2024/09/16
۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
پیشنهادات ما
مفکات چیست و چه خاصیت هایی دارد

مفکات چیست و چه خاصیت هایی دارد

آیا مفکات یا پودر طلای سفید در ایران وجود دارد؟ قیمت آن چند است؟ خاصیت های آن چیست و برای چی خوب است؟

دوات آنلاین -مفکات عنصری عجیب و غریب است که به آن پودر طلای سفید هم گفته می شود و خرید و فروش آن در ایران مدتی است رواج یافته و قیمت آن نیز حسابی نجومی است.

 

قیمت مفکات در ایران

همشهری نوشت: یک ‌ماده یا شاید بهتر باشد بگوییم عنصر عجیب و غریب، بهانه‌ای شده تا عده‌ای از طریق آن، به‌دنبال کسب پول هنگفت باشند. فقط کافی است‌که‌در سایت‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش اجناس اینترنتی مثل دیوار، کلمه مفکات را جست‌وجو کنید. قیمت‌های پیشنهادی هرگرم از آن، شگفت‌زده‌تان خواهد کرد؛ از 10میلیون تومان گرفته تا 70هزار دلار (بالای 4میلیارد تومان). البته این قیمت برای مرداد سال 1403 است. آن هم برای پودری که معلوم نیست دقیقا چه کاربردی دارد و آیا ادعاهایی که درباره‌اش می‌شود درست است یا نه.

 

 برخی درباره مفکات و موادی شبیه به آن، چنان افسانه‌سازی کرده‌اند که عده‌ای دیگر تصور می‌کنند اگر چندین گرم از آن‌را داشته باشند، می‌توانند دست به کارهای خارق‌العاده بزنند و به قدرت ماورایی برسند. اما تا به حال آزمایش مستندی درباره خواص افسانه‌ای پودر مفکات ارائه نشده و منبع علمی و تحقیقاتی معتبری درباره خواص شگفت‌انگیزش به‌طور رسمی اظهارنظر نکرده است. در ادامه برخی از ادعاها را که همشهری نه تأیید می‌کند و نه رد- درباره این ماده مرموز آورده‌ایم.

 

مفکات دقیقا چیست؟

تحقیقات انجام‌شده تاکنون می‌گوید مفکات شکل دیگری از اتم‌های طلاست که به‌صورت یک نانو رشته درآمده‌اند. برخی منابع علمی با توجه‌به‌طلای‌تک‌اتمی‌بودن، نام ORME یا ORMUS روی آن گذاشته‌اند و اعلام کرده‌اند ‌مشابهتی با ساختار عناصر جدول مندلیف ندارد. مفکات اغلب به شکل پودر سفید‌رنگ است اما رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای آن نیز وجود دارد.

مفکات چیست

آیا مفکات در ایران وجود دارد

نوع سفید‌رنگ مفکات در زمین‌های کشاورزی منطقه فینیکس واقع در آریزونا

معبدی متعلق به راهبان مصر واقع در صحرای سینا

اهرام ثلاثه مصر

و احتمالا در بخشی از جنوب ایران دیده شده است.

 

خاصیت های پودر مفکات

برخی آزمایش‌ها تاکنون نتایج حیرت‌آوری داشته‌اند. به‌طور نمونه:

وزن مقداری از آن با یک‌پیمانه درونش، از وزن پیمانه خالی کمتر بوده است.

 

وزن ظرفی که درونش مفکات بوده، پس از حرارت مستقیم، به صفر میل کرده است. (یعنی مفکات باعث دفع جاذبه زمین شد.)

 

گفته می‌شود ناسا از طریق فرمول مفکات توانسته به ماده جدیدی با نام آیروژل (AeroGel) برسد که با حرارت‌دادن می‌تواند وزن‌هایی بیش از وزن خود را در هوا معلق نگاه دارد.

 

برخی ادعا می‌کنند با حل کردن پودر سفیدرنگ مفکات در آب، می‌توان انرژی الکتریسیته تولید کرد.

 

جرم مفکات قرمز پس از حل کامل در آب و حرارت تدریجی، به میزان ثابتی یعنی 44درصد جرم کلی از دست می‌رود. اما پس از خنک‌سازی، ماده به حالت و وزن اول خود برمی‌گردد.

 

آزمایش ها روی پودر مفکات

به گزارش ایمنا،چندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی به نام دیوید هادسون به ماده سفید رنگی که در سرتاسر زمین‌های زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آن‌را به آزمایشگاه‌های معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه‌ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!

 

اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکایی‌ها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده عجیب پیش رو گذاشت که صحیح‌تر بود و بالاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.

 

این ماده شکل دیگری از اتم‌های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترون‌ها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آنORME یا OR MUS مخفف Orbit ally Rearranged Monotonic Element می باشد.

 

آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته و برای دومین بار وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزین‌ها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود! آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارایه می‌داد. گویی که ۴۰ درصد از جرم این ماده در جهان ما و ۶۰ درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می‌کند.

 

نکته مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند که در حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود.

 

ناسا با بهره‌گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک‌تر است و فرم خالص آن می‌تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می‌تواند وزن‌هایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده‌ای بهره می‌برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )

 

اما چندی پیش، در صحرای سینا معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ! آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.

 

ترکیب مفکات با حرارت می‌توانسته بی وزنی را به همراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همین‌جا نهفته باشد.

 

خصوصیات پودر سفید طلا شامل: خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا، خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا، اتصال کوانتومی به دیگر جهان‌های موازی Quantum Entanglement؛& عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف؛ درصورت برهم خوردن ساختار رشته‌ای با نوری بسیار درخشان منفجر می‌شود، به‌دلیل ساختار اتمی تک رشته‌ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد، درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست به‌دنبال دارد و در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA و طول عمر انسان را به‌دنبال دارد.

 

محلول اُرمِس چیست

می‌گویند از مفکات یا همان اُرمِس در تمدن مصر باستان برای جابه‌جایی اجسام بسیار سنگین بهره می‌برده‌اند. همین ادعا باعث شده تا بگویند که سنگ و مصالح چندتنی اهرام ثلاثه را با استفاده از این ماده توانسته‌اند جابه‌جا کنند.

 

محلول ارمس مانند مفکات از طلای خالص به‌دست نیامده بلکه از ترکیب عناصر تک‌اتمی خاص حاصل می‌شود. ادعا می‌کنند مصرف این محلول که در سایت‌هایی مثل آمازون به فروش می‌رسد، توسط انسان، با تأثیر روی غده هیپوفیز، باعث افزایش میزان کارایی مغز به میزان زیاد، بالابردن ظرفیت یادگیری و حل مسائل مختلف، افزایش استقامت بدن و جوانسازی می‌شود.

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.