2024/09/08
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
پیشنهادات ما
3 فایده مهم پودر کافئین برای استفاده در مراقبت از پوست

3 فایده مهم پودر کافئین برای استفاده در مراقبت از پوست

کافئین یک ماده محرک طبیعی است که باعث تغییر مواد شیمیایی مغز در سیستم عصبی مرکزی شده و در نتیجه هوشیاری و انرژی را افزایش می‌دهد. قهوه و چای به طور معمول منابع اصلی کافئین برای افراد هستند، اما کافئین همچنین به یک ماده محبوب در محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های دور چشم، سرم‌ها و کرم‌های سلوئیت تبدیل شده است.

کافئین یک ماده محرک طبیعی است که باعث تغییر مواد شیمیایی مغز در سیستم عصبی مرکزی شده و در نتیجه هوشیاری و انرژی را افزایش می‌دهد. قهوه و چای به طور معمول منابع اصلی کافئین برای افراد هستند، اما کافئین همچنین به یک ماده محبوب در محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های دور چشم، سرم‌ها و کرم‌های سلوئیت تبدیل شده است.

 

محصولات مراقبت از پوست با کافئین اغلب قول "تقویت" یا "بیدار کردن" پوست شما را می‌دهند، اما این کار کاملاً شبیه نوشیدن یک شات اسپرسو نیست. کافئین در صورت استفاده روی پوست، عمدتاً به بهبود گردش خون برای کمک به کاهش پف زیر چشم کمک می‌کند. در نتیجه، محصولات مراقبت از پوست با کافئین ممکن است به درخشان‌تر و بیدارتر شدن ظاهر زیر چشم‌های پف کرده و کدر کمک کند.

 

با این حال، این مزایای بالقوه محصولات مراقبت از پوست با کافئین موقتی هستند. همچنین مطالعات در این زمینه بسیار محدود بوده و نتایج متفاوتی در مورد اثربخشی واقعی محصولات مراقبت از پوست با کافئین به دست آمده است. در ادامه به نحوه عملکرد احتمالی محصولات مراقبت از پوست حاوی کافئین بر روی پوست شما اشاره می‌شود.

 

کاهش احتمالی پف زیر چشم

اگر به دلیل کمبود خواب زیر چشمتان گود افتاده است، یک کرم دور چشم حاوی کافئین ممکن است به طور موقت در کاهش پف زیر چشم که باعث خستگی شما می‌شود کمک کند. فقط توجه داشته باشید: کرم‌های دور چشم با کافئین به پف زیر چشم ناشی از ژنتیک یا مشکلات سلامتی کمکی نمی‌کنند.

 

وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابید، زیر چشم‌های شما خون اکسیژن‌رسانی کمتری دریافت می‌کنند که باعث می‌شود پوست آبی و پف کرده به نظر برسد. تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین موضعی می‌تواند گردش خون را در اطراف چشم تحریک کند، که ممکن است به بهبود ظاهر تیرگی و پف زیر چشم کمک کند.

 

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که پد‌های کافئین حاوی روغن امو و ویتامین K به کاهش پف چشم و تیرگی دور چشم کمک می‌کند. با این حال، ویتامین K همچنین می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و روغن امو پوست را آبرسانی می‌کند. مطالعه دیگری روی ۳۵ نفر نیز نشان داد که اثر خنک‌کنندگی ژل‌های دور چشم حاوی کافئین، به جای افزایش گردش خون ناشی از کافئین، در کاهش پف چشم مؤثر بوده است.

کاهش احتمالی پف زیر چشم

کاهش احتمالی آسیب ناشی از نور خورشید، خطوط ریز و چین و چروک

کافئین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که در صورت افزودن به محصولات مراقبت از پوست، ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مخرب استرس اکسیداتیو کمک کند. پوست شما تقریباً هر روز با اشعه ماوراء بنفش (UV) و آلودگی‌هایی که مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌کنند، در تماس است. این مولکول‌ها می‌توانند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو شوند که به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب می‌رساند، کلاژن پوست شما را تجزیه کرده و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و سایر آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌شود.

 

مطالعات نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوستی در برابر اشعه ماوراء بنفش و کند کردن آسیب ناشی از نور خورشید که منجر به چین و چروک می‌شود، کمک کند. اما استفاده از کرم کافئین را به جای کرم ضد آفتاب روزانه خود شروع نکنید. در بهترین حالت، یک کرم کافئین به کاهش رادیکال‌های آزاد مضر که منجر به پیری زودرس می‌شود، کمک می‌کند. با این حال، برای اثبات اثر ماندگار محتوای آنتی اکسیدانی کافئین در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش و استرس اکسیداتیو، به مطالعات قابل اعتماد بیشتری نیاز داریم.

 

کاهش احتمالی ظاهر چربی زیر پوست

زمانی که سلول‌های چربی از بافت همبند زیر پوست شما بیرون می‌زنند، ممکن است پوستی با فرورفتگی در باسن، ران یا شکم – به نام سلولیت – ایجاد شود. لوسیون‌های سفت‌کننده و کرم‌های سلولیت اغلب حاوی کافئین هستند تا به کاهش ظاهر سلولیت کمک کنند، اما این محصولات آن را به طور کامل از بین نمی‌برند.

