2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مصلی تهران؛ هزینه‌های گزاف برای پروژه‌ای چند دهه‌ای

مصلی تهران؛ هزینه‌های گزاف برای پروژه‌ای چند دهه‌ای

زمینی با این وسعت در تهران به این سادگی نمی‌توان پیدا کرد تا بتوان آن را به مکانی فوق العاده برای انجام اقدامات و تولیدات فرهنگی تبدیل کرد. پروژه مصلی فرصت و شرایط ارائه سرویس و خدمت فراوان برای شهر و شهروندان را تعبیه کرده اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

دوات آنلاینسی و پنج سال تلاش برای ساخت مصلای تهران هنوز به نتیجه نرسیده است. از سال 61 اقدامات اولیه برای ساخت مصلا در محدوده عباس‌آباد آغاز شد تا مشکلات برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران برطرف شود اما پس از گذشت سال‌ها، هنوز این پروژه در یکی از مناطق گرانقیمت تهران به پایان نرسیده است.

محمدرضا نجفی، عضو مجمع نمایندگان تهران، از صرف هزینه بسیار برای پروژه مصلی بدون هیچ خروجی انتقاد کرد و در مورد ضرورت تعیین تکلیف پروژه مصلی تهران، گفت: پروژه مصلی با سابقه‌ای بیش از دو دهه در ساخت، رکوردی بی‌سابقه بین پروژه‌های عمرانی کشور به خود اختصاص داده، به هیمن جهت مجموعه‌ای که قرار بوده سمبل فرهنگی – مذهبی پایتخت باشد، هنوز به بهره برداری نرسیده و تنها بخشی از آن به مکانی برای برگزاری نمایشگاه تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: با توجه به اهمیت این پروژه که نگاه ملی به آن است؛ نخست باید به واسطه بخش مهمی از منابع، زیرساخت‌ها و امکانات موجود شهر تهران که این پروژه به خود اختصاص داده و خروجی و ارزش افزوده‌ای به تناسب ایجاد نکرده، بررسی‌هایی انجام شود.

او افزود: زمینی با این وسعت در تهران به این سادگی نمی‌توان پیدا کرد تا بتوان آن را به مکانی فوق العاده برای انجام اقدامات و تولیدات فرهنگی تبدیل کرد. پروژه مصلی فرصت و شرایط ارائه سرویس و خدمت فراوان برای شهر و شهروندان را تعبیه کرده اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

نجفی با انتقاد از اینکه امروزه این فرصت‌ها هنوز متبلور نشده است، گفت: پروژه مصلی تنها نوعی هزینه به مجموعه شهری تحمیل کرده زیرا سرمایه گذاران هزینه سنگینی پرداخت کردند اما گویا این سرمایه‌ها و منابع به نوعی در زمین دفن شده و خروجی برای مردم نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بازدهی و بهره‌وری پروژه باید تکمیل شود، گفت: برای توسعه با کیفیت و متنوع به مردم باید این سرمایه مولد شود، همچنین با نگاه ملی، دلسوزانه و مسئولانه باید با دستگاه‌های متولی برخورد شود تا این کار به سرانجام برسد بنابراین این مطالبه از شورای اسلامی پنجم و شهردار جدید پایتخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان برای اتمام و تعیین تکلیف پروژه مصلی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد، گفت: تاخیر زمانی برای بهره‌برداری از پروژه مصلی تهران بیش از این نباید ادامه پیدا کند زیرا مصلی در رشد و شکوفایی و بالندگی مذهبی، ایمانی، آیینی، فرهنگی، ملی، منطقه‌ای و حتی برای صنوف و اقشار مختلف مردم باید ثمربخشی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای به سرانجام رسیدن پروژه مصلی علاوه بر اینکه نمایندگان مجلس اهتمام جدی خواهند داشت، ضرورت هم‌افزایی شهرداری با مدیریت پروژه مصلی وجود دارد بنابراین امیدواریم مدیریت این پروژه با مدیریت جدید شهری پایتخت همراهی بیش از پیش داشته باشد. 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.