2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
علت خاموش شدن کولر گازی ال جی

علت خاموش شدن کولر گازی ال جی

اگر کولرتان خاموش می‌شود، بهتر است به فکر تعمیر کولر گازی ال جی و حل مشکل خاموش شدن آن باشید. در ادامه مطلب شما را در حل مشکل خاموش شدن کولر گازی ال جی راهنمایی خواهیم کرد.

همزمان با شروع فصل گرما استفاده از کولرهای گازی به‌عنوان یک منبع خنک‌کننده فوق‌العاده عالی، آغاز می‌شود. اما این دستگاه در کنار مزایای بسیاری که دارد، اغلب با مشکلات متعددی مواجه می‌شود که دانستن علت آن‌ها برای رفع مشکل بسیار کمک‌کننده است. اگر در منزل خود از این کولر گازی استفاده می‌کنید، اما کولرتان خاموش می‌شود، بهتر است به فکر تعمیر کولر گازی ال جی و حل مشکل خاموش شدن آن باشید. در ادامه مطلب شما را در حل مشکل خاموش شدن کولر گازی ال جی راهنمایی خواهیم کرد.

 

 علت‌های رایج خاموش شدن کولر گازی ال جی

 افرادی که از کولرهای گازی و اسپلیت ال جی استفاده می‌کنند، اغلب از اینکه دستگاه به طور ناگهانی خاموش می‌شود شکایت دارند و به دنبال راهکاری برای رفع مشکل خاموش شدن کولر گازی ال جی هستند. اگرچه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کولر بهتر است تعمیر آن را به دست یک متخصص بسپارید. اما در برخی مواقع باتوجه‌به جزئی بودن مشکل، اگر علت را بدانید خودتان می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید. از جمله علت‌های این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

علت‌های خاموش شدن کولر گازی ال جی

 

-          مشکلات برق‌کشی ساختمان یا کولرگازی

 یکی از علت‌های خاموش شدن کولر گازی، مربوط به مشکلات برق‌کشی ساختمان یا کولرگازی است. در چنین موقعیتی ابتدا باید نسبت به‌سلامت سیم‌ها، برق‌کشی ساختمان و کولر، اطمینان حاصل کنید. گاهی کوچک‌ترین مشکل در فیوز یا کمترین اتصالی در سیم‌های برق می‌تواند علت خاموش شدن کولر باشد.

 

 

-          تنظیمات نادرست ترموستات

 تنظیمات نادرست ترموستات می‌تواند علت دیگری برای خاموش شدن کولر گازی ال جی باشد. ترموستات کولرگازی ممکن است در یک‌زمان مشخص روشن و یا خاموش شود. درصورتی‌که به طور سهوی درجه ترموستات را بیشتر از حد لازم تنظیم کنید، دستگاه به طور ناگهانی خاموش می‌شود. در چنین شرایطی برای رفع مشکل توصیه می‌کنیم درجه ترموستات را به‌تناسب هوای بیرون تنظیم کنید. همان طورکه می‌دانید بهترین درجه برای ترموستات ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

 

 

-          اورلود موتور کولر گازی

 در برخی از موتورها یا کمپرسورهای کولرگازی، یک سوئیچ استراحت تعبیه شده است که در صورت اورلود موتور، باعث خاموش شدن کولر گازی می‌شود. اورلود موتور علت‌های متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تهویه نامناسب، ولتاژ نامناسب و کارکرد طولانی‌مدت اشاره کرد.

 

 

-          کثیف بودن فیلتر هوا

 یکی دیگر از مواردی که برای علت خاموش شدن کولرگازی ال جی از آن یاد می‌شود، آلودگی هوا است. فیلترهای تعبیه شده در کولرهای گازی عملکردی مانند شبکه ایمن عمل دارند و هوای بیرون را از آلودگی‌ها پاک می‌کنند؛ اما درصورتی‌که این فیلترها کثیف شده باشند، عملکرد کولر گازی دچار اختلال می‌شود و ممکن است کولر از کار بیفتد.

 

 در چنین شرایطی نیازی نیست برای تعمیر کولرگازی ال جی به تعمیرکار مراجعه کنید. تنها کافی است فیلتر هوا را باز و آن را تمیز بشویید، سپس در محل خود نصب کنید. فیلترهای کثیف باعث مسدود شدن هوا داخل کانال‌ها می‌شوند و به این شکل عملکرد کولر را دچار اختلال می‌کنند.

