2024/09/16
۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهريور
پیشنهادات ما
بیوگرافی ناهید مسلمی؛ ستاره جوکر خانم ها

بیوگرافی ناهید مسلمی؛ ستاره جوکر خانم ها

ناهید مسلمی در فصل تازه جوکر که زنان بازیگر در آن حضور دارند اصلا هم در آفساید نیست بلکه دقیقا در نوک خط حمله و در محل درست قرار گرفته و تاکنون توانسته گل هایی طلایی نیز برند.

دوات آنلاین -ناهید مسلمی بازیگری نام آشنا است که همه ما فیلم ها و سریال های زیادی را با بازی او تماشا کرده ایم اما این بانوی هنرمند در مجموعه جوکر 2 و در اولین دور از حضور خانم ها چهره ای متفاوت از خود نشان داده و به ستاره این فصل تبدیل شده است. این اتفاق مشابه همان اتفاقی است که در قسمت اول جوکر برای غلامرضا نیکخواه رخ داد و او را بیش از پیش مشهور و محبوب کرد.

 

بیوگرافی ناهید مسلمی

ناهید مسلمی متولد 25 آذر سال 1334 است. او که در تهران به دنیا آمده است بازیگری را از سال ۱۳۵۷ از صحنه تئاتر آغاز کرد. البته این بازیگر در رشته ادبیات زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیقی درس خوانده و مدتی نیز به عنوان مترجم در هلال احمر کار کرده اما بازیگری همیشه برای او جدی تر از هر کار دیگری بوده و در این سال ها توانسته هم در تئاتر و هم در سینما و تلویزیون حضور مداوم و موفق داشته باشد.

 

مسلمی که مادر شیدا خلیق، بازیگر جوان است، حضور در سینما را از سال 76 با بازی در فیلم دختری از آسمان به کارگردانی پرویز شیخ زاده آغاز کرد.

ناهید مسلمی ستاره جوکر زنان

فیلم ها و سریال های ناهید مسلمی

مسلمی سه سال بعد از فیلم دختری از آسمان در فیلم زندان زنان ساخته منیژه حکمت بازی کرد و در سال 85 در دو فیلم از تهمینه میلانی به نام های تسویه حساب و می‌ترسم، پس دروغ می‌گویم حضور یافت.

 

دونده زمین به کارگردانی کمال تبریزی، یه حبه قند ساخته رضا میرکریمی، مقیمان ناکجا به کارگردانی شهاب حسینی، ساخته قانون مورفی، رامبد جوان، شنای پروانه اثر محمد کارت، سگ بند اثر مهران احمدی، دو روز دیرتر  به کارگردانی اصغر نعیمی و هفتاد سی ساخته بهرام افشاری از دیگر کارهای سینمایی ناهید مسلمی است.

 

او از سال 1370 با سریال فروغ بی پایان در تلویزیون ظاهر شد و در این سالها در مجموعه های زیر بازی کرده است.

۱۳۷۵    تصویر یک رؤیا   

۱۳۷۸    مسافر    

۱۳۷۹    این یک دادگاه نیست

۱۳۷۹    دختران

۱۳۸۴    ریحانه   

۱۳۸۵    پایان نمایش

۱۳۸۶    حلقه سبز

۱۳۸۶    بیداری

۱۳۸۸    پرانتز باز

۱۳۸۸    چاردیواری          

۱۳۹۰    چک برگشتی       

۱۳۹۱    تهران پلاک ۱      

۱۳۹۳    همه چیز آنجاست

۱۳۹۳    برابر با اصل       

۱۳۹۷    هیئت مدیره         

۱۳۹۸    زوج یا فرد

 

ناهید مسلمی در برنامه جوکر

ناهید مسلمی قبل از اینکه در اولین گروه از شرکت کنندگان زن برنامه جوکر حاضر شود با بازی در سریال های شهرزاد، سیاوش، می خواهم زنده بمانم، یاغی، دفتر یادداشت، اوکازیون و انتهای شب در نمایش خانگی دیده شده بود.

 

مسلمی در این سال ها هم کار کمدی انجام داده و در سریال ها و فیلم های درام و ملودرام حضور داشته است اما او در جوکر این فرصت را داشته تا به صورت بداهه و در حضور همکارانش چهره ای متفاوت از خودش نشان بدهد. شاید تا پیش از این کسی از مادر شیدا خلیق انتظار نداشت چنین هنرمندانه همه را بخنداند.

 

پیشنهادات ما
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.