2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
لایحه سازمان نظام معلمی در دولت

لایحه سازمان نظام معلمی در دولت

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش می‌گوید، این سازمان، یک نظام دموکوراتیک است که با انتخاب معلمان از منطقه تا کشوری است که مجمع معلمی را تشکیل می دهند و بخشی از تصدی آموزش و پرورش به این معلمان واگذار می شود.

دوات آنلاینلایحه تشکیل سازمان نظام معلمی از طرف وزارت آموزش و پرورش به دولت ارائه شده و در صورت ارائه آن به مجلس و تصویب، اجرایی خواهد شد.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش هم گرچه تشکیل این نظام را در برنامه‌های مکتوبش نیاورده بود، اما پیش از این تاکید کرده بود که سازمان نظام معلمی تشکلی با حضور معلمان برای دخالت در حوزه های تصمیم گیری تخصصی است.

به گفته او، اکنون سازمان نظام معلمی مورد تایید همگان است، اما به گفته بطحایی عده ای نگرانند مبادا سازمان نظام معلمی پس‌فردا تظاهراتی را سازماندهی کند که نتوان آن را کنترل کرد.

اما سازمان نظام رسانه‌ای چیست؟ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش می‌گوید، این سازمان، یک نظام دموکوراتیک است که با انتخاب معلمان از منطقه تا کشوری است که مجمع معلمی را تشکیل می دهند و بخشی از تصدی آموزش و پرورش به این معلمان واگذار می شود.

احمد عابدینی تاکید کرد: نظام معلمی، صنفی و حرفه ای است که زمینه مشارکت عملی معلمان را در تصمیم سازی در کارهای کارشناسی آموزش و پرورش فراهم می کند.

بر این اساس، از سنجش صلاحیت معلمان تا آموزش به معلمان واجد صلاحیت واگذار خواهد شد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: «قانون گذار باید به این مجمع اختیار بدهد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این نظام معلمی و صنفی را دنبال می کنند لذا در تصویب با مشکل مواجه نخواهیم شد.»

به گزارش دوات‌آنلاین، این طرح، یکی از طرح‌هایی است که معلمان و فعالان صنفی این حوزه نیز با آن موافقند. اما تا بررسی آن در دولت و ارائه لایحه به دولت، احتمالا راه طولانی‌ای در پیش دارد. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.