راهنمای طراحی لیبلهای جذاب و کارپسند
بعضی از مواقع برای فروش، یک لیبل با کیفیت بسنده خواهد بود. لیبلها با طراحیهای دلنشین و اطلاعات کاربردی، خرید کالاها را برای مشتریان راحت میکنند، در اصطلاحی دیگر، برچسب یک محصول نوعی تبلیغات به شمار میآید. کیفیت بالای لیبلها بیانگر تجارت و محصول شما میباشد، به همین خاطر صرف کردن زمان کافی برای یک برچسب مناسب و طراحی آن امری مهم است، چه خوب است با ما همراه باشد تا با هم راهنمای طراحی لیبلهای جذاب و کارپسند را بررسی کنیم.
بعضی از مواقع برای فروش، یک لیبل با کیفیت بسنده خواهد بود. لیبلها با طراحیهای دلنشین و اطلاعات کاربردی، خرید کالاها را برای مشتریان راحت میکنند، در اصطلاحی دیگر، برچسب یک محصول نوعی تبلیغات به شمار میآید. کیفیت بالای لیبلها بیانگر تجارت و محصول شما میباشد، به همین خاطر صرف کردن زمان کافی برای یک برچسب مناسب و طراحی آن امری مهم است، چه خوب است با ما همراه باشد تا با هم راهنمای طراحی لیبلهای جذاب و کارپسند را بررسی کنیم.
لیبل یا برچسب چیست ؟
لیبلها یا برچسبها تکه کاغذی هستند که آنها را بر روی محصولات و کالاها میچسبانند. لیبل ها حاوی اطلاعاتی شامل، بارکد محصول، قیمت، آدرس، نام فروشگاه، شماره تلفن، همچنین اطلاعاتی در مورد خود محصول، مواد تشکیل دهنده محصول و مواردی اینچنینی می باشند.
برچسب ها در اندازههای متنوع با کاربردهای گوناگونی وجود دارند. اغلب از آنها در صنایع نساجی و تعدادی در صنایع خودرو، قطعه سازی، بیمارستان، آزمایشگاه، لوازم خانگی، فرش و موکت، رستوران، مواد غذایی و هر کالای دیگری که به کد نیاز دارند به صورت لیبل ها بر روی محصولات صادراتی یا تولیدی چسبانده می شوند.
5 نوع لیبل: گزینه مورد نظر شما کدام است؟
قبل از شروع طراحی لیبل، حتما راهنمای طراحی لیبلهای جذاب و کارپسند را مطالعه کنید تا بدانید که شما دقیقا به چه نوع برچسبی احتیاج دارید:
· لیبل درخواست
· لیبل آدرس
· لیبل نام اشخاص
· لیبل محصول
· لیبل بسته بندی
https://etiquetteiran.com/
1. برچسبهای درخواست کنندهگان
لیبلهای درخواست کنندهگان بسیار ساده هستند که میتوان آنها را روی محصولات مورد نظر چسباند تا مشتریان را با درخواستهای سادهای جلب محصول کرد. لیبلهای درخواست کننده علاوه بر ساده بودن خود پیچیده هم میتوانند باشند به طور مثال، با استفاده از برچسبها درخواستهایی از جمله، "مرا بو کن" "مرا ببوس " "از نزدیک مرا ببین" از مشتری بخواهید تا با دقت محصول شما را ببیند.
2. برچسبهای آدرس
طراحی این برچسبها برای ارسال لوگو شرکتتان به مکانهای مرتبط با شرکت شما کار را آسان میکند. لوگو را روی لیبل چاپ کنید تا زمانی که آن را روی بسته بندی قرار میدهید، ظاهری جذاب و حرفهای به خود بگیرد.
3. برچسبهای نام اشخاص
اگر کارکنان شرکتتان دوست دارند در یک سمینار یا نمایشگاه حضور داشته باشند و یا کارکنانی که با ارباب رجوع و خریدار ارتباطی مستقیم برقرار میکنند لیبل سفارشی برای نام اشخاص میتواند تاثیر زیادی بر احساس اعتماد آنها داشته باشد.
4. لیبل محصولات
یکی از برچسبهایی که بسیار بین مردم رایج است میتواند لیبل محصول باشد که اکثرا شما با آن آشنا هستید. راهنمای طراحی لیبلهای جذاب و کارپسند تقریبا روی همه محصولات وجود دارند و به خوبی ترکیبات داخل محصول و لوگوی شرکت را به نمایش میگذارد.
