2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بحث بر سر فروش خون نوجوانان در آمریکا

بحث بر سر فروش خون نوجوانان در آمریکا

بیش از 100 نفر در استارتاپی در سانفرانسیسکو که دکتر خوزه کارمازین بنیان‌گذاری کرده و آمبروزیا نام دارد، تحت آزمایش‌های بالینی قرار گرفته‌اند. در جریان این آزمایش ها افراد به صورت روزانه دو و نیم لیتر پلاسمای خون نوجوانان را دریافت می‌کنند

دوات آنلایناز آن زمانی که یک شرکت آمریکایی درباره خاصیت ضدپیری خون نوجوانان ادعاهایی را مطرح کرده چند واحد خون اهدا شده از سوی این افراد تا 6200 پوند در آمریکا به فروش رسیده است. 

به گزارش ایندیپندنت، بیش از 100 نفر در  استارتاپی در سانفرانسیسکو که دکتر خوزه کارمازین بنیان‌گذاری کرده و آمبروزیا نام دارد، تحت آزمایش‌های بالینی  قرار گرفته‌اند. در جریان این آزمایش ها افراد به صورت روزانه دو و نیم لیتر پلاسمای خون نوجوانان را دریافت می‌کنند. نتایج اولیه این آزمایش دکتر کارمازین را تشویق کرد تا در مصاحبه با ساندی‌تایمز ادعا کند «اثرات این درمان همانند جراحی پلاستیک است که می‌تواند از درون به خارج از بدن سرایت کند و خودش را نشان دهد.»

او در این مصاحبه گفت:« این درمان می‌تواند علاوه بر جلوگیری از بروز علائم پیری، بیماری‌هایی همچون دیابت و نارسایی های قبلی را نیز درمان کند. من اعتقادی به این مساله ندارم که تزریق پلاسمای جوانان می‌تواند کاری غیراخلاقی باشد بلکه معتقدم به زودی انسان‌های زیادی برای دریافت این درمان داوطلب می‌شوند.»

 با این حال محققان منتقد این روش درمانی هشدار داده اند که این روش همچنان اثبات نشده است و نتایج به دست آمده تنها به کلینیک خصوص دکتر کارمازین محدود می‌شود. مشخص نبودن اهدا کنندگان پلاسما در این پروژه تحقیقاتی و امکان پرداخت پول به افراد برای شرکت در این آزمایش علمی از دیگر نکته‌هایی بود که نتایح آن را زیر سوال برد. این آزمایش  پیش از آنکه روی انسان‌ها امتحان شود سال 2014 در مورد موش‌های آزمایشگاهی جواب داده بود.  تزریق پلاسمای موش‌های جوان‌تر موجب شده بود عملکرد مغز موش‌های پیر بهتر شود.

دکتر تونی ویس‌کورای، متخصص عصب‌شناسی درباره این آزمایش به مجله ساینس گفت:« شما اساسا برای پیشبرد اهداف خود از هیجان عمومی و اعتماد مردم تغذیه و سواستفاده می‌کنید.» مرکز آمبروزا این روزها در حال خرید خون اهداکنندگان نوجوان است تا پلاسمای چند نفر را هم مخلوط کند و آن را به میزان دو نیم لیتر به داوطلبانی که اغلب بالای 60 سال دارند تزریق کنند.

هنوز آزمایش شونده‌ای از این مرکز خارج نشده تا نتایج آزمایش را به صورت عمومی به نمایش بگذارد اما به ادعای دکتر کازمین اکثر آنها بعد از یک بار تزریق تغییرات فراوانی در بدن خود احساس می‌کنند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.