2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ستاد اقامه نماز به اجبار نماز در کارخانه هل واکنش نشان داد

ستاد اقامه نماز به اجبار نماز در کارخانه هل واکنش نشان داد

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از تذکر به کارخانه هل و اصلاح روند اجبار به نماز ، در این کارخانه خبرد اد.

دوات آنلاین-ستاد اقامه نماز کشور نسبت به رفتار مدیریت کارخانه‌ای که پرسنلش را مجبور به اقامه نماز کرد، واکنش نشان داد.

در روزهای اخیر تصاویری که از کارخانه چسب هل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، انتقادات زیادی در پی داشت. در یکی از این تصاویر کارگران و پرسنل این کارخانه در حال اقامه نماز جماعت هستند و در گوشه‌ای از نمازخانه بنری این نوشته دیده می‌شود: نماز برای همه آقایان اجباری است و هرکسی که نماز نخواند باید جریمه نقدی ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت کند.

در واکنش به انتشار این تصاویر محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفته است: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم متأسفانه این اقدام ناصواب واقعیت دارد. با تماسی که با مدیر کارخانه داشتیم، با وجود نیتی خیری که بود، به کج سلیقگی در این خصوص اذعان کرد و مقرر شد سریعاً این روند اصلاح شود.

او با تأکید بر اینکه نماز امری اختیاری است نه اجباری، به تسنیم گفت: آنچه در ترویج و توسعه نماز موثر و مفید است، اجرای برنامه های تبلیغی و تشویقی است نه ابلاغی و توبیخی. یعنی با آموزش و تلنگر به ضمیر ناخودآگاه افراد در جهت فهم و درک آثار و برکات نماز و تشویق نمونه‌های مثبت، ترغیب به نماز بهتر صورت می‌گیرد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.