2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نیاز متروی تهران به 2 هزار واگن جدید و 9 هزار اتوبوس

نیاز متروی تهران به 2 هزار واگن جدید و 9 هزار اتوبوس

مشکل اصلی تامین اعتبار است و باید برنامه ریزی‌های لازم با کمک دولت و مجلس انجام شود تا این مشکل حل شود. چرا که تهران به ۳۰۰۰ واگن، ۹۰۰۰ اتوبوس و ۱۰۰ هزار تاکسی نو احتیاج دارد و اگر کمک نکنند به شخصه موضوع را تا مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنم تا مشکل مردم تهران حل شود.

دوات آنلاینرئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌هایی که از گذشته انجام شده، مردم نسبت به ترافیک و آلودگی هوا هنوز دغدغه‌مند هستند، گفت: در حال حاضر تنها ۲.۵ میلیون مسافر توسط شبکه مترو جابجا می‌شود اما می‌توان تنها با اضافه کردن واگن، این سفرها را به ۱۰ میلیون سفر ارتقاء داد که بر همین اساس ما نیازمند ۳۰۰۰ واگن هستیم اما می‌بینید که تنها ۱۰۰۰ واگن در حال حاضر در شبکه حمل و نقل عمومی وجود دارد و اگر ۲۰۰۰ واگن دیگر به همین زیرساخت‌های موجود اضافه شود، می‌توانیم روزانه ۱۰ میلیون مسافر را جابجا کنیم.

محسن هاشمی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی سیستم اتوبوسرانی نیز باید عمود بر مترو حرکت کند، گفت: بر اساس نیاز و برنامه در حال حاضر باید هفت تا ۹ هزار اتوبوس نو با آلایندگی کم داشته باشیم، اما می‌بینید که این مهم محقق نشده و اگر اتوبوس و مترو ناوگانش افزایش یابد می‌توانیم روزانه ۱۵ میلیون سفر با حمل و نقل عمومی انجام دهیم که هم ترافیک و هم آلودگی هوا کاسته می‌شود.

او افزود: مشکل اصلی تامین اعتبار است و باید برنامه ریزی‌های لازم با کمک دولت و مجلس انجام شود تا این مشکل حل شود. چرا که تهران به ۳۰۰۰ واگن، ۹۰۰۰ اتوبوس و ۱۰۰ هزار تاکسی نو احتیاج دارد و اگر کمک نکنند به شخصه موضوع را تا مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنم تا مشکل مردم تهران حل شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.