2024/10/26
۱۴۰۳ شنبه ۵ آبان
پیشنهادات ما
راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

هر دانشجویی یک لپ تاپ نیاز دارد و انتخاب لپ تاپ بسیار باید دقیق و کاربردی باشد که بتواند در تمام دوران نیازهای شما را برطرف کند. اما چطور ؟ در این مقاله گفته ایم.

لپ تاپ LapTop یکی از ابزارهای مهم در دوران دانشجویی است که اهمیت آن در دوران کرونا بیشتر هم شد. لپ تاپ مناسب برای دانشجویان باید برطرف‌کننده نیازهای آن‌ها بوده و در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، برگزاری کلاس‌های آنلاین و... کاربرد داشته باشد. برندهای زیادی مانند ایسوس، لنوو، اچ پی و سرفیس لپ تاپ‌های خوب بازار را تولید می‌کنند که بعضی از مدل‌های آن‌ها مناسب دانشجویان است. در این مطلب ضمن بررسی شرایط خرید لپ تاپ سرفیس و قیمت لپ تاپ سرفیس در مورد بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و نکات مهم برای انتخاب و خرید آن صحبت خواهیم کرد.

 

در خرید بهترین لپ تاپ برای دانشجویان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگامی که صحبت از لپ تاپی خوب برای دانشجویان می‌شود، هدف معرفی محصولی است که از نظر نرم‌افزاری نیازهای دانشجویان را برطرف کرده و از لحاظ سخت‌افزاری نیز ماندگاری مناسبی داشته باشد. یک لپ تاپ دانشجویی خوب باید از وزن مناسبی برخوردار باشد تا دانشجویان در حمل آن دچار مشکل نشوند. به علاوه پردازش نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف و مورد نیاز دانشجویان از دیگر ویژگی‌های یک لپ تاپ دانشجویی ایده‌آل است.

 

حافظه و پردازنده قوی، برخورداری از رزولوشن مناسب و صفحه نمایشی واضح، پردازنده قوی، باتری خوب و پرقدرت و... از جمله ویژگی‌هایی هستند که در زمان انتخاب لپ تاپ دانشجویی باید به آن‌ها توجه داشت. برای انتخاب راحت‌تر لپ تاپ و خرید بهترین محصول، ابتدا باید لیستی از مشخصات اساسی لپ تاپ دانشجویی تهیه کرد و براساس این لیست برای انتخاب لپ تاپ اقدام نمود. این لیست باید شامل مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لپ‌ تاپ باشد.

 

نیازهای سخت‌افزاری بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

اگر به دنبال پیدا کردن لپ تاپی خوب برای برطرف کردن نیازهای دوران دانشجویی از میان برندهای مختلف هستید، کافی است به برخی نکته مهم در مورد بهترین لپ‌ تاپ برای محصلین و دانشجویان توجه داشته باشید. نکات مورد توجه برای انتخاب لپ تاپ را می‌توان به دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم کرد. ویژگی‌های سخت‌افزاری که بهترین لپ تاپ دانشجویی باید از آن‌ها برخوردار باشند، عبارتند از:

 

پردازنده (CPU)

زمانی که در مورد بهترین لپ تاپ برای دانشجویان صحبت می‌کنیم، ابتدا باید پردازنده لپ تاپ را بررسی کنیم. یک لپ تاپ ایده‌آل برای دانشجویان باید از پردازنده مناسبی برخوردار بوده و قابلیت اجرای انواع نرم‌افزارهای مورد نیاز دوران دانشجویی را داشته باشد. کمااینکه دانشجویان در برخی موارد نیاز به اجرای همزمان چند برنامه یا چند صفحه در مرورگر هستند و اگر لپ تاپ انتخابی از پردازنده مناسبی برخوردار نباشد، اجرای برنامه‌های با مشکل مواجه می‌شود.

 

کارت گرافیک (GPU)

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری که لپ تاپ دانشجویی باید از آن برخوردار باشد، می‌توان به کارت گرافیک اشاره کرد. کارت گرافیک در انواع مختلف مجزا، یکپارچه و... تولید می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و برخی از نیازهای مهم در مورد لپ تاپ دانشجویی را برطرف می‌کنند. برای مثال کارت‌های یکپارچه با قابلیت اتصال مستقیم به CPU در اجرای روان‌تر نرم‌افزارها موثر بوده و کارت‌های مجزا با قابلیت ارتقا، به داشتن ابزاری حرفه‌ای‌تر کمک می‌کنند.