وجود یک برچسب مناسب میتواند نوع یک محصول را مشخص کند، مزایا و فواید آن را به کاربران ارائه دهد یک لیبل خواهد توانست محصول خود را جذاب یا متقاعد ظاهر کند.
5. لیبل بسته بندی
زمان ارسال محصولتان، روی باکس محصول، کارتون و پاکت نامه با قرار دادن یک لیبل مناسب میتوانید یک قدم مفید برای دیده شدن بیشتر بردارید. شما با استفاده از چسباندن برچسبهای بسته بندی روی کارتونهای بزرگ و بستههای 12 تایی یا 6 تایی به عنوان مهر، کلاس محصولات خود را ارتقاء دهید.
اطلاعات کاربردی و غیر کاربردی لیبلها
استفاده از بهترین ابزارکها در طراحی:
برای طراحی لوگو ابتدا باید ابزارکهای مناسب طراحی را داشته باشید. نیکبختانه، گزینههای زیادی هستند که در طراحی لوگو یک نتیجه عالی برایتان ارائه میدهند.
کیفیت و دقت: روی لیبلها اطلاعاتی که درج میشود باید به صورت دقیق و با کیفیت عالی باشند. هر گونه خطای جزئی میتواند به اشتباهی بزرگ تبدیل شود.
اطلاعات جامع: در لیبلها فقط اطلاعات مربوط به محصول که شامل ترکیبات، وزن، تاریخ انقضاء و ادامه اطلاعات فنی هستند چاپ شوند و حتما اطمینان کامل بیابید اطلاعات کلیدی بیش از اندازه زیاد نشود تا شما را گیج کند.
درک مطلب: اطلاعات روی لیبلها باید خوانا و قابل فهم باشند. مطالب باید با فونت و اندازه مناسب روی برچسبها درج شود، تا مصرف کننده بتواند به راحتی مطالب را درک کند. به جز از فونت، رنگ و طراحی روی لیبلها جوری باشند که متقاضیان اطلاعات را به راحتی متوجه شوند.
شکل بسته بندی اجناس:
سایز بسته بندی کالا، طراحی برچسب را مشخص میکند. به طور مثال، یک ظرف ادویه با ابعاد کوچک به یک لیبل کوچک نیاز دارد، علاوه بر کوچک بودنش باید ظاهری زیبا داشته باشد و به خوبی روی ظرف مورد نظر قرار بگیرد. اطلاعات زیادی نمیشود در این برچسب درج کرد زیرا سایز لیبل کوچک است و خوانایی دشوار میشود.
وجود حداقل یک عنصر تزئینی:
لیبل حتما باید دارای اطلاعات محصولی باشد که روی آن قرار میگیرند و به این معنی نیست که برچسب زیبا نباشد، در حقیقت هر لیبلی باید زیبا باشد.
یک برچسب محصول حتما باید در طراحی خود یک عنصر تزئینی داشته باشد تا ظاهری زیبا جلوه بدهد حتی این عنصر میتواند از یک عکس محصول، الگوی تزئینی یا متنی با رنگ شیک تشکیل شود.
اطلاعات غیر کاربردی لیبلها
اطلاعات اشتباه: هیچ موقع اطلاعات غلط و تقلبی روی لیبلها درج نشود. احتمال دارد ترتیب مشکلات حقوقی بهم بخورد و اعتماد مصرف کنندهگان از بین برود.
به کار بردن از فونتهای غیر قابل خواندن: فونتهایی که قابلیت خوانایی ندارد با عث میشود مصرف کنندگان را سردرگم کند.
به هرحال از فونت های پیچیده، سخت و قابل فهم، استفاده نکنید زیرا خوانایی لیبلها را کاهش میدهد.
ناهماهنگی با استانداردها: یکی از مشکلاتی که در توزیع و فروش محصول به وجود میآید وجود ناهماهنگی با استانداردها است.
غلط املایی: وجود اشتباهات املایی به شدت اعتبار برند و حرفهای بودن لیبلها کاهش مییابد.
استفاده از رنگهای زننده: استفاده از رنگهایی که چشم را اذیت میکند احتمال دارد از خوانایی لیبل کم و آن را از هدفهای ارتباطی جدا کند.
برای طراحی لیبلها از خلاقیتهای خود به کارببرید
اگر میخواهید یک لیبل را طراحی کنید باید بدانید که نیاز به تیمی از طراحان حرفهای ندارید، خودتان این طراحی را میتوانید انجام دهید با استفاده از طراحی گرافیک، خلاقیت زیاد و حتی طراحان آماتور میتوانید برچسبهای حرفهای و کارپسند خلق کنید.