2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
رایزنی با وزراء برای به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های زنان
نخستین نشست خبری معاون زنان و امور خانواده دولت دوازدهم

رایزنی با وزراء برای به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت‌های زنان

معصومه ابتکار رئیس پیشین سازمان محیط زیست کشور در حالی به معاونت زنان آمده که بسیاری از فعالان حوزه زنان معتقد بودند، شهیندخت مولاوردی برای ادامه یافتن سیاست‌هایش باید در این معاونت ابقا می شد. اما به نظر می رسیدمخالفت‌ها با مولاوردی ادامه حضور او را در این بخش با مشکل مواجه کرد.

دوات آنلاین-ابتکار  در نخستین موضع گیری هایش بعد از ورود به معاونت زنان تاکید کرده است که فعالیت های مولاوردی را ادامه خواهد داد. او همچنین امروز نخستین نشست خبری خود را در به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار کرد و در درباره مباحث مختلف مطرح در حوزه زنان اظهار نظر کرد.

او با اشاره به موضوع اشتغال زنان تحصیل‌کرده در دولت دوازدهم گفت: با توجه به جمعیت بالای دختران فارغ التحصیل و همچنان که تعداد بسیار زیادی از آنها جویای کار هستند، توجه به اشتغال بانوان را مد نظر خود قرار دادیم و با همکاری دستگاه‌های مختلف این مسئله در معاونت زنان دولت دوازدهم با جدیت پیگیری خواهد شد.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: هم اکنون لینکی در پورتال معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور قرار گرفته است که پیشنهادات را به مدت یک ماه دریافت می‌کند، از همه پیشنهادات استقبال می‌کنیم و از تمام کسانی که پیشنهادات و یا انتقاداتی را دارند درخواست می‌کنم که در این مدت به لینک مربوطه مراجعه کنند.

یکی از موارد کاربردی و مهمی که ابتکار در این نشست خبری به آن اشاره کرد، رایزنی با وزراء‌ برای بکارگیری و استفاده از ظرفیت‌های زنان بود. معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: هم اکنون مکاتبه‌ای را با تمام وزراء و معاونین رئیس جمهور آغاز کرده‌ام تا در حوزه زنان و امور خانواده همکاری‌های جدی را با تمام بدنه دولت داشته باشیم.نخستین درخواست من از وزراء و معاونین رئیس جمهور آن است که تعداد مدیران زن حاضر در دستگاه‌های خود را اعلام کند، زیرا تحقق حضور 30 درصدی زنان شایسته در عرصه‌های مدیریتی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه یکی از برنامه‌های جدی رئیس جمهور است که دستگاه‌ها در این زمینه مکلف شده‌اند.

او در ادامه با اشاره به حضور خود در سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت اصلاحات و دولت یازدهم گفت: در دولت اصلاحات درب‌ها را برای استخدام زنان در سازمان حفاظت از محیط زیست باز کردیم. این در حالیست که در دولت یازدهم نیز علاوه بر آنکه دو معاون زن در این سازمان داشتم ، 25 تا 30 درصد پست‌های مدیریتی سازمان محیط زیست را به زنان اختصاص داده بودند. به طور کلی 40 درصد سازمان را نیز زنان تشکیل می‌دادند و این روند باید در سایر دستگاه‌های کشور نیز جاری شود.

ابتکار افزود: خوشبختانه در حال حاضر این تحقق حضور 30 درصدی زنان در تمامی رده‌های مدیریتی کشور توسط رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و ما به صورت جدی پیگیر آن خواهیم بود.

اوهمچنین از تدوین «منشور حقوق شهروندی زنان» با همکاری مولاوردی خبر داد و گفت: حتما منشور حقوق شهروندی ویژه زنان را با همکاری مولاوردی تدوین خواهیم کرد این در حالیست که استقرار در اصلاح نظام حقوقی و قضایی نیز برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور همچنین به هجمه‌هایی که علیه وی وجود دارد نیز اشاره کرد و افزود: به تمامی گروه‌ها و طیف‌های سیاسی فراخوان داده‌ایم و از آنها دعوت کردیم که هر کس انتقاد و پیشنهادی دارد مطرح کند و ما حتما از آنها استقبال خواهیم کرد اما سیاستی که معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور اتخاذ خواهد کرد در قالب برنامه‌های دولت دوازدهم و رویکرد اعتدال و اصلاح است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.