2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
معرفی انواع سرویس غذاخوری + بررسی کامل و راهنمای انتخاب

معرفی انواع سرویس غذاخوری + بررسی کامل و راهنمای انتخاب

انتخاب سرویس غذاخوری بخش مهمی از هر وعده غذایی است. سرویس غذاخوری برای میز شما چیزی بیشتر از بشقاب و کاسه‌ای است که در آن غذا بخورید. در حقیقت انتخاب شما بیان کننده نوع شخصیت، سبک مورد علاقه و سلیقه شما خواهد بود.

معرفی انواع سرویس غذاخوری

انتخاب سرویس غذاخوری بخش مهمی از هر وعده غذایی است. سرویس غذاخوری برای میز شما چیزی بیشتر از بشقاب و کاسه‌ای است که در آن غذا بخورید. در حقیقت انتخاب شما بیان کننده نوع شخصیت، سبک مورد علاقه و سلیقه شما خواهد بود. سرویس غذاخوری چیزی است که شما قرار است هر روز از آن استفاده کنید و در هنگام مهمانی بر روی میز پذیرایی شما قرار بگیرد. اگر به دنبال انتخاب یک سرویس غذاخوری هستید و نمی‌دانید از بین تمام گزینه‌های موجود در بازار کدام مورد برای شما مفید و کاربردی است بهتر است این نوشتار را مطالعه فرمائید تا با انواع سرویس غذاخوری آشنا شده و بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

 

بهترین ویژگی‌ها برای سرویس غذاخوری چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که هیچ گزینه کاملی وجود ندارد. طرح، شکل، اندازه، تعداد تکه‌های س سرویس غذاخوری باید با توجه به نیاز تعداد اعضای خانواده و سلیقه شما باشد.

 

اول از همه بدانید که استفاده این ظروف برای پذیرایی یا مهمانی خواهد بود و یا استفاده روزمره. انتخاب سرویس غذاخوری برای استفاده روزانه مناسب برای افرادی است که می‌خواهند از ظروف استفاده کنند بدون اینکه نگران باشند که شستن مکرر آنها ممکن است به ظروف غذاخوری آسیب برساند. البته فقط شستن ظرف نیست که ممکن است به آن آسیب برساند، ماکروویو نیز می‌تواند مضر باشد. سرویس غذاخوری روزانه حداقل دو بار در روز شسته می‌شود، بنابراین ویژگی‌های مهم این سرویس باید ویژگی‌هایی مثل دوام و مقاومت در برابر ضربات، سبکی، قابلیت شستشو در ماشین ظرف‌شویی باشد.

 

حتماً قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرف‌شویی این موضوع را بررسی کنید چرا که اگر بخواهیم صادق باشیم اگر الگوها و لعاب روی ظرف محو شوند یا تغییر کنند، احتمال زیادی وجود دارد که دیگر رغبتی به استفاده از آنها نداشته باشید.

 

  • طرح‌های کلاسیک برای استفاده روزمره توصیه می‌شود.
  • جنس ظروف مناسب برای استفاده روزمره می‌تواند ملامین، سرامیک، چینی باشد.
  • ظروف سرامیکی سبک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از چینی هستند، اما اغلب ضریب جذب آب بیشتری دارند و به‌راحتی خشک نمی‌شود. این باعث به وجود آمدن لک روی ظرف پس از شستن خواهد شد.
  • طعم غذا و نوشیدنی در ظروف چینی در مقایسه با سرامیک بهتر است.
  • ظروف غذاخوری چینی می‌توانند هم در مصارف روزمره و هم در مواقع خاص و جشن و پذیرایی استفاده شوند.

ملامین سبک و ارزان است و نیازی نیست نگران آسیب‌پذیر بودن آنها مانند شیشه، سرامیک، عقیق یا موارد دیگر باشید. بااین‌حال، ملامین می‌تواند به‌راحتی خراشیده و ترک بخورد، بنابراین احتمال تولید باکتری در آن زیاد خواهد شد.

 

سرویس غذاخوری چینی

یکی از پر طرف‌دارترین سرویس‌های غذاخوری در بازار سرویس غذاخوری چینی است. این ظروف به دلیل ماهیت شکل‌پذیر مواد اولیه در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد و برای هر سلیقه و مناسبتی راضی کننده است. این ظروف هم در مناسبت‌های خاص و رسمی و هم برای استفاده رومزه کاربرد دارد.

معرفی سرویس غذاخوری چینی

به طور کلی ظروف چینی معمولا در دو نوع مختلف در بازار موجود است. چینی استخوانی یا بن چاینا و چینی تولید شده با پرسولاین. بهترین نوع ظروف چینی، ظروفی هستند که به چینی استخوانی معروفند. این ظروف از مقاومت و ظرافت بالایی برخوردارند به همین دلیل است که قیمت آن نیز نسبت به دیگر انواع چینی‌های موجود در بازار بالاتر است.

