فرآیند راه اندازی کسب و کار با تولید صنایع دستی
همیشه بین عموم خرید صنایع دستی کاری لذت بخش بوده، پس ایجاد کسب و کار در این زمینه می تواند هوشمندانه باشد.اگرچه خوداشتغالی چالش هایی دارد، اما شیرینی های خود را نیز دارد و حتی می تواند درآمد بسیار جذابی برای شما به ارمغان بیاورد. اگر در یک تجارت کار می کنید، درآمد محدودی خواهید داشت، اما اگر یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید، نتیجه برای شما بسیار متفاوت خواهد بود.
همیشه بین عموم خرید صنایع دستی کاری لذت بخش بوده، پس ایجاد کسب و کار در این زمینه می تواند هوشمندانه باشد.اگرچه خوداشتغالی چالش هایی دارد، اما شیرینی های خود را نیز دارد و حتی می تواند درآمد بسیار جذابی برای شما به ارمغان بیاورد. اگر در یک تجارت کار می کنید، درآمد محدودی خواهید داشت، اما اگر یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید، نتیجه برای شما بسیار متفاوت خواهد بود.
مراحل تعیین استراتژی شروع کار تولیدی
یکی از محبوب ترین راه های کسب درآمد، راه اندازی یک کسب و است. امروزه بسیاری از مردم راه اندازی یک کسب وکار را به عنوان شغل آزاد یا شغل دوم در نظر می گیرند. مراحلی وجود دارد که باید برای ایجاد یک کسب و کارموفق انجام دهید. مراحلی که برای موفقیت در کسب و کار خود باید طی کنید.
7 مرحله برای شروع کسب و کار
فراموش نکنید که هر کاری بدون برنامه شما را دچار سردرگمی می کند. افراد زیادی هستند که پس از مدت کوتاهی در کسب و کار خود شکست خوردند و سرمایه خود را از دست دادند. ما شما را تشویق می کنیم تا با دنبال کردن این مراحل و انجام عاقلانه آن، یک کسب و کار تولید راه اندازی کنید.
1.هدف خود را از ایجاد کار مشخص کنید
مهمترین قدم برای شما تعیین اهداف و نیت های خود برای کار است.ابتدا مشخص کنید که هدفتان از راه اندازی این کسب و کار چیست. شما نباید اهداف پیچیده و رویایی داشته باشید. بسیاری از ما ممکن است بخواهیم برای این تجارت درآمد کسب کنیم. عده ای نیز با هدف ایجاد اشتغال درگیر هستند. در هر صورت، هدف خود را برای این کار مشخص و ثبت کنید.
سپس شروع به نوشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود کنید. برای رسیدن به هدف اصلی خود باید اهداف مشخصی را تعیین کنید.
2.انتخاب نوع سفارش تولید و محصول مورد نظر
پس از تحقیق زیاد باید این کار را انجام دهید. یکی از مهم ترین مراحل و نکات در راه اندازی یک کسب و کار تولید ، انتخاب محصولی است که می خواهید بسازید یا بفروشید. برای آن به تحقیق زیادی نیاز دارید. همچنین بهتر است به مهارت ها و استعدادهای خود توجه کنید.
3. تحقیق و برنامه ریزی تجهیزات لازم
. یکی از مواردی که باید در مورد آن به طور کامل تحقیق کنید، ساخت محصول، تجهیزات و مواد مورد نیاز است. بهتر است از افراد با تجربه در این حرفه کمک بگیرید.
4. نتیجه هزینه های شروع کار و ادامه آن
اکنون که لیست تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز خود را یادداشت کرده اید. اگر برای کسب و کار خود به بازاریابی یا تبلیغات نیاز دارید، باید هزینه ای را برای آن در نظر بگیرید. همچنین ممکن است نیاز به حضور نیروی انسانی در کنار خود داشته باشید.
5. استراتژی های فروش محصول خود را تعیین کنید
هر یک از مهم ترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار تولیدی، تعریف استراتژی های فروش است. از چه تکنیک هایی برای فروش محصولات خود استفاده می کنید؟
چند روش فروش محصولات داخلی:
• فروش حضوری: با این روش شما خودتان با افتتاح یک فروشگاه محصولات خود را به فروش می رسانید.
• حضوری از طریق واسطه: در این روش با یک یا چند فروشگاه حضوری قرارداد می بندید و محصولات خود را برای فروش به آنها ارائه می دهید.
• فروش از طریق وب سایت: روشی که امروزه بسیار رایج است. برای این کار باید وب سایت فروشگاه را باز کنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
• فروش از طریق شبکه های اجتماعی: با گسترش این شبکه ها افراد زیادی فروشگاه های اینترنتی مختلفی را افتتاح کرده اند. با راه اندازی صفحه یا کانال در این شبکه ها می توانید مخاطبین خود را پیدا کنید.
6. انتخاب یک استراتژی بازاریابی محصول از میان راهبردهای موجود
• نوع تبلیغات
• بودجه
اگر یک کسب و کار دارید، تبلیغات و بازاریابی یکی از مهم ترین مراحل در کسب و کار شماست و نباید آن را دست کم بگیرید. یکی از مواردی که در تبلیغات بسیار مهم است، بودجه شماست.
7.دریافت مجوزهای لازم و شروع به کار
در برخی از کسب و کارهای تولیدی که در منزل راه اندازی میکنید نیازی به دریافت مجوز نیست. پس لازم است تا در این باره به خوبی تحقیق کنید و به کسب اطلاعات جامع بپردازید. این تحقیقات به شما کمک میکند تا در میانه مسیر به دلیل عدم اخذ مجوزهای مربوطه به دردسر نخورید.
چگونه محصولات و صنایع دستی خود را بفروشیم؟
روش اول: راه اندازی یک فروشگاه صنایع دستی
راه اندازی یک مغازه صنایع دستی می تواند یک کسب و کار سودآور و سودآور باشد. می توانید محصولات خود را از فروشگاه های که فروش عمده صنایع دستی دارن تهیه کنید و آن محصولات را در فروشگاه خود بفروشید.
راه دیگر: داشتن یک وب سایت یا فروشگاه آنلاین
اگر می خواهید خودتان یک محصول نهایی را بفروشید، راه اندازی یک وب سایت برای فروش آنلاین ایده خوبی است.
روش سوم: اشتراک گذاری در سایت خرید و فروش
شما می توانید محصولات خود را در سایت های بازاریابی آنلاین و فروش محصولات مانند دیوار، شیپور و ایسام بفروشید.
روش چهارم: تبلیغات در شبکه های اجتماعی
راه دیگر این است که یک صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام داشته باشید تا آثار هنری خود را در آنجا تبلیغ کنید!
روش پنجم: عرضه در نمایشگاه ها
نمایشگاه های صنایع دستی همیشه در مراکز بشردوستانه، پارک ها، بازارها و جشنواره ها برگزار می شود و می توانید با اجاره غرفه در این رویدادها محصولات خود را به فروش برسانید.
روش ششم: بازاریابی مستقیم
بازاریابی مستقیم داشته باشید. در ابتدا می توانید نقش معامله گر را خودتان بر عهده بگیرید.
پس خجالتی خود را کنار بگذارید و با کسی که فکر می کنید مشتری است صحبت کنید!
روش هفتم: ضبط فیلم محصول
اگر محصولی را در خانه درست می کنید می توانید این مراحل را انجام دهید، ابتدا از محصول خود ویدیو بسازید، و این فیلم را در سایت آپارات آپلود کنید. یا یوتیوب و به اشتراک گذاری فیلم
پرفروش ترین صنایع دستی ایران