 

حافظه رم (RAM)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت افزاری که در انتخاب لپ تاپ دانشجویی باید به آن توجه کرد حافظه رم دستگاه است. انواع مدل‌های لپ تاپ از این نظر متفاوت هستند. حداقل رم لپ تاپ در ساده‌ترین مدل‌های این دستگاه که تنها برای وب‌گردی مناسب بوده، چیزی حدود 2 گیگابایت است. برای لپ‌ تاپ‌های دانشجویی مقدار رم حداقلی و کارآمد 4 گیگ و برای لپ‌ تاپ‌های حرفه‌ای که دانشجویان مهندسی از آن‌ها استفاده می‌کنند، 6-8 گیگ مقدار رم مناسب است.

 

فضای ذخیره‌سازی (SSD vs HDD)

از ویژگی‌هایی که زمان انتخاب لپ تاپ دانشجویی باید به آن توجه کرد، فضای ذخیره‌سازی است. دانشجویان همواره در حال تحقیق بوده و نیاز به ذخیره‌سازی نتایج دارند. در صورتی که لپ تاپ از فضای ذخیره‌سازی کافی برخوردار نباشد، امکان ثبت اطلاعات و ذخیره‌سازی آن‌ها وجود نخواهد داشت. فضای ذخیره‌سازی در لپ تاپ‌ها به دو صورت SSD و HDD ارائه می‌شود که برای انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانشجویان باید به سراغ لپ تاپ‌های SSD رفت. حافظه از نوع SSD قابلیت جایگزینی داشته و بعد از تکمیل ظرفیت می‌توان بدون آسیب به اطلاعات لپ تاپ، آن را با حافظه جدید جایگزین کرد.

 

صفحه‌نمایش

داشتن صفحه نمایشی با کیفیت برای استفاده زیاد بدون ایجاد اذیت چشمان

مشاهده اطلاعات لپ تاپ، تصاویر، متون و... همگی به صفحه‌نمایش بستگی دارند. همچنین برای انجام ادیت‌های لازم روی تصاویر و... نیز داشتن صفحه‌نمایش خوب اهمیت زیادی دارد. در نتیجه هنگام انتخاب لپ تاپ برای دانشجویان باید به رزولوشن و ابعاد صفحه نمایش  هم توجه کرد.

 

پورت‌ها و اتصالات

لپ تاپ مناسب دانشجویی باید قابلیت اتصال انواع ابزارهای جانبی را داشته باشد و این موضوع بدون داشتن پورت و اتصالات امکان‌پذیر نیست. تعداد پورت‌ها باید به اندازه باشد تا در صورت نیاز به چند اتصال همزمان، امکان انجام این کار فراهم باشد.

 

عمر باتری

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای لپ تاپ دانشجویی، عمر باتری است. باتری لپ تاپ انتخابی برای دوران دانشجویی باید از ظرفیت مناسبی برخوردار بوده و مدت زمان طولانی‌تری لپ تاپ را روشن نگه دارد. از طرفی زود شارژ شدن باتری نیز یکی از موضوعاتی است که در زمان انتخاب لپ تاپ باید به آن توجه کرد. مدل‌های جدید لپ تاپ، امروزه با فناوری فست شارژ تولید می‌شوند. این فناوری کمک می‌کند که باتری لپ تاپ در کمتر از 2 ساعت شارژ شده و لپ تاپ تا ساعت‌ها بدون اتصال به برق قابل استفاده باشد.

 

وزن و قابلیت حمل

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، لپ تاپ ابزار اصلی کار دانشجویان است، در نتیجه باید همیشه همراه آن‌ها باشد. وزن مناسب و قابل حمل بودن لپ تاپ دیگر ویژگی مهمی است که در زمان خرید و انتخاب لپ تاپ دانشجویی باید به آن توجه کرد. امروزه برخی مدل‌های لپ تاپ با وزن کمتر از 1 کیلوگرم تولید می‌شوند که فارغ از قیمت و...، بهترین لپ تاپ برای دانشجویان از نظر وزن و قابلیت حمل محسوب می‌شوند.