 

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که کافئین با بهبود جریان خون، ممکن است به حذف اسید‌های چرب از چربی و حل شدن چربی درست زیر پوست کمک کند – که منجر به پوستی صاف‌تر می‌شود. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، کرم‌های کافئین همچنین می‌توانند آب موجود در سلول‌های چربی را کم آب کنند. این اثر ممکن است باعث کاهش ظاهر سلولیت و کمتر قابل توجه شدن آن شود.

 

با این حال، مطالعات روی کرم‌های سلولیت حاوی کافئین کم و قدیمی هستند و اغلب شامل مواد دیگری هستند که ممکن است برای سلولیت مفیدتر باشند. برای مثال، یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای نشان داد که زنان پس از استفاده از کرم‌های کافئین حاوی رتینول – یک ماده شناخته شده برای صاف کردن پوست – ظاهر سلولیت را کاهش دادند.

کاهش احتمالی ظاهر چربی زیر پوست

کافئین علاوه بر پوست، برای موی انسان نیز می‌تواند مفید باشد. جهت اطلاع بیشتر در مورد تأثیر کافئین بر مو می‌توانید مقاله پودر کافئین برای مو را نیز مطالعه نمائید.

 

عوارض جانبی کافئین در محصولات مراقبت از پوست

از آنجا که کافئین می‌تواند باعث افزایش گردش خون در پوست شود، کرم‌های حاوی کافئین ممکن است باعث قرمزی شوند. همچنین محصولات با غلظت بالای کافئین در صورت داشتن پوست حساس ممکن است باعث سوزش یا خارش شوند. در صورت مشاهده هرگونه سوزش یا قرمزی ناخوشایند، استفاده از محصولات حاوی کافئین را متوقف کنید.

 

قبل از استفاده از هر محصول جدید مراقبت از پوست، همیشه یک تست حساسیت انجام دهید تا از هرگونه واکنش ناخوشایند بالقوه جلوگیری کنید. مقدار کمی از محصول را روی قسمت داخلی مچ دست خود بمالید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می‌دهد.

 

آیا می‌توان از محصولات مراقبت از پوست حاوی کافئین بیش از حد استفاده کرد؟

محصولات مراقبت از پوست حاوی کافئین به طور کلی بی‌خطر تلقی می‌شوند و نباید میزان مصرف کافئین را به طور قابل توجهی افزایش دهند. اکثر محصولات مراقبت از پوست حاوی درصد کمی کافئین (حدود 3٪) هستند.

 

بنابراین، حتی اگر کافئین بتواند به سد پوستی نفوذ کند، به شدت بعید است که یک کرم موضعی حاوی کافئین به اندازه کافی برای ایجاد عوارض جانبی قابل توجه یا مسمومیت با کافئین داشته باشد. پودر و مایعات کافئین غلیظ، عامل اصلی بلعیدن مقدار سمی کافئین توسط افراد هستند.

 

زنان باردار نیز قبل از استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کافئین باید با پزشک مشورت کنند. در حالی که بعید است کافئین موضعی در دوران بارداری مشکلی ایجاد کند، اما تحقیقات کافی برای اثبات بی‌خطر بودن آن وجود ندارد.

 

کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان توصیه می‌کند که زنان باردار مصرف کافئین را به کمتر از 200 میلی گرم (میلی گرم) در روز - حدود 2 فنجان قهوه - محدود کنند. ممکن است استفاده از محصولات مراقبت از پوست با کافئین، کافئین بیشتری وارد جریان خون شما کند که ممکن است خطر زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد.

 

نحوه استفاده

اگر از کرم دور چشم، سرم یا مرطوب‌کننده حاوی کافئین برای روشن‌تر کردن یا کاهش پف زیر چشم استفاده می‌کنید، برای بهترین نتیجه صبح‌ها از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از کرم دور چشم، از انگشت حلقه خود برای ضربه زدن ملایم محصول به زیر چشم استفاده کنید.

 

از آنجایی که اثرات صاف‌کنندگی پوست کافئین موقتی است، کرم‌های سلولیت نیز در صورت استفاده در صبح نتایج قابل مشاهده بیشتری را ارائه می‌دهند.

 

بررسی اجمالی

کافئین در محصولات مراقبت از پوست، درمان معجزه‌آسایی برای چین و چروک و تیرگی دور چشم نیست. با این حال، کرم‌ها و سرم‌های دور چشم حاوی کافئین ممکن است به طور موقت به کاهش پف زیر چشم و خطوط ریز کمک کنند. همچنین کرم‌های کافئین سلولیت را از بین نمی‌برند و فقط می‌توانند پوست را صاف‌تر نشان دهند.

 

مانند یک فنجان قهوه، این فواید محصولات مراقبت از پوست با کافئین موقتی هستند. برای فواید بیشتر پوست، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد ترمیم‌کننده پوست مانند ویتامین C و اسید هیالورونیک هستند.

 

سخن پایانی:

جهت خرید پودر کافئین هندی به همراه آنالیز می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت بهبود شیمی در تماس باشید.

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها
حسن 1403/04/22
چه مقاله جالبی بود. ممنون

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.