2024/09/28
۱۴۰۳ شنبه ۷ مهر
پیشنهادات ما
مقایسه دو گوشی میان رده A24 و A34

مقایسه دو گوشی میان رده A24 و A34

گوشی‌های میان‌رده سری A سامسونگ در مقایسه با همتایان پرچم‌دار خوب از قیمت مناسبی برخوردار بوده و درعین‌حال امکانات بسیار خوبی دارند؛ به همین علت پرطرفدار هستند.

در میان همه گوشی‌های رده A از دو محصول بسیار محبوب سال 2023 نام می‌بریم که با فاصله اندکی از یکدیگر به بازار آمده، کیفیت و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند؛ اما ازآنجاکه این دو گوشی از برخی جهات اندکی با یکدیگر متفاوت هستند، برای بسیاری از افراد سؤال پیش می‌آید که کدام یک را انتخاب کنند؟

 

در این مقاله به مقایسه دو گوشی میان‌رده A24 و A34 پرداخته و آنها را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم. با مطالعه این بررسی‌ها می‌توان پی برد که کدام گوشی برای شما مناسب‌تر است یا ارزش خرید بالاتری دارد.

 

مقایسه طراحی دو گوشی A24 و A34

از نظر طراحی و مشخصات ظاهری، دو گوشی A24 و A34 بسیار شبیه به یکدیگر هستند؛ از لحاظ وزن و ابعاد نیز تفاوت چندانی ندارند. می‌توان گفت که هر دو گوشی، خوش‌دست و نسبتاً سبک هستند. بدنه تخت و لبه‌های خمیده، باعث شده که این میان‌رده‌ها تا حدودی به پرچمدار S23 سامسونگ شبیه باشند.

 

جنس بدنه هر دو گوشی مذکور از پلاستیک است و در کل کیفیت ساخت خوبی دارند؛ اما گوشی A34، دارای استاندارد IP67‌ بوده، در برابر رطوبت و نفوذ آلودگی‌های محیطی، مقاوم است؛ همچنین به علت وجود گوریلاگلس 5 بر روی صفحه‌نمایش، تا حدودی در برابر خط‌و‌خش دوام می‌آورد.

 

مقایسه عملکرد پردازنده دو گوشی A24 و A34

دو گوشی A24 و A34

گوشی A34 سامسونگ از تراشه پردازنده مرکزی دایمنسیتی 1080 بهره می‌برد که عملکرد خوبی دارد؛ البته به پای تراشه‌های اسنپدراگون نمی‌رسد. گوشی A24، دارای تراشه مدیاتک G99 است که اگرچه در مقایسه با دایمنسیتی 1080، قدرت پایین‌تری دارد؛ اما رضایت خاطر اکثر کاربران را فراهم کرده و علاوه بر مصارف روزانه، بسیاری از بازی‌ها را نیز می‌توان با آن انجام داد.

 

مقایسه صفحه نمایش دو گوشی A24 و A34

جهت مقایسه صفحه‌نمایش گوشی‌های A24 و A34 باید گفت که هر دو مجهز به نمایشگر سوپرامولد با وضوح 1080 مگاپیکسل هستند؛ اما نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش A34 120 هرتز و نرخ تازه‌سازی نمایشگر گوشی A24 90 هرتز است؛ بنابراین A34 عملکرد بهتر و روان‌تری از خود نشان می‌دهد.

 

به‌طورکلی نمایشگر دو گوشی A24 و A34 از نظر وضوح رنگ و نمایش جزئیات، قابل قبول است. از نظر سایز نیز صفحه‌نمایش گوشی A34، 6.6 اینچ و نمایشگر گوشی A24، 6.5 اینچ است.

 

مقایسه عملکرد دوربین دو گوشی A24 و A34

هر دو گوشی فوق، دارای سه دوربین پشتی هستند. در مورد گوشی A34، کیفیت دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل و دوربین‌های اولترا واید و ماکرو به ترتیب 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. در گوشی A24 نیز یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به چشم می‌خورند.

 

شایان ذکر است که با وجود 48 مگاپیکسلی بودن دوربین اصلی گوشی A34، عملکرد بهتری در تهیه عکس‌هایی با جزئیات بالا از خود نشان می‌دهد. طبیعتاً کیفیت بالاتر دوربین‌های ماکرو و اولترا واید نیز به تهیه تصاویر بهتر توسط گوشی A34 کمک می‌کند.

