2024/09/25
۱۴۰۳ چهارشنبه ۴ مهر
پیشنهادات ما
سریال قصه های مجید چند قسمت است؛ ساعت پخش و تکرار از آی فیلم

سریال قصه های مجید چند قسمت است؛ ساعت پخش و تکرار از آی فیلم

سریال قصه های مجید در چند قسمت ساخته شده است و شبکه آی فیلم تکرار آن را در چه ساعت هایی پخش می کند.

دوات آنلاین -سریال قصه های مجید از ساخته های مرحوم کیومرث پوراحمد است در سال 1369 با اقتباس از کتاب هوشنگ مرادی کرمانی ساخته شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. اکنون آی فیلم تکرار این مجموعه را در برنامه پخش خود قرار داده است.

 

خلاصه داستان سریال قصه های مجید

سریال قصه های مجید همان طور که از نامش مشخص است درباره پسری دانش آموز به نام مجید است. اصل داستان در کتاب در کرمان رخ می دهد اما پوراحمد مجید را به اصفهان برده است. این پسر با مادربزرگش زندگی می کند. آنها فقیر هستند و مجید که پر شر و شور و بسیار باهوش است در تقلا برای زندگی هر بار ماجرایی را به وجود می آورد. در واقع این سریال اپیزودهای جداگانه دارد.

 

در نوشته هوشنگ مرادی کرمانی، مجید نوجوانی اهل کرمان است. پدر و مادر خود را از دست داده و با بی‌بی، مادربزرگش زندگی می‌کند. آن‌ها با حقوق بازنشستگی پدربزرگ روزگار می‌گذرانند ولی بی‌بی با بافتن ژاکت و فروش آن‌ها و مجید با کار در نانوایی در بعدازظهرها و ایام تابستان کمک‌خرج خانه هستند. قصه‌های مجید در واقع اشاره‌ای به گوشه‌هایی از زندگی نوجوانی مرادی کرمانی است. او در برخی از درس‌ها ضعیف است ولی انشاء خوب می‌نویسد و آرزو دارد روزی نویسنده شود. او زیاد کتاب می‌خواند، عاشق فیلم و بازیگری است، اما یتیم است و دستش هم تنگ است. همه این موارد همراه با شیرین‌کاری‌های دیگر او دستمایه‌ای برای خلق «قصه‌های مجید» است.

 

اولین داستان‌های مجید در سال ۱۳۴۹ در مجلات منتشر شد و سال‌ها قصه‌هایش در رادیو پخش شد. بعد هم به صورت یک مجموعه پنج‌جلدی در سال ۱۳۵۸ منتشر شد. هرچند اولین جلد آن در سال ۱۳۵۳  منتشر شده است.

عکسی از سریال قصه های مجید

تعداد قسمت های سریال قصه های مجید

سریال قصه های مجید پیش از این در 15 قسمت پخش شده است البته یک نسخه سینمایی نیز از ماجراهای مجید ساخته شده و در زمان خودش فیلمی پرفروش بود.

 

ساعت پخش و تکرار

شبکه آی فیلم سریال قصه های مجید را هر روز ساعت 5 بعد از ظهر پخش می کند و تکرار آن نیز در ساعت های یک بامداد و 9 صبح روز بعد خواهد بود.

عکسی از سریال قصه های مجید

بازیگران سریال قصه های مجید

نمرحوم پروین‌دخت یزدانیان در این سریال نقش بی‌بی را بازی می کند و مهدی باقربیگی بازیگر نقش مجید است.

جهانبخش سلطانی، ناظم مدرسه، مرتضی حسینی، آقای حیدری، جمشید صدری، مدیر مدرسه، محمدعلی میانداری، معلم سخت گیر ریاضی، بیژن رافعی، معلم انشا و حسین حشمتی، خیاط قصه های مجید است

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.