در بازدید‌های سر زده خود از ادامه زندگی زوج‌ها مطمئن شوند و از آنها بخواهند در کنار آمدن با اختلافات یکدیگر سعی بیشتری انجام دهند.

یک خبرنگار تلویزیون محلی در این‌باره می‌گوید: «موفقت بازگشت زوج‌های خوشبخت تنها به‌دلیل رهبری درست منطقه به دست رمضان‌علی قدیرف امکان‌پذیر شده است. با وجود اختلافات متقابل، تا به حال چندین زوج توانسته‌اند به ازدواج دوباره پاسخی مثبت بدهند.»

 با این حال به نظر می‌رسد در سطح برنامه‌ها این مورد نیز همانند سایر سیاست‌های اجتماعی چچن عواقب چندان خوبی نخواهد داشت؛ چرا که رد کردن درخواست دولت محلی نتایج به مراتب بدتری نسبت به زندگی با شریک زندگی سابق خواهد داشت.

پس از فروپاشی شوروی، منطقه مسلمان‌نشین چچن دو جنگ برای به دست آوردن استقلال را تجربه کرد که در هر دو جنگ متحمل شکست شد. از آن زمان تاکنون این منطقه سعی کرده تا وجهه تقابل خودش  را به منظور مرزکشی با جامعه روسیه در بسیاری از جنبه‌های زندگی اجتماعی و اقتصادی حفظ کند.

در یک چانه‌زنی دو طرفه در منطقه، کرملین قدرت را در این منطقه به قدریف، پسر یکی از امام های صوفی منطقه داد و دست او را در قدرت منطقه‌ای به شرط وفاداری به مسکو بازگذاشت.

قدیرف یکی از مدافعان سرسخت محدودیت‌های اجتماعی است. 

زوج‌هادر برنامه اتحاد دوباره خانواده‌ها  ادعا کرده‌اند مجبور به زندگی با کسی شده‌اند که می‌دانند شانسی برای ادامه ندارند، اما نمی‌توانند با قدرت اعضای شورای محلی و تلویزیون ملی مبارزه کنند.

بر اساس ادعای رمضان قدیرف، کودکانی که پس از طلاق تحت حضانت خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که به‌عنوان عناصر افراط‌گرا جذب فعالیت‌های احتمالی داعش در این منطقه شوند و تمامی هدف این برنامه جلوگیری از وقوع حملات تروریستی است. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.