 

نرم‌افزارهای مورد نیاز در بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

ابزارهای کاربردی که دانشجویان برای لپ تاپ خود نیاز دارند

یک لپ تاپ دانشجویی خوب باید قابلیت نصب و اجرای نرم‌افزارهای مختلف را داشته باشد. این قابلیت به مسائل مختلفی مانند ظرفیت رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و... بستگی دارد. علاوه بر اجرای اولیه نرم‌افزارها، قابلیت اجرای همزمان یکی دیگر از نیازهای مهم در لپ تاپ‌های دانشجویی است. از جمله نرم‌افزارهایی که در دوران دانشجویی کاربرد داشته و یک لپ تاپ خوب باید قابلیت نصب و اجرای آن‌ها را داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • Dropbox
  • Mendeley Desktop
  • AudioNote
  • Evernote
  • Medicina Primal 3D Interactive
  • Sumatra

 

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان کدام است؟

حالا که با ویژگی‌های بهترین لپ تاپ دانشجویی آشنا شدید، نوبت به معرفی چند مدل از لپ تاپ‌های خوب بازار که هم از نظر قیمت و هم از نظر امکانات و قابلیت‌ها برای دانشجویان مناسب است، می‌رسیم. مدل‌های گفته شده جزو ارزان‌ترین لپ تاپ‌های بازار که از کیفیت عالی برخودار هستند، محسوب می‌شوند. این لپ تاپ‌ها عبارتند از:

 

  • لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad1
  • لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15IAU7
  • لپ تاپ ایسوس با مدل ZenBook 14X Q410VA
  • لپ تاپ اچ پی با مدل Victus 15 i5 13420H
  • لپ تاپ سرفیس بوک 2 مدل Microsoft Surface book 2 – i7
  • سرفیس لپ تاپ گو یا Surface Laptop GO

مدل‌های گفته شده هم از نظر قیمت و هم از نظر کارایی، برطرف کننده نیازهای دانشجویان بوده و با توجه به برند، طول عمر بالایی نیز دارند.

 

سخن پایانی

انتخاب یک لپ تاپ خوب برای دوران دانشجیویی نیازمند تحقیق و بررسی فراوان است. برندهای زیادی از جمله لنوو، ایسوس، اچ پی و سرفیس لپ تاپ‌های مناسب دانشجویی را تولید و با قیمت‌های متنوع عرضه می‌کنند. جهت خرید بهترین لپ تاپ برای دانشجویان از میان برندهای گفته شده، کافی است ویژگی‌های مدل‌های اقتصادی لپ تاپ در هر برند را مشخص کرد و سپس با مقایسه آن‌ها به انتخاب نهایی پرداخت. برای خرید لپ تاپ سرفیس و دیگر برندهای معتبر دانشجویی، ابتدا باید قیمت مدل‌های مختلف را استعلام کنید. جهت انجام این کار، یعنی استعلام قیمت لپ تاپ سرفیس، لنوو، اچ پی و... می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

 

لپتاپ سرفیس مایکروسافت Microsoft Surface Laptop، نمادی از تکامل و نوآوری در عرصه‌ی فناوری است. طراحی زیبا و بدنه‌ای مستحکم آلومینیومی، همراه با صفحه نمایش پیکسل‌سنس با وضوح تصویر خیره کننده، این دستگاه را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. با پشتیبانی از قلم سرفیس و لمس چندگانه، کاربران می‌توانند به راحتی ایده‌های خود را به تصویر بکشند. این لپتاپ با بهره گیری از آخرین نسل پردازنده‌های اینتل و گرافیکهای پیشرفته، عملکردی قدرتمند را در انجام وظایف مختلف از خود نشان میدهد. علاوه بر این، با باتری با دوام و سیستم خنک‌کنندهی هوشمند، کاربران می‌توانند ساعتها بدون نگرانی از داغ شدن دستگاه، به کار خود ادامه دهند. سرفیس با ارائه‌ی انواع پورتها و اتصالات، از جمله USB-C و Surface Connect، امکان اتصال آسان به دیگر دستگاهها و لوازم جانبی را فراهم می‌آورد. همچنین، با ویندوز 11 و مجموعه‌ی آفیس، کاربران تجربهی کاربری یکپارچه و کارآمدی را خواهند داشت. لپتاپ سرفیس، با تلفیق زیبایی، قدرت و هوشمندی، گزینه‌ای ایده‌آل برای متخصصان، طراحان و هر کسی است که به دنبال بهترین تجربه‌ی کاربری در یک دستگاه قابل حمل است.

 

برگرفته از فوکوس رایان : https://focusrayan.com/

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.