2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
­­­8 مزیت داشتن پرستار سالمند در منزل

­­­8 مزیت داشتن پرستار سالمند در منزل

استخدام پرستار در منزل برای سالمندانی که توانایی خارج شدن از منزل را ندارند، از بهترین راه حل های موجود است. با افزایش سن توانایی جسمی و روحی فرد کاهش پیدا می‌کند. معمولا زمانی نیاز به گرفتن پرستار برای والدین مسن خود دارید که آن ها در انجام کارهای روزمره دچار مشکل شده اند.

استخدام پرستار در منزل برای سالمندانی که توانایی خارج شدن از منزل را ندارند، از بهترین راه حل های موجود است. با افزایش سن توانایی جسمی و روحی فرد کاهش پیدا می‌کند. معمولا زمانی نیاز به گرفتن پرستار برای والدین مسن خود دارید که آن ها در انجام کارهای روزمره دچار مشکل شده اند. استخدام فردی کاربلد که تجربه نگهداری از سالمندان را دارد موجب اطمینان خاطر شما می‌شود و حتی در روحیه سالمند شما هم تاثیر مثبتی می‌گذارد.

 

استخدام پرستار برای سالمندان مزایای زیادی دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

1- افزایش آرامش و امنیت

با استخدام پرستار مورد اعتماد خانواده، خیال شما از انجام امور مربوط به سالمند خود راحت می‌شود. پرستار به موقع داروها و وعده های غذایی سالمند را به او می‌دهد و به خوبی از او نگهداری می‌شود. اگر سالمند شما دچار بیماری زوال عقل شده باشد، ممکن باشد از خانه خارج شده و گم شود یا آسیب های جدی ببیند. اما با وجود پرستاری که از والدین شما مراقبت می‌کند، نگرانی شما برطرف می‌شود.

 

استقلال فرد سالمند: استخدام پرستار سالمند در منزل باعث می‌شود تا سالمند احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد. منزل سالمند برای او محیطی امن محسوب می‌شود که خارج کردن او از این وضعیت ممکن است فشار و استرس زیادی را بر او وارد کند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا پرستار در منزل برای والدین خود استخدام کنند تا روحیه و نشاط والدین خود را افزایش دهند و در بهبود سلامت سالمند خود قدمی مثبت بردارند.

 

2- مراقبت شخصی

 زمانی که پرستار برای سالمند خود استخدام می‌کنید، آن فرد تمام حواس خود را به نگهداری از سالمند شما می‌دهد. به همین جهت توجه و مراقبه بیشتری از سالمند صورت می‌گیرد. اگر سالمند شما از آن دسته افرادی است که به مراقبت های ویژه ای احتیاج دارد، استخدام پرستار در منزل در افزایش سلامتی و بهبود شرایط بسیار کمک کننده است.

 

انجام فعالیت های روزمره: از وظایف مهم پرستار سالمند، انجام فعالیت های روزمره سالمند است. البته این مورد به این معنا نیست که سالمند دیگر از خود اختیاری نداشته باشد، بلکه پرستار در انجام فعالیت های روزمره به سالمند کمک می‌کند تا استقلال او در انجام وظایف شخصی اش حفظ شود. اگر هم سالمند شما توانایی حرکتی نداشته باشد یا سالمند پوشکی باشد باز هم پرستار سالمند در انجام این امور تجربه دارد و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

 

3- کاهش هزینه ها

 استخدام پرستار سالمند در منزل هزینه بسیار کمتری از مراکز مراقبتی سالمندان دارد و اصلا مزایای وجود پرستار سالمند در منزل با خانه سالمندان قابل مقایسه نیست.

 

4- کمک به خانواده سالمند

 اغلب اعضای خانواده شاغل هستند و زمان کافی برای نگهداری از سالمندان را ندارند. وجود یک پرستار دلسوز کمک می‌کند تا شما با خیالی آسوده به انجام کارهای خود بپردازید و نگران سالمند خود نباشید.

 

بهبود روحیه سالمند و خانواده او: استخدام یک همراه دلسوز برای سالمند که تنهایی او را برطرف می‌کند و از او نگهداری می‌کند، باعث بهبود روحیه سالمند و سرزندگی او می‌شود. امروزه بیشتر سالمندان در خانه تنها هستند و دچار بیماری های روحی و افسردگی می‌شوند. حضور پرستار سالمند در کنار او باعث می‌شود فردی برای هم صحبتی و معاشرت پیدا کند و روحیه سالمند ارتقاء یابد. همچنین خانواده سالمند هم دغدغه و استرس کمتری برای مراقبت از سالمند خود تجربه می‌کنند و از سلامتی سالمند خود آرامش خاطر پیدا می‌کنند.

