2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تجهیز «آتش‌نشانی» در دستور شورای شهر تهران

تجهیز «آتش‌نشانی» در دستور شورای شهر تهران

با توجه به حوادث آتش‌سوزی امروز صبح تهران، احتمال دارد ظرف دو، سه روز آینده مصوبه‌ای برای ارتقای امنیت اماکن حادثه‌خیز شهر تهران و همچنین بررسی لایحه تامین منابع مالی برای بهزیستی، تنظیم شود و کمیسیون مربوطه نیز وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی را در دستور کار قرار دهد.

دوات آنلاینآتش‌سوزی‌هایی که در چند سال و چند ماه اخیر در پایتخت اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان و آتش‌نشانان شد، بیش از پیش توجه منتقدان را به کمبود تجهیزات سازمان آتش‌نشانی جلب کرد.
امروز و در پی حادثه آتش‌سوزی در خیابان فداییان اسلام، محمد‌علی نجفی، شهردار تهران به محل حادثه رفت و ضمن تاکید بر اشکالات ایمنی زیاد شهر تهران از افزایش سهم سازمان آتش‌نشانی در پروژه‌های مصوب آینده شهرداری خبر داد.

طبق مصوبه «به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی» که نوزدهم خرداد سال 94 به تصویب شورای شهر تهران رسیده، شهرداری موظف شده بود اقدام به‌روزرسانی تجهیزات، امکانات و سطح آموزش کارکنان کند.

هم‌چنین لایحه «تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کیفی و کمی تجهیزات، امکانات و سطح آموزش شهروندان شهر تهران» ازسوی شهرداری تهران تهیه و در نهایت این لایحه سی‌و‌یکم مرداد سال 95 در شورای شهر تهران تصویب و بیستم شهریور 95 به شهرداری تهران ابلاغ شد.

 بر اساس این مصوبات، به‌منظور تامین منابع مالی لازم، پیش‌بینی شده که برای ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات و ناوگان خودرویی و عملیاتی آتش‌نشانی  و ارتقای سطح آموزش سازمان آتش‌نشانی، از ابتدای سال 1396؛ رقم عوارض ایمنی از دو به سه درصد برای ساختمان‌های 12 طبقه و بالاتر، تعیین شود. اما شهرداری تهرن همان 2 درصد سابق را هم به آتش‌نشانی اختصاص نمی‌داد. 

رحمت‌الله حافظی، عضو سابق شورای شهر تهران، بعد از حادثه ساختمان پلاسکو طی تذکری به شهردار وقت تهران، گفت در مجموع بین سال‌های 92 تا 95 از وصولی شهرداری از محل عوارض ایمنی ساختمان‌ها 396 میلیارد تومان بوده که 197 میلیارد تومان به سازمان آتش‌نشانی پرداخت شده و 198 میلیارد تومان پرداخت نشده است. او  خواستار پاسخگویی شهرداری در این زمینه شد.

 تجهیزاتی مثل تشک نجات، هلی‌کوپتر، بی‌سیم دیجیتال و دستگاه جی‌پی‌اس برای رصد آتش‌نشانان در حریق، که اگر با درآمد عوارض ایمنی دریافتی شهرداری تهران به موقع خریداری شده بود، می‌توانست جان شهروندان و آتش‌نشانان را نجات دهد.

 حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر پنجم تهران، با اشاره به اینکه بودجه سال 96 را شورای چهارم از قبل تدوین کرده، به دوات‌آنلاین گفت: اعضای شورای شهر پنجم نه‌تنها در تدوین بودجه سال 97 توجه ویژه‌ای به سازمان آتش‌نشانی خواهند داشت بلکه سعی می‌کنیم در برنامه‌های اورژانسی قبل از سال 97 شرایط این سازمان را بهینه‌سازی کنیم.

او افزود: با توجه به حوادث آتش‌سوزی امروز صبح تهران، احتمال دارد ظرف دو، سه روز آینده مصوبه‌ای برای ارتقای امنیت اماکن حادثه‌خیز شهر تهران و همچنین بررسی لایحه تامین منابع مالی برای بهزیستی، تنظیم شود و کمیسیون مربوطه نیز وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی را در دستور کار قرار دهد. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.