2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مهم‌ترین سخنان رئیس جمهوری درباره حقوق شهروندی

مهم‌ترین سخنان رئیس جمهوری درباره حقوق شهروندی

«شهیندخت مولاوردی»: رعایت کامل حقوق شهروندی سرلوحه عملِ دولت در عرصه سیاست داخلی و سومین اصل مورد نظر دولت است

دوات آنلاین-دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در کانال تلگرامی خود، اهم سخنان رئیس جمهوری در خصوص جایگاه و اهمیت حقوق شهروندی در دولت دوازدهم را منتشر کرد.

«شهیندخت مولاوردی» در کانال تلگرامی خود نوشته است: رعایت کامل حقوق شهروندی سرلوحه عملِ دولت در عرصه سیاست داخلی و سومین اصل مورد نظر دولت است. در دولت یازدهم، منشور حقوق شهروندی به عنوان نقشه راهی برای اهتمام بیشتر به حقوق شهروندان تدوین شد و در دولت دوازدهم بر رعایت کامل آن پای ‌خواهیم فشرد. دولت بر مدار استیفای حقوق ملت در قانون اساسی حرکت خواهد کرد و تحقق حقوق شهروندی، سرلوحه عملِ دولت در عرصه سیاست داخلی، خواهد بود.

دولت یازدهم با تدوین منشور حقوق شهروندی گام مهمی به سوی نهادینه کردن رعایت حقوق شهروندی برداشته و اجرای حقوق شهروندی را از دستگاه‌های تحت نظر قوه مجریه آغاز کرده است و در این راستا در دولت دوازدهم برنامه‌های جدی‌تری مدنظر خواهد بود. همچنان که سایر قوا را هم به رعایت حقوق شهروندی دعوت می‌کند.

توجه به حقوق شهروندی در ماموریت های وزارتخانه‌ها:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

توسعه فرهنگ و استفاده قانونمند از ظرفیت فناوری اطلاعات، مسأله استفاده از آن برای تولید اشتغال و خلق ثروت، شبکه ملی اطلاعات و کیفیت ارایه خدمت و دسترسی مردم به آنها و همچنین ورود بخش خصوصی، رعایت حقوق شهروندی و زمینه‌سازی برای ایمن‌سازی فضای مجازی از اصول مورد نظر برای وزارت ارتباطات در زمینه حقوق شهروندی است.

وزارت دادگستری

مسأله حقوق بشر و حقوق شهروندی برای ما بسیار اهمیت دارد و تلاش‌هایی که ایشان(وزیر پیشنهادی دادگستری) باید انجام دهد، مسأله مبارزه با فساد و نقشی که ایشان باید داشته باشد برای ما بسیار مهم است.

وزارت اطلاعات

نحوه ایجاد امنیت گاهی اگر دقیق نباشد به آرامش لطمه می‌زند. اصلاً برای آرامش نیاز به امنیت و برای امنیت هم نیاز به آرامش داریم. وزارت اطلاعات می‌تواند با رعایت کامل حقوق اساسی که در قانون اساسی آمده، حقوق شهروندی، احترام به مردم و برخوردهای ضروری و حداقلی، این ماموریت را اجرا کند.

از آقای علوی می‌خواهم رعایت حقوق شهروندی، اجرای مر قانون، برخورد جدی‌تر با گروه‌های تروریستی مثل قبل، نقش‌آفرینی در ایجاد امنیت اقتصادی، مقابله با فساد، تضمین حقوق گروه‌های قومی، مذهبی، دینی و اجتماعی در ایران، مقابله قاطع با جاسوسی و نفوذ بیگانگان و همه مسایل امنیتی برای توسعه گردشگری را در کنار نیروی انتظامی و وزارت کشور فراهم کنند.

وزارت کشور

برای ما شیعه و سنی، کرد و بلوچ و غیره فرقی نمی‌کند، بحث انسجام ملی، حقوق شهروندی، ظرفیت شورای اجتماعی که ایشان دبیر این شورا هستند، نقش اقوام و مذاهب در مدیریت‌های محلی، نقش آفرینی زنان در مدیریت، مسأله توسعه مناطق مرزی، مبارزه جدی با قاچاق کالا و توسعه پایدار و رویکرد اقتصادی و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و مدیریت بحران‌هایی که در کشور گاهی بوجود می‌آید، از دیگر حوزه هایی است که باید وزارت کشور برای آن تلاش کند.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.