 

 

-          کثیف بودن کویل‌های کندانسور کولر گازی

 کویل‌های کندانسور کولر گازی لوله‌هایی پر از مبرد هستند که عملیات خود را از طریق یونیت خارجی کولر اجرا می‌کنند. درصورتی‌که کویل‌ها آلوده و کثیف باشند، دستگاه با کار کردن به‌شدت گرم می‌شود. گاهی این گرمای بیش از حد می‌تواند علت خاموش شدن کولرگازی ال جی باشد. در این مورد نیز برای رفع مشکل و تعمیر کولرگازی ال جی نیازی نیست به مراکز خاصی مراجعه کنید، تنها کافی است کویل‌های کندانسور کولر گازی را با مواد پاک‌کننده مناسب به‌خوبی تمیز کنید.

 

 

-          معیوب شدن برد اصلی کولرگازی

 گاهی ممکن است علت خاموش شدن کولرگازی ال جی به ایرادات برد اصلی مربوط شود. برد اصلی، از قطعات و اجزای مهم کولرگازی است که دستور کارکرد هر بخش را صادر می‌کند. وجود مشکل در این قطعه می‌تواند باعث خاموش شدن کولر گازی شود. در این مورد به‌خصوص برای تعمیر این کولرگازی، باید به مراکز مربوطه مراجعه کنید و حل مشکل را به افراد متخصص بسپارید.

 

 

-          خاموش شدن کمپرسور

 در برخی موارد ممکن است علت خاموش شدن کولر گازی خاموش شدن کمپرسور آن باشد. این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. اگر کولر گازی پس از گذشت چند دقیقه از روشن شدن خاموش شود، احتمال می‌رود مشکل از کمپرسور باشد. تعمیر کولرگازی در چنین شرایطی باید توسط تکنسین تعمیر صورت بگیرد.

 

 

-          خرابی سنسور کولرگازی

 سنسورها یکی از مهم‌ترین قطعات کولرهای گازی هستند که وجود هر مشکلی در آن‌ها، یکی از چندین علت خاموش شدن کولرگازی ال جی محسوب می‌شود. در این زمان بهترین راه‌حل برای تعمیر مراجعه به متخصصین است.

 

 

-          انسداد و گرفتگی لوله مویی کولرگازی

 زمانی که لوله مویی کولر گازی به هر علتی گرفته و مسدود شده باشد، سیستم دستگاه مختل می‌شود و فضا را به‌خوبی خنک نمی‌کند. از علت‌های انسداد و گرفتگی لوله مویی کولر گازی می‌توان به کاهش سرمای کولر گازی، افزایش هزینه قبض برق و یخ‌زدن کندانسور یا عواملی دیگر اشاره کرد.

 

 اگر مطمئن شدید مشکل خاموش شدن کولر گازی به این موضوع مربوط است، برای تعمیر آن فقط باید لوله مویی‌ها را باز و آن را به‌خوبی تمیز کنید، سپس درست و دقیق سر جای خود قرار دهید.

 

 از دیگر دلایل خاموش شدن کولر گازی می‌توان به خرابی خازن، نقص فنی در برد دستگاه، کمبود یا نشست گاز مبرد، خرابی رله استارت و... اشاره کرد.

 تعمیر کولرگازی ال جی

تعمیر کولرگازی ال جی

 

 سخن پایانی

 کولرگازی یکی از کاربردی‌ترین وسایل سرمایشی است که با شروع فصل گرما مورداستفاده قرار می‌گیرد. گاهی دیده می‌شود که این دستگاه به دلایل مختلف خاموش می‌شود و از کار می‌افتد. عوامل متعددی وجود دارند که هر یک می‌توانند علت خاموش شدن کولرگازی ال جی باشند و ما در این مقاله سعی کردیم به طور دقیق هر کدام را بررسی کنیم.

 

علاوه‌برآن راه‌های حل‌های لازم برای رفع این مشکلات را به شما ارائه دادیم. همان‌طور که می‌دانید در برخی موارد برای تعمیر کولرگازی ال جی و رفع مشکل خاموش شدن آن باید از افراد متخصص کمک بگیرید و به‌هیچ‌عنوان خودتان در این زمینه اقدامی نکنید. علاوه‌برآن سعی کنید به طور منظم کولرگازی را سرویس کنید و به این شکل از خاموش شدن یا از کار افتادن دستگاه جلوگیری به عمل‌آورید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
مرضیه شجاع دل 1402/12/05
سلام. تشکر میکنم از سایت خوبتون و مطالب کاربردی که تهیه میکنید. سوال داشتم اینکه اگر کولرگازی در حالت گرمایش هم دچار چنین مشکلی بشه آیا دلایل و راه حل ها همین هایی است که در مقاله ذکر شده یا دلایل متفاوت خواهند بود؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.