 

چینی پرسولاین از خاک رس و مقداری مواد افزودنی دیگر مثل کوارتز و کائولین ساخته می‌شود. این مواد در دمای بالا پخته می‌شود. قیمت آنها نسبت به سرویس غذاخوری چینی بن چاینا ارزان‌تر است به همین دلیل مخاطب بیشتری دارد. مقاومت و ظرافت این نوع از سویس غذاخوری نیز بالاست. قابل استفاده در مایکرویو و ماشین ظرفشویی نیز می‌باشد. برای خرید ظروف چینی از هوم شلف می‌توانید به لینک ارائه شده مراجعه کنید.

 

سرویس غذاخوری اپال

برخلاف تصوری که عوام از متریال ظروف غذاخوری اپال دارند، مواد اولیه ظروف اپال از شیشه است. شیشه با نوعی از ماده معدنی ترکیب می‌شود و در نهایت رنگ شفاف و بدون رنگ شییشه را به رنگ سفید و مات تبدیل می‌کند. در ادامه با پوشاندن این ظروف با لعاب مخصوص آن را براق می‌کنند و مقاومت آن را در برابر ضربه و خط و خش بالا می‌برند.

 

محیط و شرایطی که در آن ظروف اپال تهیه می‌شود باید کاملاً مناسب و بهداشتی باشد. لازم به ذکر است که از موادی مانند تفلون، سرب، کادمیوم و غیره نباید برای تهیه این نوع از ظروف استفاده شود زیرا به سلامت غذا آسیب جدی می‌زند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در خرید سرویس غذاخوری اپال را جذاب می‌کند، وزن ایده‌آل و معمولی آن است. اپال به عنوان یکی از سبک‌ترین ظروف شناخته می‌شود و به ما کمک می‌کند وقتی یکی از ظروف را در دست می‌گیریم احساس نکنیم که جسم سنگینی را بلند کرده‌ایم. ظروف اپال علاوه بر اینکه در برابر حرارت، ضربه و ... مقاوم هستند، دارای طراحی مناسبی نیز می‌باشند. سرویس غذاخوری اپال کاملا در برابر آب نفوذ ناپذیر است به همین دلیل شست و شو باعث ایجاد لکه روی این ظروف نخواد شد. برای خرید ظروف اپال از هوم شلف می‌توانید به لینک ارائه شده مراجعه کنید.

 

سرویس غذاخوری سرامیکی

غالبا ظروف سرامیکی با ظرف چینی اشتباه گرفته می‌شود. تفاوت اصلی ظروف غذاخوری سرامیکی و چینی در این است که ظروف غذاخوری سرامیکی ضخیم‌تر و مات‌تر از ظروف چینی است که ظاهری ظریف و شفاف دارد.

راهنمای انتخاب سرویس غذاخوری

ظروف غذاخوری سرامیکی شامل طیف وسیعی از ظروف است که شامل ظروف سفالی، ظروف سنگی و چینی می‌شود. پرسلاین نوع خاصی از سرامیک است که در دمای بسیار بالا پخته می شود و دارای استحکام، دوام و کیفیت بالایی می‌باشد. ظروف غذاخوری سرامیکی برای استفاده معمولی و روزمره مناسب‌تر است در حالی که ظروف غذاخوری چینی برای پذیرایی‌های رسمی ایده‌آل است.

 

سرویس غذاخوری ملامینه

ملامین از یک ترکیب شیمیایی با پایه آلی و غنی از نیتروژن ساخته شده است. ویژگی‌هایی مثل دوام و مقاومت آن در برابر حرارت این ماده را برای تولید ظروف غذاخوری پلاستیکی قوی، لمینت‌ها و چسب‌ها عالی می‌کند. تولیدکنندگان با ترکیب رزین ملامینه با مواد تقویت کننده، دوام ملامین را تضمین می‌کنند. شما می‌توانید ظروف ملامینه را در هر رنگ، طرح و شکلی خریداری کنید.

 

اکثر ظروف ملامینه مقاوم در برابر حرارت هستند، به راحتی شکسته نمی‌شوند و در طرح ‌ای شیک برای تکمیل هر آشپزخانه یا میز ناهارخوری ارائه می‌شوند.

 

از مزایای این ظروف غذاخوری می‌توان به مقرون به صرفه بودن، بادوام بودن، قابلیت استفاده مجدد از آن، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و تمیز کردن آسان، زیبایی آن اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که استفاده از این نوع ظروف برای سرو غذاهای اسیدی توصیه نمی‌شود.

 

سخن پایانی

قبل از اقدام به خرید هر نوع از سرویس غذاخوری، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا گزینه مورد مناسب و مورد نیازتان را با توجه به کاربری و سلیقه خود انتخاب نمایید. بهترین گزینه علاوه بر مرغوب بودن، قیمت مناسب را برای شما تامین خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.