 

5- انجام فعالیت های فیزیکی

 برای این که سالمندان توانایی حرکت خود را از دست ندهند، نیاز است تا فعالیت های توانبخشی و فیزیوتراپی انجام دهند. این تمرینات باعث بازیابی توانایی حرکتی می‌شود و به سالمندانی که دچار بیماری های استخوان و مفاصل هستند، کمک زیادی می‌کند.

 

6- رعایت نظافت محیط منزل

 وقتی سالمند نمی‌تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد، طبیعتا در تمیز کردن محیط خانه خود هم ناتوان است. استخدام پرستار منزل این امور را انجام می‌دهد و نظافت محیط هم رعایت می‌شود.

 

7- حفظ نظافت شخصی سالمند

 پرستار وظیفه دارد تا سالمند شما را حمام ببرد و کارهای شخصی اش را انجام دهد. به همین دلیل نظافت شخصی سالمند حفظ می‌شود. پرستار سالمند در صورت نیاز مراقبت از سوند، تعویض پوشک، تعویض پانسمان و… انجام می‌دهد.

 

8- هنگام استخدام پرستار سالمند به چه نکاتی دقت کنیم؟

­­­8 مزیت داشتن پرستار سالمند در منزل

نگهداری از فرد سالمند کار راحتی نیست و باید فردی که وظیفه پرستاری را برعهده می‌گیرد به این امور آشنا باشد. برای اینکه فرد مناسب برای مراقبت از سالمند خود را انتخاب کنید باید به این نکات توجه کنید.

 

  • پرستار باید توانایی جسمی برای جابجایی و کمک به حرکت کردن سالمند را داشته باشد.
  • صبر و حوصله کافی برای مراقبت از سالمند داشته باشد.
  • تجربه کافی در نگهداری از سالمند داشته باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد داشته باشد.
  • مسئولیت پذیر باشد و به وظایف خود عمل کند.

 

استخدام پرستار سالمند در منزل در شهرهای بزرگ کار راحتی نیست و باید در انتخاب پرستار سالمند دقت زیادی شود. زیرا سالمند و منزل او باید به فرد مورد اعتمادی سپرده شود که امنیت و آرامش را به ارمغان بیاورد. شرکت پرستاری چتر فیروزه ای با داشتن پرستاران مجرب این دغدغه شما را برطرف می‌کند. این شرکت سابقه درخشانی در ارائه خدمات پرستار سالمند در کرج است که پرستار متناسب با نیاز شما را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر نیاز به استخدام پرستار در منزل دارید، حتما با شماره ما تماس بگیرید تا از شرایط و قیمت پرستار در منزل آگاه شوید.

 

پرستار سالمند چه وظایفی دارد؟

­­­8 مزیت داشتن پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند وظایف مختلفی دارد که محدوده وظایف آن با توجه به وضعیت سالمند شما و نیازی که دارد، تعیین می‌گردد.

 

از جمله وظایف پرستار این نکات را می‌توان نام برد:

 

  • انجام امور روزمره سالمند
  • انجام امور خانه و نظافت منزل
  • حمام بردن سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی
  • انجام امور مالی و اداری(برای این کار نیاز به اجازه نامه کتبی از سمت خانواده سالمند می‌باشد)
  • انجام ورزش های فیزیکی و توانبخشی
  • انجام نگهداری های درمانی
  • در صورت نیاز(تعویض پوشک)

 

قیمت پرستار سالمند در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

­­­8 مزیت داشتن پرستار سالمند در منزل

قیمت پرستار سالمند به زمان درخواستی شما و شرایط سالمند بستگی دارد:

 

  • پرستار سالمند روزانه
  • پرستار سالمند ساعتی
  • پرستار سالمند 24 ساعته

 

بنابراین بازه زمانی که شما برای نگهداری از سالمند خود در نظر دارید در هزینه پرستار تاثیر زیادی دارد . همچنین شرایط سالمند شما هم در قیمت پرستار سالمند تغییر ایجاد می‌کند. به طور مثال سالمند پوشکی وضعیت ویژه ای دارد و باید فرد آشنا با شرایط او استخدام شود.

 

از چه مرکزی پرستار سالمند بگیریم؟

­­­8 مزیت داشتن پرستار سالمند در منزل

برای استخدام پرستار سالمند باید از معتبر بودن آن مرکز مطمئن شوید و از میزان رضایتمندی افراد در استفاده از خدمات این مرکز پرس و جو کنید. چتر فیروزه ای یکی از بهترین مراکز استخدام پرستار منزل در کرج است که می‌کوشد تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. قیمت پرستار سالمند در منزل برای همه ی افراد اهمیت زیادی دارد. از این رو شرکت خدمات پرستاری چتر فیروزه ای، هزینه مناسبی برای استخدام پرستار سالمند در منزل در نظر گرفته است که شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه ها با شماره شرکت خدمات پرستاری چتر فیروزه ای تماس بگیرید.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.