2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ورشکستگی، تجمع، فرار، خودسوزی
پیمانکاران شهرداری‌ها به‌دنبال راه‌هایی برای دریافت مطالباتشان هستند

ورشکستگی، تجمع، فرار، خودسوزی

پیمانکاران چک‎هایی به دست عوامل کار داده‎اند، اما به‌دلیل بدقولی‎های شهرداری نتوانسته‌اند آنها را پرداخت کنند و این امر موجب ورشکستگی و فراری شدن پیمانکاران شده است.

دوات آنلاینخودسوزی در شهرداری قم، خودسوزی مقابل شهرداری منطقه 16، اقدام به خودکشی در شرکت بهره‌برداری متروی تهران، تجمع پیمانکاران طلبکار از شهرداری تهران مقابل شورای شهر و... .

این روزها خبرها از بدهی شهرداری‌ها به پیمانکاران زیاد به گوش می‌رسد. بدهی‌ای که برخی از پیمانکاران را فراری کرده و چند نفر را ناچار به خودکشی.

رقم بدهی شهرداری‌ها به پیمانکاران نیز مشخص نیست. در شهرداری تهران رقم بین 15 هزار تا شصت هزار میلیارد تومان متغیر است. اما آیا پیمانکاران جز تجمع، فرار یا حتی اقدام به خودکشی راهی دارند؟

منتخب شورای شهر تهران درباره خودسوزیهای اخیر پیمانکاران شهرداریهای قم و تهران، گفت: اخبار این حوادث در حالی منتشر می‌شود که گزارشی مبنی بر بدهی شهرداری به پیمانکاران که منجر به فراری شدن آنها شده است، ارایه نمی‌شود و نمونه بارز آن، خودسوزی پیمانکار مقابل شهرداری منطقه ۱۶ تهران است و بنظر می‌رسد پیمانکاران خرده ریز قربانی شده‌اند.

مجید فراهانی به «انصاف» گفت: پیمانکاران چکهایی به دست عوامل کار دادهاند، اما بدلیل بدقولیهای شهرداری نتوانسته‌اند آنها را پرداخت کنند و این امر موجب ورشکستگی  و فراری شدن پیمانکاران شده است.

شورا هنوز مستقر نشده با صف‌کشی پیمانکاران طلبکار روبه‌روست

او افزود: در حال حاضر سطح بلندی از پیمانکاران طلبکار مقابل امورمالی شهرداری صف کشیدهاند و اعضای شورای شهر پنجم هنوز مستقر نشده با درخواست‌های پیمانکاران روبهرو شدهاند و این درحالیست که حدود ۹ هزارمیلیارد تومان شهرداری به پیمانکاران بدهکار است.

شهرداری تهران ۲۵هزارمیلیارد تومان بدهی سررسید شده دارد

فراهانی، مهمترین بحران جدی امروز را مسألهی بدهیهای شهرداری عنوان کرد و گفت: براساس آمارهای رسمی، شهرداری تهران ۲۵هزارمیلیارد تومان بدهی سر رسید شده، دارد که نیمی از آن به بانک شهر است و ۴۰ هزارمیلیارد تومان هم پروژههای ناتمام دارد و از این ۴۰هزارمیلیارد تومان، ۱۳هزارمیلیارد تومان صورت وضعیت شده، اما هنوز تأیید نشده است.

بودجه شهرداری ۱۸هزارمیلیارد اما بدهی فعلی ۶۵هزارمیلیارد تومان

او میزان بدهی فعلی و آتی شهرداری تهران را  ۶۵هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این درحالیست که بودجهی شهرداری تهران،  ۱۸هزارمیلیارد تومان بوده و از این میزان، ۱۰هزارمیلیارد تومان مربوط به هزینههای واجب شهرداری مانند فضای سبز و جمع‌آوری پسماند و … است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.