 

در ادامه باید بیان کرد که با گوشی A34 سامسونگ می‌توان فیلم‌های 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه تهیه کرد؛ اما گوشی A24 این گونه نیست. هر دو گوشی نام‌برده، دارای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هستند؛ اما در اینجا نیز کیفیت فیلم‌برداری A34 بهتر است.

 

به‌طورکلی عملکرد دوربین‌های A34 بهتر است و به افرادی که به تهیه عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود، این گوشی را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

 

مقایسه اسپیکر دو گوشی A24 و A34

از نظر کیفیت صدا نیز به نظر می‌رسد که گوشی A34 اندکی از گوشی A24، بهتر باشد. به‌عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که A34 سامسونگ، دارای اسپیکر استریو بوده، از نظر میزان بلندی و تفکیک چند صدا، اغلب کاربران را راضی می‌کند؛ اما اسپیکر A24 اگرچه بلندی صدای خوبی دارد؛ اما کیفیت صدای آن پایین‌تر است.

 

مقایسه عملکرد باتری دو گوشی A24 و A34

دو گوشی A24 و A34

گوشی‌های A24 و A34 سامسونگ، مجهز به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌‌‌آمپر هستند. در کل، تفاوت محسوسی بین دو گوشی از نظر باتری وجود ندارد. هر دو نیاز به شارژر 25 واتی دارند و حدود 90 دقیقه طول می‌کشد، تا به طور کامل شارژ شوند؛ البته گفته می‌شود که زمان شارژ شدن گوشی A34 اندکی (بین 10 تا 15 دقیقه) کمتر است. شارژ این دو گوشی نیز بسته به میزان استفاده به طور متوسط بین 1 تا بیش از 2 روز دوام می‌آورد؛ اما این نکته را نیز باید خاطرنشان کرد که وجود پردازنده‌ای با قدرت بالاتر در گوشی A34‌ باعث می‌شود که مصرف باتری در این دستگاه، بهینه بوده و دوام بیشتری داشته باشد.

 

مقایسه سیستم عامل و رابط کاربری دو گوشی A24 و A34

از نظر نرم‌افزار و سیستم‌عامل، هر دو گوشی از اندروید 13 با رابط کاربری One UL 5 بهره می‌برند. تنها تفاوت این است که در گوشی A34 به مدت 4 سال می‌توان به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل را دریافت کرد؛ درحالی‌که این امکان برای گوشی A24 به مدت 2 سال فراهم است.

 

مقایسه قیمت دو گوشی A24 و A34

قیمت گوشی سامسونگ A24 ، بین 8 تا 9 میلیون تومان و قیمت گوشی A34، حدود 12 میلیون تومان است. علت بیان تقریبی قیمت‌ها آن است که عوامل زیادی از جمله تورم، نرخ ارز و البته روش خرید بر نرخ نهایی کالا تأثیر می‌گذارند.

 

با توجه به آنچه در قسمت‌های پیشین گفته شد، به نظر می‌رسد که گوشی A34 از برخی جهات به‌خصوص سخت‌افزار و قدرت تراشه، همچنین دوربین، اسپیکر و حتی کیفیت نمایشگر به گوشی A24 برتری دارد؛ علاوه بر این مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار و امکان آپدیت سیستم‌عامل به مدت طولانی‌تر نیز مزایایی هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت؛ با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد که ارزش پرداخت هزینه بالاتر را داشته باشد؛ اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که انتخاب نوع گوشی به شرایط افراد بستگی دارد.

 

در ادامه مطالب بالا باید اضافه کرد که احتمالاً گوشی A24 برای کاربران عادی که صرفاً جهت مصارف معمول روزانه از تلفن همراه استفاده می‌کنند، بهتر است؛ همچنین در صورت نداشتن بودجه کافی می‌توان با خیال راحت به سراغ این گوشی رفت؛ چرا که برتری A34 به A24 چندان زیاد نیست؛ به‌عبارت‌دیگر A24 کلیه نیازهای کاربران را فراهم کرده و مشکلی با آن نخواهید داشت.

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.